کد خبر : 1811324 | 29 بهمن 1400 ساعت 21:07 | 5.4K بازدید | 0 دیدگاه

گرفتن مدال نقره المپیک توکیو از تیم دو و میدانی بریتانیا

مدال نقره دوی چهار در صد متر تیمی به دلیل دوپینگ یکی از اعضای این تیم از تیم ملی بریتانیا گرفته شد.

 گرفتن مدال نقره المپیک توکیو از تیم دو و میدانی بریتانیا

به گزارش "ورزش سه"، تیم دو و میدانی بریتانیا موفق شده بود در جایگاه دوم دوی چهار در صدمتر تیمی المپیک 2020 توکیو قرار بگیرد. 
با این حال پاسخ تست دوپینگ سی جی یوجا مثبت شد تا این ورزشکار مدال سایر هم تیمی‌هایش را نیز گرفته و یکی از سیاه‌ترین اتفاقات تاریخ ورزشی بریتانیا را رقم بزند.
دو ماده ممنوعه اوستارین و S23 در تست دوپینگ یوجا وجود داشته که بلافاصله پس از کسب مقام دوم در رقابت‌های المپیک گرفت شده بود. 
او شکایتی را به دادگاه عالی ورزش ارائه کرده و مدعی شده بود که او تصمیمی برای استفاده از دوپینگ نداشته اما این مواد در خوراکی‌های او وجود داشته و این اتفاق کاملا تصادفی بوده است. 

 

1692365


با این حال دادگاه عالی ورزش ادعاهای او را رد کرده و روز جمعه اعلام کرد که این ورزشکار 27 ساله در استفاده از این مواد مقصر بوده است. 
این اتفاق باعث شد که مدال نقره ریچارد کیلتی، ژارنل هیوز و ناتانیل میچل بلیک نیز به دلیل مثبت شدن تست هم تیمی‌شان از آنها گرفته شود. 
یوجا پس از تایید این رای از سوی دادگاه عالی ورزش گفت:« من باید روی این موضوع تاکید کنم که بدون اطلاع خاصی از خوراکی‌هایی استفاده کردم که شامل مواد ممنوعه بوده است و به همین دلیل تست من مثبت اعلام شد. من بسیار ناراحتم که این اتفاق باعث شد مدال نقره دوی چهار در صد متر تیمی المپیک از تیم ما گرفته شد. از هم تیمی‌هایم، خانواده‌هایشان و طرفداران عذرخواهی می‌کنم.»

دیدگاه‌ها