کد خبر : 1811405 | 30 بهمن 1400 ساعت 10:47 | 11.6K بازدید | 5 دیدگاه

سولدو از کوره در رفت

کاپیتان اشتوتگارت در دادگاه خبرنگاران تبریز (گزارش)

سرمربی تراکتور یکی پس از دیگری با سوالات انتقادی خبرنگاران مواجه شد و سخت ترین لحظات خود را در تبریز گذراند.

کاپیتان اشتوتگارت در دادگاه خبرنگاران تبریز (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته خبرنگاران تبریزی مشتاق ورود زوونیمیر سولدو به سالن نشست خبری بودند تا درباره شکست های متوالی تراکتور از او سوال کنند. آنها که از نتایج تیم خشمگین به نظر می‌رسیدند از همان ابتدای مصاحبه با گارد انتقادی در مقابل سرمربی کروات ظاهر شدند و در حالیکه او تلاش می‌کرد تا خبرنگاران را قانع کند اما آنها بی توجه به اظهارات او سوال های بعدی را ردیف می‌کردند؛ سوال هایی که مجموعه نشست خبری را به یک دادگاه و بازجویی تبدیل کرد.

او در ابتدای صحبت‌هایش با اشاره به بازی مقابل استقلال گفت: می‌دانید که امروز یک بازی سخت با تیم صدر جدول داشتیم و استقلال یکی از تیمهای خوب ایران است. نیمه اول بازی را تا حد زیادی کنترل کردیم و حریف خوبی برای استقلال بودیم. نیمه دوم متعادل بود اما استقلال به خاطر نفرات خوبی که در جلو دارد و به خصوص در ضربات ایستگاهی، چند موقعیت خوب داشتند. در ادامه بازی یک اشتباه در وسط زمین باعث شد تا حریف به گل برسد.

اولین سوال در مورد تعویض‌های سولدو بود و اینکه چرا با ایجاد تغییر در تیمش، روند مسابقه را تغییر نداد؟ سولدو پاسخ داد: بچه‌ها خوب بازی می‌کردند و تعویض هایی که کردیم نتوانستند تغییری در وضعیت تیم ایجاد کنند. وقتی تیم خوب بازی میکند و شما هم وضعیت ما در جدول را می‌دانید، شاید این تعویض‌ها باعث شود که شکل بازی تغییر  کند.

 

1692381

 

پرسش بعدی اما تندتر بود. جایی که ابتدا خبرنگار به مترجم هشدار داد که باید سوال را به درستی ترجمه کند. بعد خبرنگار از اینکه سولدو، استقلال را تیم بزرگی خوانده انتقاد کرد و گفت که تیم تراکتور امروز اصلا خط حمله نداشت و پرسید: آیا این تاکتیک شما بود یا بازیکنان خودجوش رو به عقب پاس می‌دادند؟
سرمربی تراکتور که از طولانی شدن سوال حوصله اش سر رفته بود، توضیح داد: با شما موافقم و تراکتور تیم بزرگی است و پیش از ورودم زیاد درباره اش شنیدم. اما اگر یادتان باشد گفتم که تراکتور امسال کارش سخت است و همسان سالهای گذشته نیست. حتی امروز هم باوجود اینکه می‌گویید خط حمله نداشتیم اما موقعیت ساختیم. شما باید قبول کنید که حریف تیم بهتری بود و توانست بهتر تیم را کنترل کند.

سوال دیگر این بود که شما به عنوان یک سرمربی خارجی آمدید که تیم را در این سال سخت، بهتر کنید و زمان برای آماده سازی و بدنسازی هم داشتید اما چرا یک سرمربی خارجی باید بیاید و فقط بگوید که کارش سخت است؟
سولدو در حالی که تلاش می‌کرد آرامش خود را حفظ کند، گفت: شکی نیست که من دنبال بهانه نیستم که بگویم اینطور شد یا آنطور شد. هیچکسی را نمی‌خواهم مقصر کنم و من وقتی آمدم که تیم را دیدم، گفتم که تیم باید تقویت شود. چون اگر بخواهید سایر تیم ها را مقایسه کنید، هیچ تیمی تا این حدبازیکن از دست نداده بود و تراکتور کلا تیم اصلی اش را از دست داد و بازیکنان جانشین هم نتوانستند جای بازیکنان دیگر را پر کنند. من نگفتم که از کار کردن می‌ترسم و فرار می‌کنم، من ایستادم و کار کردم و تا حد زیادی نظم و ترتیب به وجود آوردیم. در نیم فصل به خاطر پنجره بسته باشگاه و بدهی سنگین باشگاه، نتوانستیم بازیکن خارجی بیاوریم. من تصمیم گرفتم از بازیکنان ایرانی تیم را تقویت کنم که هیچ تیمی هم بازیکن خوبش را نمی‌داد و ما فقط این 4 بازیکن را جذب کردیم.

 

1692499

سولدو به مدت یک دهه در تیم اشتوتگارت حضور داشت.

 

زمانی که خبرنگار بعدی گفت که آیا اولتیماتوم گرفته یا خیر؟ ابتدا مترجم و سپس مدیررسانه‌ای گفتند که این سوال، مربوط به بازی نیست و بعد مسئول هیئت فوتبال هم اخطار داد که این سوال مربوط به بازی نیست. خبرنگار هم گفت که باتوجه به فضای ایزوله تراکتور و بایکوت خبری این باشگاه، امکان طرح این سوالها در جای دیگر وجود ندارد و سپس مترجم تصمیم به ترجمه گرفت.
سولدو پاسخ داد: شکی نیست که این چند بازیکنی که به ما اضافه شدند، نمی‌توانیم بگوییم باعث تقویت تیم شدند و فقط در پستها رقابت ایجاد کردند. می‌توانند به تیم کمک کنند. واقعا از طرف باشگاه هیچ اولتیماتوم به من داده نشده اما اگر نتایج به سود باشگاه نباشد، هر تصمیمی بگیرند من قبول خواهم کرد.

 

1692382

 

در حالی که همه سوالات انتقادی بود، یک خبرنگار در مورد آینده سولدو و برنامه اش برای تغییر این وضعیت پرسید. سرمربی کروات پاسخ داد: فرق تیمی که برای بالای جدول می‌جنگد با تیمی که در بحران است و مشکل دارد، خیلی فرق دارد. این فصل، فصلی است که تیم باید ثبات پیدا کند برای فصل بعد. خبرنگار میان صحبتهای سولدو آمد و گفت: آیا می‌خواهید برای حضور در لیگ یک به تیم توسعه بدهید؟
این زمانی بود که سولدو از کوره در رفت و گفت فکر کنم شما اصلا بازیهای ما را دنبال نکردید و ما به جز دو بازی آخر، خوب بودیم.

در شرایطی که سولدو در حال توضیح این پاسخ بود، مدیررسانه ای باشگاه دخالت کرد و در ادامه نشست خبری، بحث بین مدیررسانه تراکتور و خبرنگاران در گرفت که این بار سرمربی تراکتور گفت: به نظر شما ما مستحق این بودیم که پیش از بازی صنعت نفت پیروز شویم؟

سوال بعدی: آیا استراتژی شما کسب نتیجه تساوی از این بازی بود؟ پاسخ سرمربی: مسلما ما در طول هفته که با بازیکنان کار کردیم، تمام هدفمان این بود که خوب کار کنیم و برای سه امتیاز وارد زمین شدیم. نقاط ضعف استقلال را آنالیز کردیم که به گل برسیم اما استقلال تیم خوبی است و اجازه نداد از روزنه ها استفاده کنیم. اینطور نبود که هدف ما یک امتیاز باشد.

در حالی که نشست خبری با تکذیب جدایی سولدو به پایان رسید اما پس از پایان کنفرانس هم تنش لفظی بین خبرنگاران و مدیررسانه باشگاه ادامه داشت و در حالی که خبرنگاران از فضای بسته باشگاه تراکتور انتقادات زیادی داشتند، سالن را ترک کردند تا در روزی که نمایش دو تیم گرمای خاصی در ورزشگاه ایجاد نکرده بود، این کلنجار نیم ساعته با سرمربی کروات، حسابی این بازی را داغ کند.

دیدگاه‌ها