کد خبر : 1811646 | 01 اسفند 1400 ساعت 13:26 | 48.7K بازدید | 2 دیدگاه

جنجال در بریتانیا؛

شرمنده‌ام، از این اسب هم عذرخواهی می‌کنم! (عکس)

سِر مارک تاد، سوارکار بزرگ و مشهور بعد از رفتار تند و خشن با اسب خود، از این حیوان و افکار عمومی عذرخواهی کرد.

شرمنده‌ام، از این اسب هم عذرخواهی می‌کنم! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، ویدئویی پرحاشیه ای که در روزهای اخیر در شبکه های اجتماعی منتشر شده، سِر مارک تاد، نماد رشته سوارکاری نیوزلند، را با مشکل جدی مواجه کرده است. این قهرمان 65 ساله المپیک در سال های 1984 و 1988، در سال 2013 توسط ملکه بریتانیا به علت خدماتش در ورزش سوارکاری مورد تجلیل قرار گرفت و لقب "سِر" را دریافت کرد. اما حالا در ویدیویی که توسط یک کار آموز این رشته که دو سال پیش گرفته شده، رفتاری عجیبی از سوی مارک تاد دیده شده است.


در این ویدئو تاد که در حال ضربه زدن مکرر به یک اسب خاکستری نافرمان با شاخه برگ‌ درخت است. این اسب از پریدن از روی مانع آبی ممانعت می کرده و ظاهرا تاد حوصله کافی برای کمک به این اسب برای غلبه بر آب هراسی را به روشی ملایم‌تر نداشته است. این فیلم اخیرا در فضای مجازی منتشر شد و افکار عمومی نیز خواهان عذرخواهی از طرف این ورزشکار مشهور شده اند.


روز چهارشنبه، فدراسیون اسب‌دوانی بریتانیا اعلام کرد که مجوز مربیگری تاد را تا روشن شدن ابعاد این پرونده به حالت تعلیق درآورده است. این بدان معناست که هر اسبی که توسط او آموزش دیده باشد اجازه شرکت در هیچ مسابقه ای حتی در سطح بین المللی را ندارد. حیوان آزاری اخیرا در ورزش بریتانیا خبرساز شده و همین چند روز پیش کورت زوما، مدافع وستهام به علت لگد زدن به گربه خود 500 هزار پوند جریمه شد.


اما مارک تاد که از رفتار خود پشیمان شده با انتشار بیانیه‌ای در این رابطه گفت: "یکی از مهم‌ترین مواردی که من همیشه به کارآموزان می گویم، تلاش برای ایجاد احترام متقابل بین اسب و سوارکار است و صبر و مهربانی بهترین راه برای رسیدن به نتیجه است. این اعتقاد همراه با همدلی همیشگی با حیوانات من را قادر می ساخت تا به موفقیت بزرگی در ورزش دست یابم. حالا نیز از صمیم قلب از این اسب و همه دست اندرکاران عذرخواهی می کنم."
 

1692952

 

1692953

 

1692954

دیدگاه‌ها