کد خبر : 1811810 | 02 اسفند 1400 ساعت 13:54 | 69.2K بازدید | 23 دیدگاه

ده گل در سه بازی - این تیم زیباست

بارسای ژاوی؛ زندگی به کاتالونیا بازگشت

روند رو به رشد بارسلونا در خط حمله با حضور بازیکنان جدید این تیم توجه بسیاری را جلب کرده است.

بارسای ژاوی؛ زندگی به کاتالونیا بازگشت

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونای ژاوی در حال ترمیم قدرت هجومی‌اش در رقابت‌های لالیگا است. کاتالان‌ها در سه بازی 10 گل به ثمر رسانده‌اند و روز گذشته شش شوت در چارچوب داشتند که چهارتای آنها به گل تبدیل شد. این در حالی بود که والنسیا پنج شوت در چارچوب داشت اما تنها موفق شد یک گل به ثمر برساند. 
اما بارسلونا نه تنها آمار خوبی در گلزنی به ثبت رسانده، بلکه این کار را به صورت تیمی انجام می‌دهد: 21 بازیکن از این تیم تا به حال یک گل به ثمر رسانده‌اند!

 

1693289


اوبامیانگ در دیدار برابر والنسیا توانست برای اولین بار با پیراهن بارسلونا گلزنی کند و موفق به ثبت دبل هم شد. این مهاجم اهل گابن آخرین بازیکنی است که به فهرست طولانی بازیکنان گلزن بارسا در این فصل پیوسته است. 
نکته جالب این است که بازیکنانی از تمامی پست‌ها در این فهرست 21 نفره حضور دارند، برای مثال رونالد آرائوخو سه بار موفق به گلزنی شده و یوردی آلبا و جرارد پیکه نیز در این میان سهیم بوده‌اند. 
بهترین گلزن این تیم در حال حاضر ممفیس دیپای است که علیرغم عدم حضور در میدان در هفته‌های اخیر به دلیل مصدومیت توانسته هشت گل را به نام خودش به ثبت برساند. نفر دوم لوک دی یونگ است که پنج بار موفق به باز کردن دروازه حریفان شده است. 

 

1693290


عدم ثبات و دوری از میدان به دلیل مصدومیت باعث شده که بازیکنانی چون آنسو فاتی و مارتین برایثویت نتوانند آمار بهتری را به ثبت برسانند و این تیم مجموعا 50 گل در تمامی رقابت‌ها به ثمر رسانده است. 
با این حال این بازیکن سابق المپیک لیون مراحل پایانی روند درمان همسترینگ پای چپش را طی می‌کند و آماده است تا به زودی به میادین برگردد. او حتی می‌تواند در دیدار برگشت روز پنجشنبه برابر ناپولی در چارچوب رقابت‌های لیگ اروپا به میدان برود. 
شاگردان ژاوی در نیمه اول توانستند عملکرد درخشانی را از نظر گلزنی، ارسال پاس‌های بلند به فضای مشخص، شوت‌های در چارچوب و شوت‌های بیرون از محوطه جریمه ثبت کنند اما نباید این نکته را نادیده گرفت که آنها باز هم در نیمه دوم با افت محسوسی روبرو شدند. 
بارسا این فصل به دلیل مصدومیت‌های متعدد با مشکلات بسیاری در خط حمله روبرو بود و همین موضوع باعث شد که ژاوی از خوان لاپورتا درخواست کند که تیمش را در این پست تقویت کند. جذب بازیکنانی چون فران تورس، اوبامیانگ و آداما ترائوره شرایط این تیم را از نظر گل و پاس گل تا حد زیادی بهبود بخشید. 

 

1693291


حضور دمبله و رابطه خوبی که با اوبامیانگ، هم تیمی سابقش در بروسیا دورتموند، در زمین شکل داد نیز خبر خوب دیگری برای بارساست چرا که عملکرد هجومی این تیم با حضور او بسیار خطرناک‌تر از نمایشی است که آنها در غیاب او ارائه می‌دهند. 
ژاوی به خوبی می‌داند حالا مهره‌هایی را در اختیار دارد که با تکیه بر آنها می‌تواند از سیستم چرخشی استفاده کرده و بازیکنانی را در کنار هم در زمین قرار دهد که از کارایی بیشتری برخوردار هستند، اتفاقی که در ابتدای فصل امکان‌پذیر نبود. 
بازیکنان جدید این تیم در بازی روز گذشته مانند دیدار برابر اتلتیکو مادرید موفقیت بسیاری داشتند. آنها در سه بازی اخیرشان در لالیگا 10 گل به ثمر رسانده‌اند اما در بازی برابر ناپولی تنها یک گل زدند و حالا به نظر می‌رسد که وظیفه بعدی ژاوی حفظ این روند در تمامی رقابت‌ها است.

دیدگاه‌ها