کد خبر : 1812086 | 04 اسفند 1400 ساعت 01:26 | 10.3K بازدید | 2 دیدگاه

چلسی 2-0 لیل؛ برد بی دردسر با دو مصدوم

چلسی دیدار رفت خود مقابل لیل را با پیروزی 2-0به پایان رساند تا کار آسانی در دیدار برگشت داشته باشد.

چلسی 2-0 لیل؛ برد بی دردسر با دو مصدوم

به گزارش "ورزش سه"، مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا بعد از فتح جام باشگاه‌های جهان، امشب مقابل لیل به میدان رفت؛ این دیدار در چارچوب دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا 22-2021 از ساعت 23:30 در ورزشگاه استمفوردبریج آغاز شد. دیدار امشب صحنه تقابل تیم های سوم و یازدهم لیگ های جزیره و فرانسه بود؛ لیل با صدرنشینی در گروه G در این مرحله حضور یافت و چلسی پس از یووه در گروه H دوم شد و صعود کرد.

توخل امشب با نیمکت نشین کردن لوکاکو و ورنر، ترکیب خط حمله خود را با مثلث هاورتز، زیاش و پولیشیچ چید تا در آستانه فینال جام اتحادیه مقابل لیورپول (یکشنبه آینده) بار دیگر نشان دهد که مشکلاتش با مهاجم بلژیکی پابرجاست. در سمت مقابل هم لیل امیدوار به گلزنی دیوید بود؛ بازیکنی که با 12 گل در رتبه سوم برترین گلزنان لیگ یک فرانسه حضور دارد.

چلسی در میان تشویق هوادارانش بازی را هجومی شروع کرد و کمتر از 10 دقیقه به گل اول رسید. هاورتز بعد از دو تلاش ناموفق برای باز کردن دروازه لیل، با ضربه سر چکشی روی ارسال کرنر از سمت چپ در دقیقه 8 گل اول چلسی را وارد دروازه لئوناردو کرد. 

 

1693696


بلافاصله بعد از این گل، لیل حملات گسترده ای برای جبران شکل داد اما در باز کردن دروازه مندی ناکام بود. شاگردان توخل خیلی زود از لاک دفاعی خارج شدند تا اجازه فشار بیشتر به حریف را ندهند. آنها با در دست گرفتن دوباره توپ و میدان به دنبال گل دوم بودند. این اتفاق اما رخ نداد تا نیمه اول با تک گل دقایق نخست هاورتز با برتری یک بر صفر میزبان به پایان برسد.

چلسی مثل نیمه اول در شروع 45 دقیقه نخست، چهره ای تهاجمی داشت. حملات این تیم اما برخلاف نیمه اول به گل زودهنگام منجر نشد. دو مصدومیت شدید، توخل را مجبور کرد که دو تعویض اجباری را در همان 15 دقیقه نخست نیمه دوم انجام دهد. ابتدا کوواچیچ به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد و چند دقیقه بعد زیاش به دلیلی مشابه مجبور به ترک زمین شد. 
با وجود این دو تغییر اجباری، میزبان برتری خود را ادامه داد و به گل دوم رسید. هاورتز با نفوذ و شوتی دیدنی در دقیقه 58 می رفت که گل دوم خود و تیمش را بزند ولی توپ با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت. تنها دو دقیقه بعد روی پاس در عمق زیبای کانته، توپ در داخل محوطه جریمه به پولیشیچ رسید و این بازیکن با ضربه ای دقیق توپ را به تور دوخت.

 

1693697

 

چلسی بعد از دو برابر کردن فاصله، برتری خود را ادامه داد. لیل هم قدرت کافی برای فشار آوردن به آبی ها با خط دفاعی قدرتمند و دروازه بان آماده اش را نداشت و بازی تا دقیقه 80 به همین منوال ادامه یافت. در 10 دقیقه پایانی، چند موقعیت نصف و نیمه روی دو دروازه شاهد بودیم ولی توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد تا چلسی با برد دو بر صفر کار آسانی در بازی برگشت داشته باشد.

دیدگاه‌ها