کد خبر : 1812117 | 04 اسفند 1400 ساعت 11:25 | 26.6K بازدید | 6 دیدگاه

بگذارید العبدلاوی گریه کند

یک معجزه: مدافع نابینا به فوتبال بازگشت

گزاف نیست اگر بگوییم شب گذشته یک فرد در 30 سالگی متولد شد! عمر العبدلاوی پس از تجربه نابینایی و روزهای سخت حالا مستطیل سبز را با چشم‌هایش در آغوش گرفته است‌.

یک معجزه: مدافع نابینا به فوتبال بازگشت

به گزارش "ورزش سه"، در دنیای فوتبال اصطلاحی است که گفته می‌شود هر فوتبالیست دو بار می‌میرد؛ یک‌بار در پایان عمر و یک بار هنگامی که بازنشسته می‌شود. حال فرض کنید یک فوتبالیست در میانه راه دوران بازیگری خود حتی از دیدن فوتبال هم محروم شود. در چنین شرایطی احتمالا باید واژه‌هایی بزرگتر از مرگ خلق شود. نابینایی یک فوتبالیست مثل بال نداشتن یک پرنده یا دست نداشتن یک نوازنده است!

در شب سال نوی میلادی سال 2020 اتفاقی تلخ برای عمر العبدلاوی مدافع تیم ملی نروژ رخ داد. جهان برای بازیکن سابق تیم‌های منچسترسیتی و هال‌سیتی در آتش‌بازی سال نو با منفجر شدن ترقه‌ای در دستش و ورود باروت و فلز به کره چشم‌هایش تاریک شد و او در اتفاقی دردناک حتی در آستانه عوض شدن مسیر زندگی‌اش و همچنین اختلال در زندگی طبیعی‌ خود قرار گرفت.

شاید حال این مدافع راست برای هیچکس قابل توصیف نباشد اما جهان علم العبدلاوی را بغل کرد و او را به زندگی و همچنین دنیای فوتبال بازگرداند. درحالی که پزشکان در آمریکا شانس او برای بینایی مجدد را در بازه‌ای بین پنج تا ده درصد تخمین زده بودند، او دوباره بینا شد. اتفاقی که بارها در جهان فوتبال رخ داده و چه بسیار تیم‌هایی که چند گل عقب بوده‌ و با همین شانس چند درصدی کامبک زده‌اند.

این بازیکن 11 عمل جراحی روی چشم خود انجام داده است. از پیوند سلول‌های بنیادی چشم از خواهرش گرفته تا پیوند قرنیه مضاعف؛ اما این همه ماجرا نیست؛ چشم‌های او با یک غشا بازسازی شده و همچنین از سلول‌های لوب‌ها و دهانش در بازسازی پلک‌های سوخته او استفاده شده است. العبدلاوی حالا جذاب‌ترین لحظات زندگی‌اش را با یک عینک مخصوص در زمین فوتبال تجربه می‌کند. احتمالا او مانند همه فوتبالیست‌های جهان دو بار می‌میرد اما تنها فوتبالیستی است که دوبار متولد شده است.

 

1693747

 

العبدلاوی که سابقه حضور در ترکیب تیم‌هایی چون منچسترسیتی و هال سیتی را نیز دارد یکی از تلخ‌ترین اتفاقات چند سال اخیر دنیای فوتبال را تجربه کرده است.

 

بازیکن گالاتاسرای که در تمام این مدت حمایت باشگاهش را پشت خود می‌دید پس از 423 روز از آن اتفاق تلخ به زمین فوتبال برگشت و در پیروزی سه بر دوی تیمش مقابل گوزتپه نود دقیقه در خط دفاعی گالاتاسرای بازی کرد. سوت پایان بازی، هیجانی بزرگ برای او به همراه داشت و نتوانست جلوی اشک‌های خود را بگیرد.

العبدلاوی که حالا با اجازه پزشکان با عینکی مخصوص بازی می‌کند و مثالی از بازیکنی است که تا دقیقه نود ناامید نشده و دویده است. او با اراده خود و پشتیبانی خانواده، باشگاه و مدیر برنامه‌هایش در سی سالگی با بازگشت به مستطیل سبز حتی برای پوشیدن دوباره پیراهن نروژ خواهد جنگید.

العبدلاوی پس از پایان این بازی در گفتگو با بین اسپورت در حالی که حس و حال خاصی داشت بیان کرد: "من روند بسیار دشواری را پشت سر گذاشتم. مشکلات زیادی داشتم. حالا به میدان برگشتم و کاری که بیشتر از هر چیزی دوستش دارم را انجام می‌دهیم. رویای من برای دومین بار به حقیقت پیوست. انگار فوتبال را برای بار دوم آغاز کرده‌ام."

او در ادامه از فاتح تریم سرمربی تیم‌شان، باشگاه و همچنین خانواده‌اش قدردانی کرد. گفتنی است گالاتاسرای که در آگوست 2020 این بازیکن را از المپیاکوس به خدمت گرفته بود تمامی هزینه‌های درمان این بازیکن را پرداخت کرد و او حالا می‌تواند بار دیگر برای این تیم به میدان برود.

دیدگاه‌ها