کد خبر : 1812190 | 04 اسفند 1400 ساعت 17:09 | 2.9K بازدید | 0 دیدگاه

بازهم یک شلیک تماشایی از کعبی

آلومینیوم صفر - مس رفسنجان یک؛ هدف رتبه سوم!

در یکی از دیدارهای حساس هفته نوزدهم لیگ برتر، مس با گل ثانیه‌های پایانی عقیل کعبی از سد میزبان خود آلومینیوم اراک گذشت.

آلومینیوم صفر - مس رفسنجان یک؛ هدف رتبه سوم!

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم آلومینیوم اراک و مس رفسنجان در یکی از بازی های مهم هفته نوزدهم لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این بازی با گل دیدنی و لحظات پایانی عقیل کعبی به سود مس به پایان رسید تا شاگردان ربیعی سه امتیاز مهم را از آن خود کنند.

آلومینیوم در همان دقایق ابتدایی بازی حملاتی را به روی دروازه میهمان خلق کرد که مدافعین مس مانع از شکل گیری خطر جدی شدند. حملات اراکی ها بالاخره نتیجه داد و این تیم به گل رسید اما گل آلومینیوم به دلیل خطا بر روی دروازه بان، مردود اعلام شد.

یک ضربه کاشته کنار خط عرضی زمین برای آلومینیوم به دست آمد که ارسال بلند بایرامی با پرش وحید محمدزاده همراه شد که در این حین نیز داوود نوشی صوفیانی نیز برای گرفتن توپ از دروازه خارج شد که دو بازیکن با یکدیگر برخورد داشتند و توپ مقابل نیما درودی قرار گرفت و او دروازه را باز کرد اما دارو مسابقه خطای محمدزاده به روی نوشی صوفیانی را اعلام کرد.

در ادامه اتفاقات درون زمین بیشتر باعث اعتراضات بازیکنان به داوری شد. ابتدا بایرامی درون محوطه جریمه سرنگون شد که پیش از آن کمک داور اعلام آفساید کرده بود و پس از آن آذرباد بود که بدون توپ با بازیکنان آلومینیوم برخورد داشت و داور نیز یک خطای پشت محوطه جریمه برای مس اعلام کرد که ضربه منشا به دیواره دفاعی برخورد کرد.

بزرگترین موقعیت بازی در دقیقه 28 به دست آمد. جایی که شوت شاهین توکلی که بی دقت نیز بود، بین راه به سیدمهدی حسینی رسید و این بازیکن درحالی‌که تنها حسین پورحمیدی را مقابل خودش داشت، ضربه اش را به سمت دروازه زد که توپ با واکنش دیدنی پورحمیدی و برخورد به شانه او راهی کرنر شد.

در ادامه دو تیم موقعیت چندانی خلق نکردند تا بازی در نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد. در نیمه دوم نیز دو تیم بازی پایاپایی را دنبال کردند و موقعیت های چندانی را به وجود نیاوردند اما آلومینیوم بیشتر صاحب توپ و میدان بود. در دقیقه 63 اراکی ها چند فرصت پیاپی گلزنی را از دست دادند که شوت های شریفات و آریاکیا راهی به درون دروازه مس پیدا نکرد.

بازی در ادامه با احتیاط دو تیم و بیشتر در میانه میدان دنبال می شد که البته با چند تصمیم مهم داوری نیز همراه بود که از جمله آن می توان به خطای مشکوک به پنالتی روی مجید علیاری اشاره کرد که حسن اکرمی خطای مهاجم مس را اعلام کرد. در سمت مقابل نیز یکی دو آفساید که از مهاجمان آلومینیوم اعلام شد، مانع از خلق موقعیت برای میزبان شد.

در حالی‌که به نظر می رسید بازی با تساوی بدون گل به پایان می رسد اما هوشیاری آذرباد باعث شد تا نتیجه بازی تغییر کند. ارسال کرنر این بازیکن در دقیقه 91 را مدافعین آلومینیوم برگشت دادند و توپ دوباره به آذرباد رسید که او با پاسی دقیق و زمینی، توپ را برای عقیل کعبی کاشت و این بازیکن نیز با شوتی دیدنی توپ را به تور دروازه آلومینیوم چسباند و در آخرین ثانیه های بازی، یک گل ارزشمند و 3 امتیازی را برای مس به ثمر رساند.

در نهایت شاگردان محمد ربیعی موفق شدند که با یک گل دیرهنگام برنده از زمین خارج شوند و با رسیدن به امتیاز 33، در فاصله یک امتیازی سپاهان قرار بگیرند. آلومینیوم نیز با این شکست در رتبه هشتم باقی ماند.


گزارش دیدار تیم‌های آلومینیوم اراک و مس رفسنجان را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:
بازی از هفته نوزدهم بیست و یکمین دوره رقابت های لیگ برتر 
چهارشنبه: 04/12/1400 ؛ ساعت: 15:00 
ورزشگاه: امام خمینی (ره) اراک /  بدون تماشاگر 
گروه داوری: حسن اکرمی / کمک ها: حسن ظهیری – مرتضی رحیم حاجیلو ؛ داور چهارم: مسعود حقیقی / ناظر: اکبر بخشی زاده

 

 

ترکیب آلومینیوم اراک:
حسین پورحمیدی
رامتین سلیمان‌زاده
وحید محمدزاده
اسماعیل شریفات
پوریا آریاکیا
مصطفی احمدی (87- سینا حاتمی)
محمود قائدرحمتی
امیر نوری (87- علی آل کثیر)
علیرضا نقی‌زاده
مهرداد بایرامی
نیما درودی (69- محمدرضا آزادی)
سرمربی: رسول خطیبی

 


ترکیب مس رفسنجان:
داوود نوشی صوفیانی
شاهین توکلی
مجید نصیری
فرشاد محمدی‌مهر (64- مجید علیاری)
عقیل کعبی
سیدمهدی حسینی (90+1- حسین پورامینی)
مهرداد رضایی
مهدی ترکمان (90+1- میثم تیموری)
محسن آذرباد
فراز امامعلی (64- حسن جعفری)
گادوین منشا (83- محمدرضا سلیمانی اصل)
سرمربی: محمد ربیعی

 


کارت زرد:
آلومینیوم: نیما درودی (10)، مصطفی احمدی (21) اسماعیل شریفات (78)
مس: مهرداد رضایی (71)

 

شرح گل:
آلومینیوم اراک صفر – مس رفسنجان یک (دقیقه 90+1: عقیل کعبی): کرنر ارسالی محسن آذرباد توسط مدافعین آلومینیوم برگشت داده شد و توپ دوباره به آذرباد رسید. این بازیکن پس از اینکه چندمتری را جلو آمد و کسی را مقابلش نداشت، با یک پاس زمین توپ را درون محوطه جریمه برای عقیل کعبی کاشت که شوت بغل پا و دقیق این بازیکن وارد دروازه آلومینیوم داشت و گل پیروزی بخش مس در آخرین دقایق بازی به ثمر رسید.

 


لحظات حساس:
دقیقه 5: ارسال امیر نوری از سمت راست را مدافعین مس به شکل خطرناکی راهی کرنر کردند.
دقیقه 9: آلومینیوم به گل رسید ولی مورد قبول واقع شد. یک ارسال بلند از خارج محوطه جریمه و پرش وحید محمدزاده و ضربه سر او، توپ را برای نیما درودی کاشت تا این بازیکن با ضربه ای دقیق دروازه را باز کند. در این حین داود نوشی صوفیانی هم از پشت سر محمدزاده برای مشت کردن توپ به هوا خاسته بود که برهم خوردن تعادل او حسن اکرمی را مجاب به دمیدن در سوت به نشانه گل مردود کرد.
دقیقه 13: مهرداد بایرامی پس از عبور از نوشی صوفیانی درون محوطه جریمه سرنگون شد که پیش از آن، آفساید مهاجم اراکی ها اعلام شده بود.
دقیقه 21: محسن آذرباد که به دنبال توپ بود، پشت محوطه جریمه با خطای بدون توپ بازیکنان آلومینیوم متوقف شد که داور یک ضربه کاشته برای مس اعلام کرد. شوت منشا نیز پس از برخورد به دیواره دفاعی به بیرون رفت
دقیقه 28: شوت شاهین توکلی بین راه به سیدمهدی حسینی رسید و این بازیکن در موقعیت تک به تک با پورحمیدی قرار گرفت که شوت محکم این بازیکن را پورحمیدی با واکنشی استثنایی راهی کرنر کرد.
دقیقه 36: شوت محکم و دیدنی اسماعیل شریفات با واکنش خوب نوشی صوفیانی راهی کرنر شد.
دقیقه 63: شوت راه دور شریفات از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 65: شوت دیدنی آریاکیا را داوود نوشی صوفیانی به زیبایی دفع کرد و مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.
دقیقه 69: کرنر ارسالی بازیکنان مس مستقیما به سمت دروازه رفت که پورحمیدی به خوبی این توپ را دفع کرد.
دقیقه 71: شوت محکم سیدمهدی حسینی به شکل خطرناکی از کنار دروازه آلومینیوم به بیرون رفت.
دقیقه 72: مجید علیاری در کورس با رامتین سلیمان زاده و در موقعیتی تک به تک با پورحمیدی قرار گرفت که پس از برخورد با گلر اراکی ها روی زمین افتاد و داور مسابقه خطای مهاجم مس را اعلام کرد.
دقیقه 84: ضربه نیمه برگردان سلیمانی اصل به شکل خطرناکی از بالای دروازه آلومینیوم به بیرون رفت.

 

دیدگاه‌ها