کد خبر : 1812203 | 04 اسفند 1400 ساعت 18:00 | 19.9K بازدید | 2 دیدگاه

نمی‌توانم از خودم و تیمم دفاع کنم

نویدکیا: از همه معذرت‌خواهی می‌کنم

سرمربی تیم فوتبال سپاهان نسبت به عملکرد شاگردانش در دوئل با ذوب‌آهن موضع‌گیری کرد و هم‌چنین استعفای خود را به‌طور رسمی اعلام داشت.

نویدکیا: از همه معذرت‌خواهی می‌کنم

به گزارش "ورزش سه"، بعد از تساوی بدون گل دربی اصفهان، محرم نویدکیا سرمربی سپاهان در کنفرانس خبری بعد از بازی حاضر شد و در جمع اصحاب رسانه به صحبت درباره مسابقه امروز پرداخت؛ مهم‌ترین مسئله مطرح شده در صحبت‌های نویدکیا، اعلام خبر استعفای او از سمت سرمربیگری سپاهان بود، ضمن آن‌که نویدکیا نسبت به عملکرد شاگردانش انتقاداتی را داشت.

سرمربی سپاهان با اشاره به سبک بازی ذوبی‌ها در بخش اولیه صحبت‌هایش گفت: ذوب‌آهن خیلی علاقه‌مند بود که ساختار دفاعی خوبی داشته باشد و مساوی در این بازی نیز برای آنها قابل قبول بود؛ سعی کردیم از فضا‌های ایجاد شده که خیلی هم کم بود خوب استفاده کنیم و در نیمه دوم سعی کردیم گردش توپ بیشتری داشته باشیم.

نویدکیا گریزی هم به فرصت‌سوزی بازیکنان تیمش زد و توضیح داد: دو سه موقعیت فوق‌العاده خوب داشتیم و دیگر نمی‌دانم چه بگویم، وقتی توپ‌های ما از فاصله 10 متری گل نمی‌شود دیگر کاری از دست من هم برنمی‌آید؛ فکر و برنامه‌ریزی می‌کنم ولی این وضعیت برای من جای سوال دارد و اصلا شرایط خوبی نیست.

محرم نویدکیا ضمن قدردانی از هواداران سپاهان گفت: می‌دانم هواداران‌مان هم خیلی ناراحت هستند و من واقعا به آنها حق می‌دهم؛ خودم هم خیلی ناراحتم اما باید واقع‌بینانه حرف بزنیم. از روزی که من آمدم تمام تلاشم بر این بود که باشگاه ساختار بهتری داشته باشد، تیم روند خوبی داشته باشد و با ثبات بازی کند. این‌که تیم‌مان سعی کند فوتبال هجومی بازی کند و ساختار مناسبی در دفاع و حمله داشته باشد اما متاسفانه نتایج‌مان طوری نیست که بخواهم از خودم و نوع بازی تیم سپاهان دفاع کنم! واقعا باید قبول کنیم که نتیجه هم نیاز است و در نتیجه‌گیری خیلی خوب نبودیم.

سرمربی سپاهان با اشاره به به شرایط پیش‌آمده برای سپاهان توضیح داد: هر چقدر بخواهم خودم را راضی کنم که تیم خوب بازی می‌کند ولی واقعاً باید قبول کنیم که نتیجه هم نیاز است؛ متأسفانه در این کار خیلی خوب نبودیم و امیدوارم باشگاه تصمیم خوبی بگیرد. چون فکر می‌کنم نیاز است از حالا به بعد انرژی جدیدی به تیم اضافه شود و نیاز است کسی اضافه شود که به تیم روحیه جدید تزریق کند.

او با استعفای رسمی از سمت خود این‌گونه صحبت‌هایش را ادامه داد: من فقط آمده بودم که به تیم کمک کنم. نیاز است نفر جدید بیاید که بچه‌ها را از لحاظ روحی و روانی برای بازی‌ها آماده کند؛ امیدوارم قبول کنند و اجازه بدهند من کنار بروم و نفر دیگری را به تیم اضافه کنند. برای من سخت است چون نه به خاطر مسائل مالی آمده‌ام و نه این‌که بخواهم برای خودم رزومه‌ای بسازم. تیم در شرایطی بود که باشگاه و هواداران آن را دوست نداشتند و از من خواسته شد و من هم تمام تلاش خودم را کردم.

نویدکیا در ادامه با اشاره به وضعیت سپاهان در ادامه فصل گفت: سال‌های سال است شرایط خوبی نداشتیم و باید به ثبات برسیم و هر سال بتوانیم جزو 3-4 تیم اول باشیم و در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنیم؛ خواهش می‌کنم هر کسی که این‌جا می‌آید بگذارید تا ثبات داشته باشد، امیدوارم هواداران و باشگاه اجازه بدهند هر مربی می‌آید ثبات داشته باشد.

وی افزود: باید کم کم ثبات را به دست بیاوریم و بعد شانس قهرمانی، نه اینکه بگویم هر کسی آمد از او توقع قهرمانی نداشته باشند. نه، این غیر منصفانه است چون تیمی مثل سپاهان این حق را دارد که همیشه برای قهرمانی مبارزه کند ولی نباید فشار بیش از حد باشد؛ چه روی بازیکن، چه روی کادر فنی. امیدوارم هواداران و باشگاه اجازه بدهند هرکسی می‌آید با ثبات کارش را ادامه دهد و بتواند سپاهان را همیشه جزو 3-4 تیم اول نگه دارد. مطمئن باشید به مرور زمان قطعاً قهرمانی هم به دست می‌آید.

محرم نویدکیا با قدردانی از حمایت‌های انجام شده توضیح داد: از همه کسانی که به من کمک کردند، ممنونم؛ باید از مدیرعامل کارخانه، هیئت‌مدیره و مدیرعامل باشگاه تشکر کنم که به من کمک کردند. باید منصفانه از عظیمیان مدیرعامل سابق کارخانه و طیب‌نیا مدیرعامل فعلی کارخانه تشکر کنم چون به من اعتماد کردند. از هیئت‌مدیره و آقای ساکت که مثل یک برادر بزرگتر تا آنجا که توانست به تیم و به من کمک و اعتماد کرد تشکر کنم ولی منصفانه این است که دلم می‌خواست تا آنجا که می‌توانم به تیم کمک کنم.


سرمربی سپاهان در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به وضعیت تیم در جدول رده‌بندی گفت: الان فکر می‌کنم نیاز است نفر جدید به تیم اضافه شود تا شاید سپاهان راهش را بهتر برود؛ برای من سخت است ببینم هواداران‌مان اینقدر ناراحت هستند. شاید خیلی‌ها بگویند تیمت سوم است و 11 بازی باقی مانده، اگر طبق قراردادت اگر سهمیه بگیری یعنی کارت را درست انجام داده‌ای و به وعده‌ ابتدای فصلت به مدیران عمل کرده‌ای و می‌توانید سهمیه بگیرید اما باید بگویم ناراحتی هواداران برایم سخت و غیرقابل تحمل است.

وی افزود: من عمرم را در این تیم گذرانده‌ام، امیدوارم هواداران از تیم حمایت کنند و هر کسی جای من باشد تلاش می‌کند که به تیم کمک باشند. باشگاه روی من فشار نیاورد اما تحمل ندارم هواداران ناراحت باشند، دنبال بهانه نیستم اما واقعیت این است که تیم نتیجه می‌خواهد. فکر می‌کردم به تیم می‌توانم کمک کنم اما اکنون می‌گویم کس دیگری می‌تواند بیاید و به تیم کمک کنم.

نویدکیا در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: هر کسی هم که جای من باشد قطعاً تمام تلاشش را به کار می‌گیرد که به تیم کمک کند؛ اگر کم و کاستی هم بود از همه معذرت‌خواهی می‌کنم امیدوارم همه موفق باشند.

دیدگاه‌ها