کد خبر : 1812221 | 04 اسفند 1400 ساعت 20:36 | 122.1K بازدید | 29 دیدگاه

آمانوف ما را غافلگیر کرد، سلمانی فجر را؛

استقلال 1 – فجر 0؛ شیرین‌ترین سه امتیاز فصل

استقلال در دیداری که نمایش دلپذیری را از خود به‌نمایش گذاشت و موقعیت‌های زیادی را نیز از دست داد، با یک برد شیرین اختلافش را با پرسپولیس افزایش داد.

استقلال 1 – فجر 0؛ شیرین‌ترین سه امتیاز فصل

به گزارش "ورزش سه"، در آخرین دیدار هفته نوزدهم رقابت های لیگ برتر، استقلال موفق شد با ارائه نمایشی دیدنی بخصوص در نیمه اول، با یک پیروزی یک بر صفر دیگر ضمن حفظ صدر جدول، فاصله‌اش را با پرسپولیس به عدد 5 برساند و به قهرمانی نزدیک‌تر شود.

این دیدار با حملات پردامنه و پرتعداد استقلال آغاز شد. آبی‌ها در همان ابتدای بازی و دقیقه دوم می‌توانستند به گل برسند اما بی دقتی بهترین گلزن این تیم مانع از این امر شد. پاس خوب حسین زاده در موقعیتی ایده آل به کوین یامگا رسید اما این بازیکن قدر فرصت پیش آمده را ندانست و ضربه آرام او را ایمان صادقی مهار کرد. پس از آن بود که حملات استقلالی ها به روی دروازه میهمان ادامه پیدا کرد و شوت حسین زاده با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

آمانوف که در این بازی خوب ظاهر شده بود، می توانست اولین گلش را به ثمر برساند که شوت راه دور او را ایمان صادقی راهی کرنر کرد. پس از این حملات بود که فجر نیز خودی نشان داد. ارسال کاشته زنده روح به روی دروازه استقلال با ضربه سر چشمی همراه شد که توپ پس از برخورد به مهاجم فجر از کنار دروازه حسینی به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

در دقیقه 29 عزیزبک آمانوف می توانست یک گل دیدنی را به ثمر برساند. این بازیکن در گوشه محوطه جریمه صاحب توپ شد و با شوتی فنی، توپ را به گوشه دروازه فرستاد که ایمان صادقی ستاره بی چون و چرای فجر در این بازی، با واکنشی فوق العاده توپ را راهی کرنر کرد. این بازیکن یک دقیقه بعد با حرکتی دیدنی از میان 3 مدافع فجرسپاسی عبور کرد و ضربه اش را نیز به سمت دروازه فجر زد که باز هم ایمان صادقی با واکنشی خوب توپ را به کرنر فرستاد.

استقلال روی کرنر به دست آمده می توانست به گل برسد. ارسال مهدی پور با ضربه سر ژستد همراه شد. در کشمکش میان بازیکنان برای تصاحب توپ، سلمانی صاحب توپ شد که ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت. در آخرین دقایق بازی در نیمه نخست باز هم آمانوف بود که به روی دروازه حریف خطرساز شد. ارسال سلمانی با پاس پشت پا و دیدنی حسین زاده همراه شد که توپ به عزیزبک رسید و شوت این بازیکن ازبکی را مدافع فجر برگشت داد و نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید.

ایمان صادقی در همان ابتدای نیمه دوم باز هم یک واکنش دیدنی را از خود نشان داد. شوت سرکش زبیر نیک نفس از پشت محوطه جریمه را سنگربان فجر با واکنشی به موقع دفع کرد و توپ به کرنر رفت. روی این کرنر بود که بالاخره حملات استقلال جواب داد. ارسال مهدی پور در دهانه دروازه به چشمی رسید که مدافعین فجر توپ او را دفع کردند. در حالی‌که زنده روح درون محوطه جریمه خودی صاحب توپ شده بود، به دنبال یار خالی بود تا به او پاس دهد که سلمانی روی پای او آمد و پس از تصاحب توپ، ضربه اش را به سمت دروازه زد که توپ با اشتباه ایمان صادقی در تشخیص مسیر توپ، وارد دروازه شد و بالاخره استقلال موفق به گلزنی شد.

پس از این گل، بازی از آب و تاب افتاد و بازی بیشتر در میانه میدان دنبال می شد. با این وجود هر دو تیم موقعیت های نصف و نیمه ای داشتند که در یکی از آنها زنده روح روی دفع توپ حسینی صاحب توپ شد که شوت این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 83 یک بار دیگر ایمان صادقی بازیکنان استقلال را ناکام گذاشت. شوت راه دور زبیر نیک نفس را این سنگربان آماده با واکنشی دیدنی راهی کرنر کرد. لحظاتی بعد ارسال خدری درون محوطه جریمه به علیاری رسید که شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت.

لحظات تلف شده بازی شاهد دو صحنه فوق العاده حساس بود. پرتاب اوت خدری درون محوطه جریمه به بازیکنان فجر رسید که آنها حتی موفق به عبور از حسینی نیز شدند اما زاویه برای علیاری تنگ شد و مدافعان استقلال با حضوری به موقع توپ را راهی کرنر کردند. در آخرین ثانیه های بازی مهدی مهدی پور با شوتی سنگین تیرک دروازه فجر را به لرزه درآورد و در نهایت بازی با همان تک گل سلمانی به سود استقلال به پایان رسید تا آبی ها با رسیدن به امتیاز 47، موفق شوند اختلاف را با پرسپولیس افزایش دهند.


بازی از هفته نوزدهم بیست و یکمین دوره رقابت های لیگ برتر 
چهارشنبه: 04/12/1400 ؛ ساعت: 19:00 
ورزشگاه: آزادی تهران /  بدون تماشاگر 
گروه داوری: رضا عادل / کمک ها: علیرضا ایلدروم – حسن انتظاری ؛ داور چهارم: امیر سامان سلطانی / ناظر: ابوطالب طاهریان

ترکیب استقلال:


سید حسین حسینی
روزبه چشمی
زبیر نیک‌نفس
محمد دانشگر
مهدی مهدی‌پور
جعفر سلمانی
صالح حردانی
امیرحسین حسین زاده (86- سعید مهری)
کوین یامگا
عزیزبک آمانوف (60- امیرعلی صادقی)
رودی ژستد (86- ارسلان مطهری)


سرمربی: فرهاد مجیدی

1693954


ترکیب فجرسپاسی:


ایمان صادقی
محمد قنبری
علی مولایی
رضا علیاری
حمید نعمتی  (80- شهرام گودرزی)
احمدرضا زنده روح (80- علی نبی زاده)
دانیال کردستانی (59- محمدعرفان معصومی)
یوسف وکیا
اتابک زارعی
فرزان دانا
محمد کاظمی (59- حسین مهربان)


سرمربی: علی اصغر کلانتری

1693955

کارت زرد:


روزبه چشمی (35) رودی ژستد (43)

دانیال کردستانی (38) رضا علیاری (67) فرزان دانا (75)

شرح گل‌ها:


استقلال یک – فجرسپاسی صفر (دقیقه 54: جعفر سلمانی): کرنر ارسالی مهدی پور در دهانه دروازه به چشمی رسید که این بازیکن نتوانست از این توپ استفاده کند. در حالی‌که زنده روح توپ را در اختیار داشت، سلمانی توانست پاس او را قطع کند و در ادامه این بازیکن با شوت به سمت دروازه، بالاخره توانست ایمان صادقی را مغلوب کند و گل نخست را برای استقلال به ثمر رساند.

1693970

اتفاق ویژه:


استقلال بدون هر دو مدافع اصلی خودش نیز کلین شیت می کند. آبی پوشان در روزی که سیاوش یزدانی و حسین مرادمند را در اختیار نداشتند، بازی چشم‌نوازی را ارائه کردند و موقعیت های پرشماری را به روی دروازه حریف خلق کردند. هر دو مدافع آبی پوش روی سکوها حضور داشتند و از نزدیک شاهد پیروزی تیمشان بودند.


بهترین بازیکن میدان:


ایمان صادقی روز فوق العاده ای داشت. بازیکنی که بارها و بارها مانع از باز شدن دروازه تیمش شد و حداقل 6 موقعیت مسلم گلزنی را از استقلالی ها گرفت. در روزی که امیرحسین حسین زاده و عزیزبک آمانوف بسیار خوب ظاهر شدند، اگر صادقی نبود فجر با گل های بیشتری بازی را واگذار می کرد.

لحظات حساس:


دقیقه 2: استقلال روی یک ضدحمله سریع صاحب موقعیت بسیار خوبی شد. پاس عالی حسین زاده در شرایطی استثنایی به کوین یامگا رسید که ضربه بغل پای این بازیکن به وسط دروازه زد شد و ایمان صادقی به راحتی توپ را مهار کرد.

دقیقه 7: امیرحسین حسین زاده پس از یک استپ سینه در پشت محوطه جریمه، با یک شوت خطرناک دروازه فجر را تهدید کرد که توپ از کنار تیرک به بیرون رفت.

دقیقه 17: در دقایقی که استقلال مالکیت بازی را در دست داشت، یک موقعیت دیگر را به دست آورد. ارسال حردانی به روی دروازه نصیب ژستد شد که ضربه سر این بازیکن به بیرون رفت.

دقیقه 21: شلیک راه دور و دیدنی عزیزبک آمانوف با پای چپ را ایمان صادقی از گوشه دروازه بیرون کشید.

دقیقه 23: ارسال زنده روح روی یک ضربه کاشته به روی دروازه با ضربه سر روزبه چشمی همراه شد که این بازیکن خوش شانس بود که توپ او به شکل خطرناکی از کنار دروازه سیدحسین حسینی به بیرون رفت که البته داور کرنر اعلام نکرد.

دقیقه 25: حرکت دیدنی حسین زاده از سمت راست یک موقعیت خوب را برای استقلال ایجاد کرد که ارسال این بازیکن با ضربه سر کوین یامگا همراه شد اما توپ این بازیکن با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 29: همکاری خوب بازیکنان استقلال با شوت دیدنی آمانوف همراه شد که ایمان صادقی با واکنشی فوق العاده، به زیبایی توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه 30: حرکت استثنایی آمانوف و عبور او از میان 3 مدافع فجرسپاسی با ضربه بغل پای این بازیکن همراه شد که باز هم ایمان صادقی با واکنشی دیدنی توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه 31: کرنر ارسالی به روی دروازه ابتدا با ضربه سر رودی ژستد همراه شد که در ادامه پس از کش و قوس و تلاش بازیکنان بر سر تصاحب توپ، سلمانی صاحب موقعیت شد که شوت این بازیکن به آسمان زده شد.

دقیقه 39: ارسال خطرناک یوسف وکیا از سمت راست، در دهانه دروازه توسط صالح حردانی دفع شد.

دقیقه 42: ارسال سلمانی به روی دروازه نصیب حسین زاده شد و این بازیکن با یک پاس پشت پای دیدنی، آمانوف را صاحب موقعیت کرد که شوت او با برخورد به مدافع فجر، برگشت داده شد.

1693942

دقیقه 50: زبیر نیک نفس با یک شوت راه دور شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد که توپ این بازیکن را ایمان صادقی با واکنشی دیدنی دفع کرد.

دقیقه 71: کرنر ارسالی بازیکنان فجر با دفع توپ حسینی همراه شد که زنده روح با ضربه ای روی پا از پشت محوطه جریمه، قصد باز کردن دروازه استقلال را داشت که این توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 78: ارسال کوین یامگا بین راه به یکی از مدافعین فجر برخورد کرد و در راه ورود به دروازه بود که ایمان صادقی آن را مهار کرد.

دقیقه 83: شوت محکم و راه دور زبیر نیک نفس پس از برخورد به زمین با واکنش دیدنی ایمان صادقی راهی کرنر شد.

دقیقه 87: ارسال خدری درون محوطه جریمه به رضا علیاری رسید که این بازیکن پس از استپ سینه، به زیر توپ ضربه زد و شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 90: حرکت دیدنی کوین یامگا با عبور او از میان دو مدافع فجر همراه شد. او در ادامه روی خط محوطه جریمه به سعید مهری رسید که شوت فنی این بازیکن به گوشه دروازه را ایمان صادقی با واکنش خوب دیگری راهی کرنر گرفت.

دقیقه 90+4: روی پرتاب اوت بلند خدری، توپ در دهانه دروازه به بازیکنان فجر رسید که علیاری پس از دریبل حسینی با دروازه خالی مواجه شد اما با تنگ شدن زاویه، بازیکنان استقلال موفق شدند توپ را به کرنر بفرستند.

دقیقه 90+5: استقلال روی ضدحمله و حرکت خوب امیرعلی صادقی صاحب توپ شد که توپ او را مدافعین درون محوطه جریمه برگشت دادند و توپ به مهدی پور رسید. شوت دیدنی مهدی پور نیز پس از برخورد به تیرک دروازه به پشت ایمان صادقی برخورد کرد و راهی کرنر شد.

در حاشیه:


* با توجه به اینکه امروز رسماً اعلام شد سیاوش یزدانی و محمد حسین مرادمند، دو مدافع استقلال باید به خدمت سربازی بروند و دیگر نمی‌توانند در ترکیب آبی‌پوشان بازی کنند، ناراحتی در چهره این دو بازیکن و مربیان و بازیکنان دیده می‌شد.

* یزدانی و مرادمند همراه با سایر بازیکنان به ورزشگاه آمده‌اند تا از نزدیک نظاره‌گر بازی باشند.

* پیش از ورود بازیکنان تیم استقلال، فرهاد مجیدی به سیاوش یزدانی گفت که برای بازیکنان صحبت کند. یزدانی هم خطاب به آبی‌ها گفت: خیلی تحت فشار هستیم و از همه جا به آنها کمک می‌کنند. حرف‌مان را در زمین می‌زنیم و دوست دارم این سه امتیاز را بگیریم. این سه امتیاز برای ما خیلی مهم است و امیدوارم مانند همیشه موفق باشید.

* حسین مرادمند که در رختکن حضور داشت بعد از صحبت های احساسی یزدانی هم تیمی هایش را در آغوش گرفت.

* کانون مشوقین استقلال طرحی را به شکل پیراهن این تیم با عنوان (‌با هم) روی سکوها به نمایش در آورده است.

* پیش از شروع مسابقه فرهاد مجیدی به سرمربی تیم فجر سپاسی خوشامد گفت و با وی عکس یادگاری گرفت.

1693943

دیدگاه‌ها