کد خبر : 1812280 | 04 اسفند 1400 ساعت 22:30 | 229.6K بازدید | 76 دیدگاه

این زخم هم کارگر نبود؛

پیغام صریح فرهاد مجیدی؛ بی‌سرباز هم نمی‌بازم! (عکس)

فرصتی برای بهانه گیری وجود ندارد؛ استقلال خیلی سریع با سیستم جدید خود موفق به کسب پیروزی شد.

پیغام صریح فرهاد مجیدی؛ بی‌سرباز هم نمی‌بازم! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، غیبت محمد حسین مرادمند و سیاوش یزدانی و اعزام این دو بازیکن به سربازی باعث شد استقلال درگیر بحران عجیب و ناخواسته شود. تیم فرهاد مجیدی که در این فصل از جنبه دفاعی فوق العاده ظاهر شده بود، حالا و در 11 دیدار باقی‌مانده دو مدافع میانی و اصلی خود را در اختیار ندارد. اما تیم فرهاد با سیستم 1-3-2-4 نیز امروز منظم ظاهر شده و مثل گذشته موقعیت چندانی به حریف نداد. البته قطعا آزمون‌های دشوارتری در انتظار استقلال است، اما ارتش فرهاد امروز ثابت کرد وابسته به دو سرباز نیست!

1694008

 

1- ماموریت یک سرمربی فقط هدایت تیم در طول 90 دقیقه نیست. تنها 24 ساعت پیش از شروع مسابقه استقلال مقابل فجر بود که فرهاد مجیدی متوجه شد غیبت دو مدافع مستحکم و ثابت خود از ابتدای فصل شد. اما سرمربی استقلال خیلی سریع تغییر سیستم داده و با روش مرسوم و قابل پیش بینی 1-3-2-4 وارد میدان شد. استقلال از نیروی انسانی قابل قبول علی‌رغم از دست دادن محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی برخوردار بوده و فرهاد مجیدی بهترین انتخاب‌های ممکن را برای پر کردن جای این دو بازیکن داشت.

1693995


2- استقلال در این فصل با تکیه بر استحکام فوق العاده خط دفاعی خود در این فصل تا امروز صدر جدول را رها نکرده، اما بی تردید بهترین بازی‌های این تیم در دو دیدار مقابل نفت آبادان و فجر بوده و تیم فرهاد در این دو دیدار بیش از همیشه فرصت‌های گلزنی ایجاد کرده است. با غیبت محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی، فرهاد مجیدی چاره‌ای جز استفاده از سیستم چهار دفاعه و در واقع با دو مدافع میانی تا پایان فصل ندارد و این احتمالا باعث خلق موقعیت‌های بیشتر روی دروازه تیم‌های حریف خواهد شد.

1693992


3- استفاده از امیر حسین حسین‌زاده، آمانوف و کوین یامگا پشت سر ژستد هم باعث نشد مدافعان کناری در حملات نقش کمرنگی‌تری داشته باشند و وظایف هجومی و در واقع خلق موقعیت تنها به وینگرهای استقلال سپرده شود. نفوذ به موقع جعفر سلمانی، پدیده درخشان این فصل استقلال باعث شد او همانند دیدار با هوادار و سپاهان، باز هم موفق به زدن گل سه امتیازی تیمش شود.

1693991


4- البته همه چیز به این راحتی هم نیست. شرایط در دیدارهای بعدی احتمالا به چند دلیل برای استقلال دشوارتر خواهد شد. صالح حردانی و جمفر سلمانی در اصل وینگ بک هستند و سپردن وظایف دفاعی در دیدارهای دشوار به دوش این دو بازیکن سخت خواهد بود. در حقیقت میل فراوان ذاتی این دو بازیکن به هجوم باعث ایجاد فضاهای گسترده در جناحین استقلال شده و تیم‌هایی که وینگرهای تکنیکی و سریع دارند (مانند پرسپولیس) می‌توانند احتمالا از دو سمت حملات خطرناکی روی دروازه این تیم ایجاد کنند.

1693994


5- در صورت موفقیت استقلال در پایان این فصل بی تردید باید بخشی از این روند را به حساب تصمیمات درست و هوشمندانه فرهاد مجیدی در تابستان سال گذشته گذاشت. تقریبا تمام گل‌های مهم استقلال در این فصل را خریدهای جدید این تیم به ثمر رسانده‌اند و گرچه در ابتدا حتی برخی هواداران استقلال هم به تعداد از بازیکنان تازه‌وارد این تیم امید چندانی نداشتند، اما جعفر سلمانی، امیرحسین حسین زاده، یامگا، نیک نفس و ... به بهترین شکل ممکن جواب اعتماد فرهاد را دادند.

1693990


6- امیرحسین حسین‌زاده که در دیدار گذشته با ضربه‌ای فنی و تماشایی مقابل تراکتور کلاس بالای بازی خود را به‌نمایش گذاشت، امروز و به خصوص در نیمه نخست چند بار با خلق موقعیت و ارسال‌های طلایی خود استقلال را تا آستانه گلزنی پیش برد. این ستاره جوان بی تردید یکی از عوامل اصلی موفقیت‌های استقلال تا این مقطع از فصل بوده است. از همان دیدار با الهلال مشخص بود فرهاد مجیدی بازیکن ارزشمندی را به ترکیب خود اضافه کرده است.

7- اگرچه در این فصل عملکرد درخشان مهدی مهدی‌پور بارها گفته شده، اما بی‌تردید زبیر نیک نفس شاید زیر سایه هافبک اصفهانی استقلال قرار گرفته است. هافبک زحمتکش، جنگنده و تکل زدن استفلال امروز در قطع توپ، ارسال پاس‌های دقیق و حتی نبردهای هوایی درخشان عمل کرده و البته جسارت ضربه زدن از پشت محوطه به سمت دروازه حریف را نیز داشت که معمولا در بین هافبک‌های لیگ برتر دیده نمی‌شود. هم او و مهدی پور هر وقت فرصت باشد شانس خود را برای ضربه زدن امتحان می‌کنند و این مشخصا تاکتیک مورد نظر فرهاد مجیدی است.

1694007


8- به ترکیب تیم برنده دست نمی‌زنند و فرهاد مجیدی کاملا محق به استفاده از 11 نفر ثابت خود در مسابقات پیش رو است. اما رودی ژستد علاوه بر ناکامی در امر گلزنی، اخیرا کند عمل کرده و در فضاسازی برای وینگرهای استقلال نیز توفیق چندانی ندارند. امین قاسمی‌نژاد جدا شد، اما شاید ارسلان و رمضانی لایق حداقل یک بازی فیکس در ترکیب این تیم باشند.


آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها