کد خبر : 1812305 | 05 اسفند 1400 ساعت 01:36 | 6.2K بازدید | 1 دیدگاه

سرنوشت صعود به هلند کشیده شد؛

بنفیکا 2-2 آژاکس؛ فرار از شکست طی دو مرحله

دیدار تیم های آژاکس و بنفیکا با تساوی 2-2 به پایان رسید تا سرنوشت صعود به بازی برگشت بکشد.

بنفیکا 2-2 آژاکس؛ فرار از شکست طی دو مرحله

به گزارش "ورزش سه"، تیم های آژاکس هلند و بنفیکا پرتغال برگزار کننده یکی از دو دیدار پایانی دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از ساعت 23:30 امشب بودند. این دیدار که در استادیوم دا لوز پرتغال برگزار شد، صحنه تقابل صدرنشین مقتدر گروه C که هر شش بازی خود را با برد به پایان رساند با تیم دوم گروه E بود که با 8 امتیاز بعد از بایرن مونیخ جواز صعود کسب کرد.

آژاکس به عنوان صدرنشین لیگ هلند کار سختی مقابل بنفیکا، تیم سوم لیگ پرتغال داشت که از حمایت هوادارانش بهره مند بود. بعد از گذشت 15 دقیقه اما میهمان رفته رفته بر بازی مسلط شد و توانست در دقیقه 18 به گل برسد؛ مزروعی با یک سانتر دقیق و نرم از سمت راست، توپ را راهی محوطه جریمه کرد، جایی که دوشان تادیچ در تیر دو آماده بود و با یک شوت روی پای دیدنی توپ را به تور دروازه دوخت. 
با فشار هواداران، بنفیکا خیلی زود چهره تهاجمی به خود گرفت و بعد از یک حمله خطرناک، در دومین حمله جدی خود به گل رسید. فرتونگن که برای زدن سر در ضربه کرنر، خط دفاعی خودی را ترک کرده و در محوطه جریمه حریف حضور یافته بود، روی کرنر ارسالی دو ضربه ناموفق به توپ زد که هر دو به بازیکن آژاکس برخورد کرد، او ناامید نشد و با دنبال کردن توپ بلوکه شده یک پاس در عرض کوتاه را روانه دروازه کرد؛ توپ در دهانه دروازه به آلر خورد و به گل تساوی میزبان تبدیل شد.
آقای گل لیگ قهرمانان اروپا تنها سه دقیقه پس از گل به خودی که زد، توانست این بار دروازه حریف را باز کند. روی یک ارسال تند و تیز از سمت چپ در دقیقه 29 آلر خود را به سمت توپ پرتاب کرد ولی ضربه او را دروازه بان گرفت؛ مهاجم آژاکس بلافاصله روی ریباند همین ضربه توانست دروازه را باز کند و تیمش را برنده راهی رختکن کند.

1694068

بنفیکا با تشویق شدید هواداران نیمه دوم را تهاجمی شروع کرد تا دوباره با باز کردن دروازه حریف به بازی برگردد. حملات بی امان این تیم در 15 دقیقه نخست اما حاصلی در پی نداشت. آژاکس روی یک ضدحمله در دقیقه 62 می رفت یک شوک سخت به میزبان وارد کند اما عکس العمل دیدنی گلر بنفیکا روی شوت مزروعی در محوطه هجدهم قدم دروازه این تیم را نجات داد.
بنفیکا به حملات خود دوباره ادامه داد تا سرانجام به گل رسید. این گل را یارمچوک در دقیقه 72 به ثمر رساند؛ رمکو پاسویر عکس العمل خوبی روی شوت پشت محوطه جریمه بازیکن بنفیکا داشت اما روی ریباند همین ضربه هر چه به خود کش داد نتوانست ضربه سر یارمچوک را مهار کند و این گونه گل دوم میزبان به ثمر رسید.

1694067

آژاکس بعد از اینکه برای دومین بار برد را با تساوی، عوض شده می دید، حملاتش را از سر گرفت. بنفیکا بعد از این گل به خوبی پرس از جلو را در دستور کار خود قرار داد چون می دانست که اگر گل سوم را بخورد، فرصتی برای جبران نیست. این تاکتیک در ده دقیقه پایانی به خوبی جواب داد و بازی دو تیم با نتیجه دو بر دو به پایان رسید تا سرنوشت صعود به بازی برگشت در هلند کشیده شود.

دیدگاه‌ها