کد خبر : 1812436 | 06 اسفند 1400 ساعت 01:28 | 39.8K بازدید | 46 دیدگاه

ناپولی 2-4 بارسا؛ این تیم شبیه ژاوی است

بارسلونا با ارائه یک بازی زیبا و جسورانه با حساب 4 بر 2 ناپولی را شکست داد و به مرحله بعد لیگ اروپا صعود کرد.

ناپولی 2-4 بارسا؛ این تیم شبیه ژاوی است

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا در دیدار رفت پلی‌آف لیگ اروپا مقابل ناپولی در ورزشگاه نوکمپ به نتیجه‌ای بهتر از مساوی یک بر یک دست نیافت تا کار سختی در دیدار برگشت داشته باشد؛ دیداری که امشب از ساعت 23:30 در ورزشگاه دیگو آرماندو مارادونا شروع شد. شاگردان ژاوی بعد از برد مقتدرانه چهار بر یک مقابل والنسیا با روحیه‌ای بالا راهی ایتالیا شده بودند تا با یکی از سه ضلع مدعی قهرمانی  این فصل سری A دیدار کنند.

دو تیم دقایق نخست را به ارزیابی یکدیگر اختصاص دادند تا اینکه بارسا با یک ضد حمله برق آسا در دقیقه 8 دروازه ناپولی را باز کرد. اوبامیانگ در داخل محوطه جریمه خودی صاحب توپ شد و پس از عبور از یک بازیکن و طی مسیری کوتاه توپ را به آداما ترائوره رساند؛ وینگر پرقدرت و سریع بارسا با فراری دیدنی، یک بازیکن حریف را در میانه میدان جا گذاشت و با طی مسیری چند 10 متری، با یک پاس در عرض توپ را به آلبا داد که از سمت چپ خود را به محوطه جریمه رسانده بود؛ مدافع باتجربه بارسا در موقعیت تک به تک ضربه‌ای دقیق به توپ زد تا حاصل همکاری دو هم‌تیمی جدیدش را به گل اول بازی تبدیل کند.

1694244

چند دقیقه بعد از این گل فرانکی دی یونگ در پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و پس از اینکه چند قدم رو به جلو حرکت کرد با ضربه‌ای کات دار و غیرقابل مهار، در حالی‌که دروازه‌بان ناپولی فقط یک تماشاگر بود، توپ را به تور دروازه دوخت. 

1694245

شاگردان ژاوی بعد از این دو گل به حملات خود ادامه دادند و اگر کمی دقت بیشتری به خرج می‌دادند می‌توانستند به گل‌های بعدی هم برسند. ناپولی به 10 دقیقه زمان نیاز داشت تا از شوک این دو گل خارج شود؛ در دقیقه 23 ترشتگن با بی احتیاطی، تعادل اوسیمن را بهم زد که داور به کمک VAR صحنه را پنالتی تشخیص داد. اینسینیه پشت ضربه ایستاد و با گل کردن آن در دقیقه 23 اختلاف را به حداقل رساند.

در ادامه کار بازهم بارسلونا به حملات خود ادامه داد تا هوادارانش را حسابی هیجان زده کند. یکی از بهترین موقعیت‌ها را اوبامیانگ در دقیقه 28 از دست داد؛ ضربه سر بی دقت این بازیکن در دهانه دروازه در حالی به بیرون رفت که فرصتی طلایی در اختیارش قرار گرفته بود. ادامه بازی زیبا و تهاجمی، بالاخره جواب داد و بارسا پیش از به صدا در آمدن سوت پایان نیمه اول به گل سوم دست یافت. در دقیقه 45 آلبا در سمت چپ با یک پاس رو به بیرون، توپ را روانه محوطه جریمه کرد. این پاس پس از برخورد به یک بازیکن در اختیار پیکه قرار گرفت؛ مدافع باتجربه بارسا پس از کنترل توپ، بلافاصله با پای چپ یک شوت روی پا زد و همین ضربه دور از دستان الکس مرت به گل سوم میهمان تبدیل شد. (4-2 در مجموع)

میزبان برای جبران نتیجه، چاره‌ای جز یک شروع تهاجمی در نیمه دوم نداشت. بارسا اما آمادگی این شروع را داشت و به‌خوبی توانست برنامه‌های حریف برای رسیدن به گل در دقایق نخست را خنثی کند؛ بعد از کاستن از فشار اولیه حریف، شاگردان ژاوی آرام آرام حملات خود را شروع کردند و در دقیقه 59 به گل چهارم دست یافتند. ترائوره با یک پاس در عرض توپ را به داخل محوطه جریمه رساند، دی یانگ با هوشیاری از روی توپ پرید و اوبامیانگ با یک شوت سر ضرب و کات دار گل چهارم را وارد دروازه حریف کرد. (5-2 در مجموع)

1694246

حملات بارسا بعد از گل چهارم در حالی ادامه یافت که بازیکنان ناپولی کاملا روحیه خود را از دست داده بودند. اینسینیه البته در دقیقه 66 موفق شد برای بار دوم دروازه بارسلونا در این دیدار را باز کند ولی کمک داور این گل را آفساید اعلام کرد. چند دقیقه بعد، اوسیمن در موقعیت تک به تک می‌رفت بازهم دروازه بارسا را باز کند ولی شوت او از کنار دروازه به بیرون رفت تا اختلاف همچنان سه گل بماند.

حملات ناپولی گرچه شدت زیادی نداشت اما تا پایان کار ادامه داشت و سرانجام در دقیقه 87 یکی از این حملات به گل تبدیل شد. پولتانو که در نیمه دوم راهی زمین شده بود با یک حرکت در عرض و شوت زمینی از داخل محوطه جریمه توپ را در حالی‌که ترشتگن هیچ واکنشی نشان نداده بود وارد دروازه کرد تا نتیجه 4-2 (5-3 در مجموع) شود. چند حمله بی اثر در دقایق باقی مانده، آخرین تلاش‌های ناپولی در این دیدار بود که حاصلی در پی نداشت. به این‌ترتیب شاگردان ژاوی با ارائه یک بازی جسورانه و جبران نتیجه بازی رفت با پیروزی 5 بر 3 در مجموع، راهی مرحله بعد شدند.

دیدگاه‌ها