کد خبر : 1812455 | 06 اسفند 1400 ساعت 10:59 | 15.5K بازدید | 12 دیدگاه

ترکیب درست آبی و اناری‌ها در ناپل

اثبات ژاوی در ناپل؛ پیش به سوی موفقیت

ژاوی هرناندز، سرمربی بارسلونا، شب بسیار خوبی را در ناپل پشت سر گذاشت.

اثبات ژاوی در ناپل؛ پیش به سوی موفقیت

به گزارش "ورزش سه"، ژاوی در ساعت 11:16 شب از پیست دو و میدانی کنار زمین ورزشگاه دیه‌گو مارادونا عبور می‌کرد که برای سومین بار از سوی 500 هوادار بارسایی حاضر در این ورزشگاه مورد تشویق قرار گرفت. 
این مربی که پیش از این در جریان بازی و قبل از آن هم مورد تشویق قرار گرفته بود، به سوی سکوها رفت، از آنها تشکر کرد و سپس راهی رختکن شد تا با خوان لاپورتا دیدار کند که آنجا منتظرش بود. 
هواداران که پس از چندین سفر ناموفق و شب‌های ناامیدکننده حالا غرق سرخوشی بودند از او پرسیدند که قصد دارد کجا برود. با این حال بازی‌ای که بارسا شب گذشته به نمایش گذاشت ارزشش را داشت. تاثیری که آنها روی چمن‌های ورزشگاه قدیمی سن پائولو از خود برجای گذاشتند توانست رویاهای جدیدی را برای مردم کاتالان به همراه داشته باشد. واقعیت همین است. 

 

1694272


حالا بارسا برای ادامه دیدارهای اروپایی هیجان بسیاری دارد. پیروزی در ناپل مهر تاییدی بر عملکرد درخشان آنها در 10 روز گذشته بود که بارسا در طی آن توانست 13 گل در چهار بازی به ثمر برساند تا میانگین درخشان 3.25 گل در هر بازی را به ثبت برساند. 
این روند در حالی به سرانجام رسیده که جذب مهاجمان مختلف در ماه ژانویه به بارسلونا اجازه داده که آمارش در زمینه شوت به سمت چارچوب را تا حد زیادی بهبود ببخشد. 
آداما ترائوره، فران تورس و پی‌یر امریک اومیانگ نقش مهمی در این زمینه داشتند اما مسئله فقط همین نیست. بارسا نه تنها بیشتر شوت می‌زند، بلکه به روش‌های مختلفی نیز به گل می‌رسد. 
آنها در ناپل یک گل روی ضدحمله توسط یوردی آلبا زدند، گل دیگری را از روی ضربه شروع مجدد و با انتخاب گزینه هجومی دوم (پیکه) به ثمر رساندند و دو گل زیبا هم با تکیه بر تغییر فاز دفاعی به هجومی زدند (دی یونگ و اوبامیانگ). 

 

1694273


بارسا حالا این توانایی را دارد که سبک بازی‌های متفاوتی شامل ضدحملات، تغییر فاز و مالکیت توپ را با هم ترکیب کند چون سبک‌های مختلفی از بازیکنان را در اختیار دارد.
پیکه، بوسکتس و آلبا، کاپیتانی‌های این تیم، بار دیگر از حضور در زمین لذت می‌برند و بازیکنان پخته‌ای مانند اوبامیانگ در کنار فرنکی دی یونگ که یکی از بازیکنان درخشان این تیم در حال حاضر است به آنها اضافه شده‌اند. 
در عین حال نباید حضور بازیکنان جوان و با استعدادی مانند رونالد آرائوخو، پدری، گاوی، نیکو و سرجینیو دِست را هم فراموش کرد. همه در انتظار بازگشت آنسو فاتی به میادین هستند. 
بعضی از بازیکنان قدیمی‌تر که ناامیدی‌های بسیاری را از سر گذرانده‌اند، بازیکنان جوان‌تر که به تازگی به ترکیب تیم راه پیدا کرده‌اند و بازیکنانی مانند دی‌یونگ، آداما یا اوبامیانگ که در این میان قرار دارند در واقع عطش بسیاری را در این تیم ایجاد کرده‌اند. 

 

1694274


این موضوع به خوبی در زمین چمن ورزشگاه دیه‌گو مارادونا مشهود بود. بارسا که به بدترین شکل از لیگ قهرمانان حذف شده و نتوانسته بود در آن رقابت‌ها برابر بنفیکا به پیروزی برسد، حالا پس از چند ماه پیامی مهم را از ناپل ارسال کرد. همه نگاه‌ها به ژاوی است و رویاپردازی برای ساختن تیمی بزرگ و قدرتمند توسط او آغاز شده است.

منبع: آ.اس

دیدگاه‌ها