کد خبر : 1812460 | 06 اسفند 1400 ساعت 11:41 | 26K بازدید | 3 دیدگاه

جنجال بنر ضد جنگ در ناپل با حضور داور روس

استفاده از بنر ضد جنگ در جریان دیدار بارسلونا و ناپولی جنجال جالبی را به همراه داشت.

جنجال بنر ضد جنگ در ناپل با حضور داور روس

به گزارش "ورزش سه"، بسیاری از تیم‌های حاضر در رقابت‌های لیگ اروپا شب گذشته و پس از آغاز جنگ بین روسیه و اوکراین سعی کردند پیام صلح را به جهان برسانند. 


بعضی از هواداران ناپولی نیز سعی کردند با همین هدف بنرهایی را برای مخالفت با این جنگ وارد ورزشگاه دیه‌گو مارادونا کنند اما اجازه این کار از سوی مقامات به آنها داده نشد. این در حالی بود که روی این بنرها صرفا نوشته شده بود:«نه به جنگ».


دلیل این مخالفت جالب بود: حضور داور اهل کشور روسیه در این بازی. این جمله روی بنر در واقع به عنوان پیامی سیاسی برداشته شده بود که ممکن بود باعث آزار این داور شود. 


ایگو دمشکو و الکسی لونف نیز دو دستیار کاراسف در این بازی بودند که هر دو از کشور روسیه می‌آمد و داور چهارم نیز با آنها هموطن بود. این بنر از سوی هواداران متعصب ناپولی تدارک دیده شده بود اما از ورود آن به ورزشگاه جلوگیری شد. 


نکته جالب‌تر این بود که مقامات حتی اجازه وارد شدن پرچم اوکراین به ورزشگاه را هم ندادند. این تصمیم از سوی فیفا گرفته شد تا از دامن زدن به تنش‌ها ممانعت به عمل بیاید و در واقع این پیام را به همراه داشت که در حال حاضر این کشور و سراسر اروپا تنها به آرامش و صلح نیاز دارند.

1694279

دیدگاه‌ها