کد خبر : 1812558 | 06 اسفند 1400 ساعت 22:40 | 71.2K بازدید | 4 دیدگاه

انگار عادی شده؛ برای چه باید اینطور باشد؟

اشک‌های میهایلوویچ برای جنگ روسیه و اوکراین (عکس)

جنگی که میان روسیه و اوکراین ایجاد شده، نشست خبری دیدار دو تیم بولونیا و سالرنیتانا را به طور کلی تحت تاثیر خود قرار داد.

اشک‌های میهایلوویچ برای جنگ روسیه و اوکراین (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، قرار بود کنفرانس خبری دیدار سالرنیتانا مقابل بولونیا در هفته بیست و هفتم رقابت‌های سری آ باشد، اما تجربه‌های سینیشا میهایلوویچ این رویداد را به طور کلی تحت تاثیر قرار داد. بازیکن سابق لاتزیو و اینترمیلان که یکی از ستاره‌های دو دهه اخیر فوتبال ایتالیا بود و در جام جهانی هم سابقه گلزنی به تیم ملی ایران با پیراهن یوگسلاوی را دارد، در نشست خبری پیش از مسابقه به دلیل جنگی که در اوکراین میان این کشور و روسیه جریان گرفته است، درباره مسائل فنی صحبت نکرد و بغضی که بابت رویدادهای یکی دو روز اخیر و خاطراتش از جنگ گلوی او را می‌فشرد، سبب شد تا صحبت‌هایش نیمه تمام بماند و با گریه سالن را ترک کند.

سرمربی تیم فوتبال بولونیا حرف‌هایش در نشست خبری را اینطور آغاز کرد:« جمله‌ای هست که می گوید وقتی جنگ می شود، فقیر و غنی نمی شناسد و همه می میرند. مطمئنم تنها راه از بین بردن مشکلات نیست. وقتی کشورم بمباران شد من اسکودتو را با لاتزیو بردم. یادم است وقتی در کشورم جنگ بود. ما در لیگ قهرمانان بودیم و در شهر من بمباران بود. این ها مشکل هستند. هر کدام از ما فکر می کنیم، مشکل داریم و چقدر مشکل‌ بزرگ است ولی مشکل واقعی بزرگ همین است.»

او ادامه داد:« من میخواستم تمرینات و بازی‌هایمان 24 ساعت طول بکشد، چون فقط در آن لحظه‌ها بود که به بمباران و چیزی که در حال اتفاق افتادن بود، فکر نمی کردم؛ فقط در بازی و تمرین. بعد که تمرین و بازی تمام می‌شد، دوباره فکرهای بد، تلویزیون، اخبار و ... همه روی سرم آوار می شد و روانم را پریشان می کرد.»

 

1694397

 

بخش بعدی صحبت‌های ستاره سال‌های نه چندان دور لاتزیو و اینتر که یکی از متبحرترین بازیکنان تاریخ فوتبال در زدن ضربات ایستگاهی به شمار می‌رود، اینطور مطرح شد:« اینطوری نیست که همه بتوانند با این داستان کنار بیایند. نمی‌توانی روی کارهایت تمرکز کنی. فکر کنید جنگی در جریان است؛ خانواده ات آنجا هستند و یک روز با آنها حرف نزدی. نمی دانی زنده هستند یا مرده اند. به یاد می آورم که یکبار برای دو هفته هیچ چیزی از پدر و مادرم نمی‌دانستم. نمی دانستم مرده اند یا زنده. من وقتی می‌دیدم هواپیمای جنگی رد می شود، تماس می‌گرفتم و می‌گفتم به پناهگاه بروید. برای همین است که می گویم فقط در لحظه‌های تمرین و بازی کردن می توانستم آرام باشم و بقیه با فکر جنگ سپری می شد. فقط در لحظه های بازی، فوتبال نجاتم می داد تا کمی آرام بگیرم و خوشحال باشم.»

میهایلوویچ در بخش دیگری از صحبت‌هایش به عادی شدن جنگ و اخبار آن میان مردم پرداخت و در رابطه با آن هشدار داد:« بعد همه اش می شود خبر جنگ. اولین خبر، دومین خبر، سومین خبر و ... همه‌اش جنگ است. برای چه باید اینطوری باشد. انگار عادی شده است. می گویند درباره جنگ صحبت می کنند ولی نباید اینطور باشد. باید منطق‌مان را به کار بیندازیم و بفهمیم چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

 

1694398


این موضوع با توجه به خاطراتی که میهایلوویچ از جنگ یوگسلاوی دارد، مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها و خبرنگاران فوتبالی قرار گرفته و صحبت‌های این مربی در حجم وسیعی در حال دست به دست شدن است.

 

 

درنهایت سینیشا میهایلوویچ در حالی که تلاش می‌کرد به سهم خود نقشی در پایان دادن به جنگ درگرفته میان روسیه و اوکراین داشته باشد، گریه امانش نداد:« باید تلاش کنیم که این داستان زودتر تمام شود.  می دانم این ماجرایی بزرگ است و شاید دست ما نباشد....

سرمربی بولونیا که تیمش روز آینده باید در خانه سالرنیتانا بازی کند، با گفتن این چند جمله سالن نشست را ترک کرد.

دیدگاه‌ها