کد خبر : 1812598 | 07 اسفند 1400 ساعت 10:58 | 20.2K بازدید | 2 دیدگاه

درخواست کمک بازیکنان برزیلی در اوکراین (عکس)

بازیکنان برزیلی شاغل در لیگ اوکراین حالا با شرایط دشواری در این کشور روبرو شده‌اند.

درخواست کمک بازیکنان برزیلی در اوکراین (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، حمله نظامی روسیه به اوکراین باعث شده که این کشور و ساکنان آن در وضعیت سختی قرار بگیرند. 
شهرهای بزرگ اوکراین هدف حمله روسیه قرار گرفته‌اند و پایتخت این کشور نیز شرایطی مشابه با اودسا و خارکیف دارد. تمامی شهرهای اصلی اوکراین یکی پس از دیگری سقوط می‌کنند. 
این در حالی است که بعضی از افراد حاضر در این کشور نه تنها شهروند اوکراین نیستند بلکه برای کار به این کشور آمده‌اند و فوتبالیست‌های خارجی هم جز همین دسته به حساب می‌آیند. 
جمعی از این بازیکنان اهل کشور برزیل هستند که در اوکراین بازی می‌کنند و حالا در شرایطی قرار گرفته‌اند که ممکن است برای آنها مرگبار باشد، چرا که صدای شلیک بمب و خمپاره از سراسر شهر به گوش می‌رسد. 
با توجه به این که تمامی پروازها به این کشور لغو شده، تنها راه خروج با ماشین است اما این راه نیز عملا با توجه به خطرات بسیاری که برای رسیدن به مرز لهستان و اسلواکی وجود دارد غیرممکن به نظر می‌رسد. 
حدود 30 بازیکن برزیلی در لیگ اوکراین حضور دارند که نزدیک به 10 نفر از آنها در دو باشگاه دیناموکیف و شاختار توپ می‌زنند و روز گذشته ویدیویی را به همراه خانواده‌هایشان منتشر کرده و درخواست کمک برای فرار از این شرایط را داشتند. 
اما پنج بازیکن برزیلی هم در لیگ دسته دوم این کشور در باشگاه اف سی وولچانسک بازی می‌کنند که حالا از دولت برزیل درخواست کمک کرده‌اند تا بتوانند خاک اوکراین را ترک کنند. 

 

1694463


ویکتور آدام سیلوا، لوان بورژس، اندرسون دوس سانتوس، گابریل پاترزه و وندل راموس در آپارتمانی هستند که از سوی این باشگاه در شهر خارکیف در شرق اوکراین، نزدیک مرز روسیه، اجاره شده است. 
خارکیف یکی از اولین شهرهایی است که هدف حمله روسیه قرار گرفت و بر اساس آخرین اخبار، نیروهای نظامی روسیه وارد این شهر شده‌اند. برزیلی‌ها می‌گویند که نمی‌توانند وارد شهر شوند، صدای انفجارهایی را می‌شنوند و می‌ترسند که ساختمان محل اقامت آنها هدف حمله قرار بگیرد. 
در ویدیوی منتشر شده از سوی آدام و پاترزه، این دو نفر می‌گویند:« ما عملا در حال سپری کردن یک کابوس هستیم. نمی‌توانیم این شهر را ترک کنیم، زبان آنها را بلد نیستیم، نمی‌توانیم ارتباط برقرار کنیم. ما دو نفر به همراه سه نفر دیگر زندگی می‌کنیم، شب‌ها به صورت چرخشی می‌خوابیم و در حال حاضر سه نفر خواب هستند و ما بیداریم تا ببینیم چه رخ می‌دهد.»
آنها در ادامه این ویدیو اظهار داشتند:« صدای انفجارهای شدید و بلندی به گوش می‌رسد. می‌توانید این صدا را به وضوح بشنوید، حتی اگر چیزهای زیادی هم نبینید. ما به کمک برزیل نیاز داریم چون اینجا هیچ کاری از ما برنمی‌آید.»
خانواده این بازیکنان می‌گویند این پنج نفر هم جز فهرست افرادی بودند که سفارت برزیل سعی در خارج کردن آنها داشت اما با بسته شدن پروازهای مسافربری و کشیده شدن نبرد به خیابان‌ها، به هیچ وجه نمی‌توان برنامه خروج اتباع برزیلی را عملی کرد.

دیدگاه‌ها