کد خبر : 1812763 | 08 اسفند 1400 ساعت 12:00 | 17.4K بازدید | 13 دیدگاه

چرا استعفا؟ فوتبالی‌ها راضی به جدایی‌ات نیستند؛

آقای نویدکیا؛ بازگشت به این موقعیت ساده نیست!

محرم نوید کیا در حالی استعفای خود از سرمربیگری تیم سپاهان را اعلام کرده که هم باشگاه سپاهان و هم هواداران این تیم و همچنین کلیت فوتبال ایران از حضور او در این جایگاه خوشحال بوده و خواهان ادامه کار این مربی هستند.

آقای نویدکیا؛ بازگشت به این موقعیت ساده نیست!

به گزارش "ورزش سه"، در روزهای اخیر شاهد اخبار استعفای محرم نوید کیا مربی جوان سپاهان هستیم. اما به نظر نمی رسد بقیه افراد حاضر در باشگاه سپاهان و فوتبال ایران راضی به جدایی این مربی جوان و آینده دار باشند.
نمیتوانم ناراحتی خودم را از این استعفا پنهان کنم. می‌خواهم از محرم گلایه کنم چون دارد خودش را قربانی می کند. بازیکنی که از ابتدای جوانی در لیگ برتر ستاره شد و سالهای پر افتخاری را در رده باشگاهی سپری کرد. به فوتبال آلمان و باشگاه بوخوم راه یافت اما مصدومیت مانع حضور ادامه دار او در بوندسلیگا شد. به تیم ملی فوتبال و کاپیتانی سپاهان رسید و با وجود مصدومیت های بسیار همیشه مورد حمایت باشگاه بود و هر بار موثر تر از قبل به زمین پا می گذاشت.

حق داریم از نویدکیا گلایه کنیم چرا که او از لحاظ اخلاقی متفاوت بود. در مصاحبه ها همیشه انصاف را رعایت می کند. در سال هایی که تنش بین هوادارن پرسپولیس و سپاهان در اوج قرار دارد و بازی ها در زمین بی طرف برگزار می شود او با پرسپولیس بازی دوستانه برگزار می کند. 

1694737


از نظر فنی در دو سال اخیر سپاهان یکی از بهترین تیم های ایران بوده و بسیار چشم نواز بازی کرده و علاقه و احترام کارشناسان و هواداران فوتبال را به دست آورده. تیم او سال گذشته با 65امتیاز قهرمان نشد ولی امتیازات به دست آمده کمتر از قهرمانی نبود. 
جا ماندن از کورس قهرمانی به تنهایی دلیلی برای خداحافظی از تیم نیست. چرا که فلسفه او در تیم خودش جا افتاده و تیم موقعیت های بسیاری خلق می کند  و دیر یا زود نتیجه هم خواهد داشت و قهرمانی ها و افتخارات به زودی از راه خواهند رسید. 
نیمکت مربیگری فوتبال در تمام جهان متزلزل است. کمتر مربیانی فرصت کافی برای نشان دادن خود خواهند داشت. اکنون که باشگاه سپاهان به کاپیتان سابق خود اعتماد کرده و از او حمایت می کند چرا باید از تیم محبوب خود جدا شود؟ 

 

1694738


آیا دوباره محرم چنین فرصتی در فوتبال ایران به دست خواهد آورد؟ فشار نتیجه گیری در لیگ برتر ایران مجال پرداختن به بازی زیبا یا فلسفه شخصی را به مربیان می دهد؟ 
فوتبال ایران به مربیانی مانند محرم نویدکیا نیاز دارد تا به کیفیت مورد نظر اهالی فوتبال برسد. او باید قدر خودش را بیشتر بداند. در حالی که در لیگ های معتبر جهان کلمه استعفا جایگاهی ندارد و سال‌هاست در اروپا شاهد هیچ استعفایی در میانه فصل مسابقات نبوده‌ایم از محرم هم چنین انتظاری می رفت. اما او باید بداند که بیشتر افراد فوتبالی در ایران راضی به جدایی او نیستند. چرا که چنین مربی و چنین فرصتی به راحتی دوباره به هم نمی‌رسند و احیای دوباره او در مربیگری چندان آسان نیست و برای فوتبال ایران ساختن نویدکیایی دیگر هم چندان راحت نخواهد بود. 
کاوه گلمرادی

دیدگاه‌ها