کد خبر : 1812769 | 08 اسفند 1400 ساعت 12:22 | 14.3K بازدید | 0 دیدگاه

روز ویژه ستاره ایرانی در اردیویسه

علیرضا جهانبخش؛ از AZ تا آلکمار (عکس)

هفته بیست و چهارم لیگ هلند، برای علیرضا جهانبخش تداعی‌ کننده خاطرات شیرینی خواهد بود.

علیرضا جهانبخش؛ از AZ تا آلکمار (عکس)

به گزارش ورزش سه، ستاره ایرانی فاینورد باید به آفاس استادیوم برود و مقابل هوادارانی که سال‌ها تشویقش می‌کردند، برابر آلکمار بازی کند. دیداری حساس که جهانبخش سوژه اصلی آن خواهد بود. فاینورد و آلکمار شرایط مناسبی در جدول رده‌بندی دارند و به نوعی همسایه یکدیگر محسوب می‌شوند.
فاینورد از 23 بازی 51 امتیاز کسب کرده و با اختلاف یک امتیازی نسبت به پی اس وی آیندهوون رده دومی و 6 امتیازی نسبت به آژاکس صدرنشین در جایگاه سوم قرار گرفته. این تیم که طی 4 بازی اخیر خود 4 پیروزی ارزشمند و پرگل کسب کرده، می‌کوشد با ادامه این روند بتواند به رتبه‌ای بالاتر برسد و مجوز حضور در فصل بعدی لیگ قهرمانان اروپا را به دست بیاورد.

در طرف مقابل AZ آلکمار قرار دارد که در 4 بازی اخیر خود 4 برد کسب کرده و با 45 امتیاز از 23 بازی در رده چهارم حضور دارد. آلکمار که میزبان فاینورد است، با نگاهی ویژه به این دیدار نگاه می‌کند تا فاصله خود را با فاینورد به حداقل برساند.

 

1694756

 

آلکمار دومین مقصد علیرضا جهانبخش در فوتبال اروپا بود؛ جایی که سه فصل در آن بازی کرد و با یک آقای گلی، به لیگ انگلیس ترانسفر شد.

آلکمار که در این بازی از حمایت هواداران خودی سود می‌برد، مترصد فرصتی است تا به پیروزی برسد. هر چند فاینورد با درخشش هفته‌های اخیر علیرضا جهانبخش، حریف دست و پا بسته‌ای نخواهد بود.

موتور علیرضا جهانبخش در هفته‌های اخیر روشن شده و او 3 گل ارزشمند برابر اسپارتاروتردام، نایمخن و کامبور به ثمر رسانده.

 

1694755

 

جهانبخش با گلزنی مقابل کامبور در مقابل تیم سابقش قرار می‌گیرد.

 

او همچنین در دو بازی ملی، زمینه‌ساز دو گل ایران بود تا نشان بدهد در اوج آمادگی قرار دارد و به روزهای اوج خود بازگشته است. آمار جهانبخش در این فصل و در لیگ هلند، انجام 21 بازی، حضور 1302 دقیقه‌ای در زمین و به ثمر رساندن 4 گل است. او در لیگ کنفرانس اروپا هم 5 بار به زمین رفته و 4 گل زده.

این بازی امروز و رأس ساعت 14:45 برگزار می‌شود. جهانبخش که عنوان آقای گلی را با پیراهن آلکمار به دست آورد و سپس به برایتون در لیگ جزیره رفت، درباره بازی مقابل تیم سابق خود می‌گوید: «من دوران خوبی در AZ آلکمار داشتم و هنوز هم با برخی از افراد آن باشگاه در ارتباطم.  دیدن دوستان قدیمی همیشه خوب است. ما اما در خانه AZ آلکمار باید کار خودمان را انجام بدهیم. این بازی برای برخی افراد دشوار است اما ما قرار نیست کارهای دیوانه‌واری انجام بدهیم. ما باید راهی که در پیش گرفته‌ایم را ادامه بدهیم و در این بازی هم به پیروزی دست یابیم.»

دیدگاه‌ها