کد خبر : 1812847 | 08 اسفند 1400 ساعت 19:05 | 16.2K بازدید | 1 دیدگاه

حمایت مربی گلرهای سابق پرسپولیس از حامد لک

محسن سیدی معتقد است دریافت بیست گل در یک فصل برای یک دروازه‌بان آمار خوبی محسوب می‌شود.

حمایت مربی گلرهای سابق پرسپولیس از حامد لک

به گزارش ورزش سه، محسن سیدی مربی دروازه‌بانان پرسپولیس در دوره گابریل کالدرون در گفت‌وگویی با خبرنگار ما درباره عملکرد پرسپولیس در هفته نوزدهم لیگ برتر مقابل گل گهر گفت: شرایط تیم گل گهر مثل تیم نفت تهران است که در دوره ای که در لیگ برتر حضور داشت کاملا برای خودش یک قدرت محسوب می‌شد و مقابل تیم هایی مثل پرسپولیس و استقلال و سپاهان می‌توانست خوب کار کند و نتایج خوبی هم بگیرد. گل گهر هم تیم خوبی است و از لیگ های پایین با برنامه به لیگ برتر آمده‌اند و از نظر فنی و ساختار تیمی شرایط خوبی پیدا کرده‌اند و اگر با کسر امتیاز مواجه نمی‌شدند یکی از مدعیان بودند. پرسپولیس در این بازی حریف سر سختی داشت و متاسفانه دو امتیاز را از دست داد و متاسفانه نسبت به استقلال مقداری از کورس عقب ماند.

سیدی در خصوص اشتباه حامد لک در گلی که مقابل گل گهر دریافت کرد در ارزیابی از عملکرد او گفت: ما به عنوان مربی دروازه‌بانی و با توجه به کلاس هایی که شرکت کرده‌ایم می‌گوییم یک دروازه‌بان در لیگ های معتبر دنیا در طول یک سال ۲۰ گل بخورد آمار خوبی است و این آمار هر چه هم کمتر باشد بهتر است اما اگر بیشتر گل بخورد آمار بدی برای یک دروازه‌بان محسوب می‌شد. دروازه‌بان ها هم می‌توانند در ۴-۵ بازی لیگ افت کنند یا گل های بدی بخورند و اشتباه کنند. در مجموع آقای لک در مدت حضورش در پرسپولیس عملکرد خوبی داشته است و اشتباهات هم جزو اتفاقات فوتبال است. از طرفی باید به این موضوع هم اشاره کنیم که گلری که رقیب نداشته باشد ناخودآگاه کار را شل می‌گیرد چون هر اتفاقی رخ بدهد خودش را محق می‌داند که به عنوان دروازه‌بان اول در ترکیب اصلی قرار بگیرد؛ این اتفاق برای من هم در دوران بازیگری ام رخ داده بود.

او در واکنش به اینکه به نظر می‌رسد حامد لک در خروج از دروازه‌ مشکل دارد، گفت: دروازه‌بان های ما همانطور که نقاط قوت دارند، نقاط ضعف هم دارند اما ما باید نقاط ضعف را شناسایی کنیم. برای مثال خروج از دروازه‌ بستگی به سبک و مدل دروازه‌بانی دارد؛ مثلا مهدی رحمتی هیچوقت خروج نمی‌کرد که به این سبک دروازه‌بانی آلمانی می‌گویند که معمولا خروج های هوایی زیادی ندارد. بستگی به مدل و سبک دروازه‌بانی دارد اما باید این را قبول کنیم هیچ بازیکنی کامل نیست و همه نقاط ضعفی دارند اما مربی ها باید سریع این نقاط را شناسایی کنند و در برنامه های تمرینی بتوانند آنها را مرتفع کنند. من می‌توانم به این مساله اشاره کنم که علیرضا بیرانوند هم در تیم نفت تهران در خروج ها مشکل داشت اما ما با او تمرین می‌کردیم که خدا را شکر همین موضوع در سالهای بعد برای او نقطه قوت محسوب شد.

سیدی که سابقه حضور در تیم نفت تهران به عنوان مربی دروازه‌بان را دارد درباره احمد گوهری که در نیم فصل جذب پرسپولیس شد عنوان کرد: احمد گوهری از سن ۱۶ سالگی تا ۲۰ سالگی در نفت تهران شاگرد من بود که متاسفانه وقتی نفت تهران منحل شد متاسفانه دروازه‌بان هایی مثل احمد گوهری، علی محسن‌زاده و امیرحسن بیات نتوانستند آنجا شکوفا شوند. احمد دروازه‌بان بسیار خوبی است و فیزیک خیلی خوبی دارد و تکنیک های منحصر به فرد خودش را دارد و الان هم به عنوان یک دروازه‌بان با تجربه به پرسپولیس آمده و اگر کادرفنی به او اعتماد کنند می‌تواند یک عملکرد خوبی داشته باشد.

او در ادامه گفت: در حال حاضر تیم پرسپولیس در شرایط حساسی است ‌و پنج امتیاز تا صدر جدول فاصله دارند و دربی هم پیش رو دارند ولی با این وجود من اعتقاد دارم باید به آقای گوهری بازی بدهند. اگر قرار است به آقای لک تلنگری وارد شود بهتر است در اولین بازی پیش رو از آقای گوهری استفاده کنند. این یک موضوع هم کاملا طبیعی است؛ یک تیم منحصر به یک بازیکن نیست و ما باید در شرایط مناسب از هر بازیکنی استفاده کنیم. ما هر زمانی از رادوشوویچ هم استفاده کردیم عملکرد درخشانی داشتند و حتی علیرضا بیرانوند هم توانست از این قضیه استفاده کند و بدرخشد؛ بنابراین ایجاد رقابت در یک تیم یکی از کارهایی است باید مربی ها با جرات آن را انجام بدهند. متاسفانه اگر یک مربی نتیجه گرا باشد هیچوقت نمی‌تواند این کار را انجام بدهد.

سیدی همچنین به تاثیر تغییرات خط دفاعی پرسپولیس در عملکرد دروازه‌بان این تیم اشاره کرد و گفت: همیشه یک دفاع خوب باعث می‌شود بیشتر حملات حریف خنثی شود؛ در سالهای اخیر مدافعانی مثل سید جلال، شجاع خلیل زاده و کنعانی‌زادگان و مهدی شیری حضور داشتند اما حالا ساختار دفاعی پرسپولیس دچار تغییر شده است و نیاز به زمان زیادی نیاز است تا خط دفاعی جدید هم به هماهنگی لازم برسند.
او در‌ پایان در‌ پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط جدول شانس قهرمانی پرسپولیس را چقدر می‌داند بیان کرد: در پرسپولیس فعلی دیگر اثری از افکار برانکو یا کالدرون نیست و تیم کاملا با افکار آقای گل‌محمدی پیش می‌رود؛ امیدوارم که ایشان بتوانند موقعیت خوبی برای پرسپولیس در لیگ امسال ایجاد کنند. پنج امتیاز فاصله زیادی نیست و نمی‌توانیم الان قاطعانه درباره قهرمانی صحبت کنیم چون ۱۱ بازی و ۳۳ امتیاز باقی مانده است اما من معتقدم هر تیمی در دربی برنده شود شانس بیشتری برای قهرمانی دارد. دربی می‌تواند تاثیر زیادی در تعیین قهرمان داشته باشد چون باخت در دربی حتی از نظر روحی و روانی و فشار تماشاگران و مطبوعات هم تیم را در شرایط سختی قرار می‌دهد.

دیدگاه‌ها