کد خبر : 1813063 | 09 اسفند 1400 ساعت 18:51 | 18.4K بازدید | 4 دیدگاه

برای این بازی دو شب نخوابیدم

نصرتی: درود به شرف بچه‌های تراکتور

محمد نصرتی می‌گوید مشکل اصلی بازیکنان تراکتور اعتماد به نفس پایین بود که او سعی کرده در مدت کم روی این موضوع کار کند.

نصرتی: درود به شرف بچه‌های تراکتور

به گزارش ورزش سه، محمد نصرتی که امروز هدایت تیم تراکتور مقابل سپاهان را بر عهده داشت در نشست خبری پس از این بازی عنوان کرد: به کادرفنی قبلی خسته نباشید می‌گوییم و برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنیم و به آقای ساغلام و کادرفنی جدید خیرمقدم می‌گوییم. انشاالله که در ادامه روزهای خیلی خوبی را برای تراکتور رقم بزنیم و انشاالله باعث شادی و سربلندی هواداران تراکتور و مردم آذربایجان شویم.

مربی تراکتور در پاسخ به این سوال که در یک روز چه کاری انجام داده بود که این تیم توانست امروز عملکرد بهتری داشته باشد گفت: من بازی با پیکان در استادیوم بودم و بازی را کامل دیدم؛ بازی های دیگر را هم از طریق تلویزیون نگاه می‌کردم و شناخت نسبی از نکات فنی تیم داشتم. داخل تیم نبودم که بدانم روحیات و خلقیات بچه ها چطور است اما چیزی که خیلی باعث شد بچه ها امروز شرایط نسبتا بهتری داشته باشند این بود که ما سعی کردیم دو یا سه جلسه برای بچه ها بگذاریم و در بحث سازمان‌دهی، تمرکز، مسئولیت پذیری و بیشتر از همه اینها در بحث اعتماد به نفس آنها کار کنیم. اعتماد به نفس در تیم خیلی کم شده بود. ما بازیکنان با کیفیتی داریم و امروز دیدید که با چه کیفیت بالایی بازی کردند.

او ادامه داد: با احترام به تیم خوب سپاهان که به نظر من پر مهره ترین تیم لیگ است، ما مستحق برد و اگر کمی خوش شانس بودیم زمانی که بازی ۲-۱ بود می‌توانستیم گل سوم و چهارم را هم بزنیم. درست است که آنها هم اواخر بازی یک توپ به تیر دروازه زدند. ما سعی کردیم ترکیب و سیستم‌مان را نسبت به بازی گذشته تغییر بدهیم؛ برای ۳۰ دقیقه دوم هم برنامه داشتیم اما متاسفانه هر سه تعویض ما اجباری بود و این تعویض های اجباری دست ما را برای برنامه ای که برای اواخر بازی داشتیم بست. در مجموع بچه ها خیلی خوب کار کردند.

1695181

 

نصرتی با تمجید از محمد قادری بیان کرد: همه بازیکنان امروز خوب بودند اما یک بازیکن فوق العاده بود و از نظر من آینده خیلی درخشانی دارد، او هم محمد قادری است. با توجه به اینکه ۲۲ ساله است پتانسیل این را دارد که خیلی پیشرفت کند. از عملکرد همه تیم راضی هستم. متاسفانه گل هایی که خوردیم مخصوصا گل دوم یک گل اتفاقی بود؛ دو سه توپ را پشت سر هم می‌توانستیم دفع کنیم و روی برنامه گل را نخوردیم. اگر روی برنامه گل می‌خوردیم می‌گفتیم اشکال ندارد اما متاسفانه حیف شد. می‌توانستیم سه امتیاز را بگیریم و شرایطمان را در جدول بهتر کنیم اما باز هم به بچه ها خدا قوت می‌گویم؛ درود به شرف تک تک آنها. امیدوارم که همین روند را ادامه بدهند و با اعتماد به نفس بیشتری ادامه بازی ها را انجام بدهند.

او ضمن تمجید از تیم سپاهان درباره عملکرد تراکتور در بازی امروز توضیح داد: اگر اشتباه نکنم سپاهان در حال حاضر بهترین‌ خط حمله لیگ را دارد و اگر هم بهترین خط حمله لیگ نباشد جزو دو سه تیمی است که بهترین است. کیفیت بازیکنان آنها را ببينید؛ میرزایی بیرون می‌رود، جهانی وارد زمین می‌شود، حسینی بیرون می‌رود و شهریار مغانلو می‌آید. این تیم پر مهره است مخصوصا در فاز حمله. تیم بسیار پر مهره ای است. ما نسبت به بازی قبلی تغییر آرایش دادیم و با ۲-۱-۴-۳ بازی کردیم و به اصطلاح می‌شود گفت ۵-۵ بازی کردیم؛ یعنی با پنج نفر متمرکز در فاز دفاع و پنج نفر متمرکز در فاز حمله. با علم به اینکه می‌دانستیم ابوالفضل رزاق‌پور دفاع تخصصی نیست اما دستمان بسته بود با سه دفاع و دو هافبک میانی که مهدی کیانی و اکبر ایمانی روی فاز دفاعی متمرکز بودیم و با پنج نفر هم در فاز حمله شرکت می‌کردیم که در شروع بازی با علی دشتی، ثاقبی، سامان نریمان جهان، محمد عباس‌زاده و پیمان بابایی بود. متاسفانه تعویض هایی هم داشتیم که تا خودشان را در جریان بازی پیدا کنند زمان می‌برد. گل اولی که ما خوردیم زمانی بود که ده نفره بودیم و شاهین ثاقبی بیرون از زمین بود و از همان منطقه هم گل خوردیم اگر ابوالفضل جمع می‌شد چون شاهین بیرون بود می‌توانست توپ را با سر دفع کند که نورافکن که بازیکن ملی هم هست توپ را دزدید و تبدیل به گل کرد.

وی افزود: در‌ مجموع باید کار کنیم. زمانی که تیم با آقای ساغلام در جام  آسیا بازی می‌کرد واقعا فوتبال خیلی خوبی بازی می‌کردند. من همان موقع هم پست گذاشتم چون تیم با کیفیت بازی می‌کرد اما نمی‌توانست به گل برسد. الان هم باید کار کنیم. در فاصله یکی دو روزه نمی‌توانستیم کاری کنیم اما اگر بگویم من دو شب قبل نخوابیدم باورتان نمی‌شود. من نخوابیدم و سعی کردم هم روی تیم خودمان و هم روی تیم سپاهان کار کنیم و ترکیب و فیلم های آنها را نگاه کنم. برای این بازی به من مسئولیت داده شده بود، بتوانم از پس این مسئولیت برآمده باشم.


مربی تراکتور در پایان درباره جدایی وحید فاضلی و غیبت محمد آقاجانپور و محمد بلبلی در این بازی گفت: آقای وحید فاضلی نیستند اما من با آقای فاضلی که یک جلسه هم ایشان تیم را تمرین داد صحبت کردم و برای ایشان آرزوی موفقیت می‌کنم که کمک کردند اما ما به این نتیجه رسیدیم که از این دو عزیز استفاده نکنیم. یکی از دلایل اصلی اش این بود که هنوز با تیم هماهنگ نبودند و دلیل دوم هم این بود که کم بازی کرده بودند؛ هم آقاجانپور در تیم گل گهر و هم بلبلی در تیم نفت مسجدسلیمان. این دلیل شخصی من است و بماند که اینها واقعا بازیکنان با کیفیتی هستند. خود آقای ساغلام می‌آید و این بازیکنان را تحت نظر می‌گیرد. این یک نظر شخصی و فنی بوده و اتفاقا بسیار هم رفتار مناسبی داشتند وقتی که دیدند در لیست نیستند. از آنها تشکر می‌کنم چون موفقیت تیم برایشان مهم بود.

دیدگاه‌ها