کد خبر : 1813131 | 10 اسفند 1400 ساعت 10:06 | 38.5K بازدید | 29 دیدگاه

تلنگر جدی یحیی به ‌مهاجم سبک‌بال

مهدی عبدی؛ سریع، تند و خشن

شاید یک تلنگر یا یک سیلی از یحیی گل محمدی نیاز بود تا مهدی عبدی دریابد که نباید خیلی زود از جاه‌طلبی‌اش دست بکشد.

مهدی عبدی؛ سریع، تند و خشن

به گزارش "ورزش سه"، هر چند جدول گلزنان لیگ برتر با حضور گادوین منشا که با 11 گل زده در صدر آن ایستاده در این مقطع چندان جالب توجه و آماری مناسب‌ نباشد، خصوصا اینکه از این تعداد گل هشت تای آن از روی نقطه پنالتی بوده تا مشخص شود صدرنشین جدول گلزنان، چندان میانه خوشی با گلزنی در جریان بازی‌ ندارد.

مهدی عبدی اما در شرایطی با هفت گل زده در رده سوم جدول گلزنان جای گرفته که هیچ کدام از گل‌هایش از روی نقطه پنالتی نبوده و با حضور مهدی ترابی او از این امتیاز نصیبی نبرده است.

مهاجم جوان پرسپولیس هر چند خیلی زود در این تیم مطرح شده، اما هر بار به دلایلی نتوانسته مدار پیشرفتی که دنبال می‌کرده را به شکلی مطلوب دنبال کند. او طی سه فصلی که در پرسپولیس حضور داشته، تا به امروز موفق به ثبت 19 گل شده است و چه بسا قادر بود خیلی بیشتر از این تعداد آمار خود را ارتقا بخشد. از اولین روزی که گابریل کالدرون به وی فرصت داد و با گلزنی برابر استقلال نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت تا تنها بازی بعدی این تیم در جدال با پیکان که با کارت قرمز زودهنگام وی همراه شد، همواره عبدی را در مسیری دیده‌ایم که قادر بوده یا یک‌نفره بازی را در بیاورد یا اینکه اگر تماشاگران در استادیوم بودند، فضای کل ورزشگاه را بابت فرصت سوزی و نمایش ضعیف علیه خود کند. بازیکن با استعدادی که دومین چهره مطرح روستای قراخیل بعد از علی علیپور در خط حمله پرسپولیس محسوب می‌شود و با توجه به شرایط سنی می‌تواند آینده بسیار خوبی داشته باشد.


عبدی اما در شرایطی که در این فصل خصوصا پرسپولیس با فقر گلزن و مهاجم مواجه بود، گاه با نمایش سبک‌سرانه خود، عدم اعتماد یحیی گل محمدی را هم باعث شد تا جایی که  به نیمکت میخکوب شود. چهره‌ای که علی‌رغم سن کمی که دارد تمامی گل‌های تاریخی این باشگاه به نام وی ثبت شده است اما از این پتانسیل بزرگ خود مشخص نیست به چه دلیل در مسیر پیشرفت و جاه‌طلبی بزرگی که قادر به انجام آن است سود نمی‌برد. گل صعود به فینال و گلزنی در دربی و البته تنها گل پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا کارنامه گل‌های او را در این باشگاه درخشان‌تر از حتی مهاجمان صاحب‌نام گذشته کرده و اینکه انتظار برود بتواند در بیشتر بازی‌ها در مسیر موفقیت، گلزنی و البته تاثیرگذاری گام بردارد، چندان نباید دور از انتظار و رویاپردازنه تلقی شود.

 

1695293

 

کمال روی شانه‌های عبدی. مهاجم جوان پرسپولیس از فشار انگشتان هافبک گلزن تیم روی ترقوه‌اش راضی نیست!

(عکس از امیر خیرخواه)

عبدی که بعد از گلزنی‌های ابتدای فصل بار دیگر در مسیر نزول قرار گرفته بود، در بهترین زمان ممکن با تلنگر یحیی گل محمدی و نیمکت نشینی در این تیم مواجه شد و البته خوش شانس هم بود که مصدومیت حامد پاکدل، همای سعادت را بار دیگر روی شانه‌های وی قرار داد تا شانس حضور دوباره در ترکیب اصلی را به‌دست بیاورد. 
این تلنگر و نیمکت نشینی‌ او را در بهترین مقطع فصل بار دیگر به خودش آورده تا عبدی در جدال با مس رفسنجان کار خود را با یک دبلِ تر و تمیز به بهترین شکل به سرانجام برساند. مهاجمی که اکنون با هفت گل زده، نسبت به تعداد گل‌های دیگر مهاجمان لیگ که فرصت زدن پنالتی را هم داشته‌اند، اکنون بهترین آمار را در اختیار دارد.

 

1695295

 

عبدی بعد از دومین گل. شادی جالب با نیم نگاهی به داوود نوشی صوفیانی، دروازه‌بان مس که تسلیمش شده است.

(عکس از سعید زارعیان)
گادوین منشا (11 گل، هشت پنالتی) در صدر قرار دارد و بعد از این مهاجم نیجریه‌ای، کوین یامگا از استقلال (8 گل، 4 پنالتی)، لوسیانو پریرا (7 گل، 4 پنالتی) وضعیت گلزنان لیگ برتر را نشان می‌دهد که در این میان مهدی عبدی توانسته بدون استفاده از پنالتی با هفت گل زده در کورس قرار گیرد. او هر چند طی 10 بازی باقی‌مانده شاید کار سختی پیش رو داشته باشد، اما اگر با همان خودباوری و البته تلاش و کوتاه نیامدن از جاه طلبی کار را پی بگیرد، بعید نیست طی همین بازی‌های باقی‌مانده بتواند یک اتفاق بزرگ برای خود رقم بزند؛ کفش طلایی که پرسپولیسی‌ها در سال‌های قهرمانی آن را پای طارمی و علیپور دیده‌اند.

دیدگاه‌ها