کد خبر : 1813170 | 10 اسفند 1400 ساعت 12:49 | 22K بازدید | 7 دیدگاه

با خروج ژستد و حضور آمانوف؛

تصمیم دل‌بوسکه‌ایِ مجیدی؛ بدون مهاجم تخصصی!

سرمربی استقلال در تصمیمی جالب‌توجه برای دقایقی تیمش را بدون مهاجم تخصصی در دیدار مقابل نساجی هدایت کرد.

تصمیم دل‌بوسکه‌ایِ مجیدی؛ بدون مهاجم تخصصی!

به گزارش "ورزش سه" سفیدپوشان استقلال در هفته‌ی بیستم یکی از بهترین نمایش‌های خود در لیگ را به اجرا گذاشتند اما حملات پرتعداد شاگردان فرهاد مجیدی با درخشش علیرضا حقیقی و خط دفاعی نساجی و البته تیرک دروازه این تیم همراه شد تا استقلالی‌ها ناکام در گلزنی به حریف مازنی خود باشند.

در شرایطی که بازی بدون گل دنبال می‌شد، در دقیقه 55 فرهاد مجیدی تصمیم گرفت تا رودی ژستد مهاجم بنینی تیمش که دو فرصت طلایی گلزنی را به دست آورد اما در به ثمر رساندن گل پیروزی‌بخش استقلال ناکام بود؛ از ترکیب خارج کند و به جای او عزیزبک آمانوف را به میدان فرستاد تا آرایش تهاجمی استقلال دستخوش تغییر شود.

با خروج ژستد، استقلال مهاجم تخصصی در نوک پیکان حمله خود نداشت و به‌مدت 13 دقیقه آبی‌پوشان بدون حضور مهاجم هدف بازی را دنبال کردند و به دنبال رسیدن به گل برتری با تغییر سیستم بودند؛ سیستمی که شاید در میان مربیان، ویسنته دل‌بوسکه سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا سرآمد در استفاده از آن است و در جام جهانی 2010 نیز با این سیستم موفق شد قهرمانی جهان را به دست آورد.

 

1695354

 

در این میان، عزیزبک آمانوف بیشتر به سمت خط حمله تمایل داشت و این بازیکن که سابقه بازی در این پست را نیز دارد، برای گلزنی تلاش کرد اما این حضور کوتاه بازیکنی که پست تخصصی او وینگر است برای گلزنی بی نتیجه بود هر چند او یک بار شانس باز کردن دروازه حریف را داشت که حقیقی با واکنشی به موقع، شوت او را راهی کرنر کرد.

 

1695356

 

مجیدی بعد از 13 دقیقه آزمودن شکل بازی جدید تیمش بدون مهاجم تخصصی، ارسلان مطهری را جانشین صالح حردانی کرد تا مطهری در نقش مهاجم بازی کند و دقایق پایانی آرمان رمضانی هم به ترکیب آبی‌ها اضافه شد اما تغییرات مجیدی گلی در پی نداشت و در نهایت استقلال ناکام در گلزنی مقابل نساجی بود.

دیدگاه‌ها