کد خبر : 1813198 | 10 اسفند 1400 ساعت 14:46 | 33.3K بازدید | 6 دیدگاه

داغ لیورپولی ها تازه شد

پنالتی بود؛ عذرخواهی رسمی کمیته داوران از اورتون

کمیته داوران انگلیس تصمیم بحث برانگیز داور در جریان بازی اورتون و سیتی که شاید در سرنوشت قهرمانی لیگ تاثیرگذار باشد را محکوم کرد.

پنالتی بود؛ عذرخواهی رسمی کمیته داوران از اورتون

به گزارش "ورزش سه"، سه روز پیش دیدار تیم های اورتون و منچسترسیتی در چارچوب هفته بیست و هفتم لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه گودیسون پارک برگزار شد و شاگردان پپ گواردیولا موفق شدند با تک گل دقیقه 82 فیل فودن از سد میزبان گذشته و 66 امتیازی شوند.

اورتون خیلی زود بعد از دریافت گل، شانس به تساوی کشاندن کار را داشت اما تصمیم بحث برانگیز کریس کاوانا، داور 36 ساله مسابقه، این شانس را از میزبان گرفت.

 

1694635

 

در دقیقه 85 بازی بود که رودری پس از کنترل توپ در داخل محوطه جریمه به آن ضربه زد؛ بازیکنان اورتون بلافاصله بعد از این صحنه با اعتراض به سمت داور رفته و معتقد به پنالتی بودند. داور برای بررسی صحنه از VAR کمک گرفت و تصمیم نهایی او در عین ناباوری، ادامه کار بود!

 

1694650

 

در بازبینی صحنه یاد شده مشخص است که توپ به دست بازیکن اسپانیایی سیتی در داخل محوطه جریمه برخورد می کند و نوع برخورد هم به شکلی است که تشخیص آن سخت به نظر نمی رسد. با این وجود اما کاوانا این هند را خطای پنالتی تشخیص نداد تا در میان اعتراض و خشم هواداران و بازیکنان میزبان، رودری از یک اشتباه بزرگ قسر در برود.

 

1694651

 

حملات مجازی به داور بازی بلافاصله پس از این صحنه را در توئیتر شاهد بودیم. کریس کاوانا، داوری که اهل اشتون آندر لاین، منطقه ای در شهر منچستر است در برخی از این توئیت ها به جانبداری از تیم شهر خود محکوم شده و برخی هم اشتباهات عجیب او در این چند وقت اخیر را لیست کرده اند.

پس از پایان بازی هم اشلی کول، از اعضای کادر فنی اورتون، به دلیل اعتراض به داوری با دریافت کارت زرد جریمه شد. 

 

1695387
 

اورتونی ها بابت تصمیمات داوری در بازی‌های اخیر به شدت عصبانی بودند و حداقل خواسته آن‌ها، عذرخواهی رسمی از فرانک لمپارد و تیمش بود. در پی این اتفاق؛ باشگاه اورتون بابت قضاوت‌های بحث بر انگیز اخیر در بازی‌هایش، شکایتش از داوران را به اطلاع لیگ برتر رساند.

 

1695391

 

تصمیم تیم داوری ممکن است در سرنوشت قهرمانی لیگ برتر تاثیرگذار باشد، جایی که سیتی با یک بازی و 6 امتیاز بیشتر از لیورپول صدرنشین است. اورتون هم که دررده های پایانی جدول قرار دارد، به شدت نیازمند امتیاز بود.

 

1695388

 

ساعتی پیش اسکای اسپورتس در خبری اختصاصی اعلام کرد که کمیته داوران فوتبال انگلیس اشتباه داور را پذیرفته و اذعان داشته است که هم داور وسط و هم تیم وی ای آر در عدم اعلام پنالتی برای اورتون مرتکب اشتباه شده اند.

 مایک رایلی رئیس این کمیته، شخصا هم با فرانک لمپارد، مربی اورتون و هم بیل کنرایت مدیر اجرایی باشگاه تماس تلفنی گرفته و عذرخواهی کرده است. اتفاقی غیرمعمول در فوتبال انگلیس که نشان از شدت فاجعه داوری در جریان بازی اورتون-سیتی دارد.

دیدگاه‌ها