کد خبر : 1813203 | 10 اسفند 1400 ساعت 15:13 | 7.8K بازدید | 0 دیدگاه

امتحان سخت آجرلو و درویش بعداز عرضه سهام

توئیت مدیرعامل فرابورس؛ قرمز و آبی در بازار نارنجی

شمارش معکوس برای روز 15 اسفند آغاز شده است‌، روزی که برای سرخابی‌های پایتخت روز آغاز روند خصوصی سازی محسوب خواهد شد.

توئیت مدیرعامل فرابورس؛ قرمز و آبی در بازار نارنجی

به گزارش "ورزش سه "، اقدامات وزرات ورزش‌، اقتصاد و صنعت با همراهی رئیس جمهور و سازمان خصوصی سازی بالاخره نتیجه داد تا دو تیم بزرگ پایتخت از روز یک‌شنبه ‌خصوصی سازی را استارت بزنند.
در همین رابطه مدیر عامل فرابورس میثم فدایی با دو توئیت اعلام کرد هر دو باشگاه در بازار پایه نارنجی خواهند بود. او در توئیت اول نوشت:
«هیئت‌مدیره فرابورس با هدف حمایت از انجام اصلاحات بنیادین در راهبری‌، ارتقای شفافیت و بهبود حاکمیت شرکتی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال و با توجه به وظایف قانونی در خصوص حفاظت از سرمایه آحاد سرمایه گذران، جلسه تشکیل داده و مصوب نمود که پس از رفع شروط پنج‌گانه، درج انجام می‌شود.»
عبارت حمایت‌، ارتقای شفافیت و رفع شروط، سه کلمه کلیدی مدیرعامل فرابورس است که نشان می‌دهد فرابورس با هدف کمک به هر دو باشگاه می‌خواهد در کنار ورزش و دو باشگاه بزرگ ایران و آسیا باشد.
فدایی در ادامه، خبر قطعی را در توئیتی دیگر رسانه‌ای کرد تا معلوم شود اراده برای حضور هر دو باشگاه در اتاق شیشه‌ای بورس، مقدم بر هر چیزی است. او گفت: «پس از تلاش شبانه‌روزی تیم عرضه دو باشگاه بزرگ کشور، دیروز مدارک مرتبط با دستورالعمل و سایر مدارک تکمیلی دریافت شد و درج نماد این دو باشگاه در بازار پایه نارنجی انجام شد و انشالله در روز میلاد امام حسین علیه السلام در روز یک‌شنبه 15 اسفند عرضه انجام خواهد شد.»

 

1695400


با عرضه سهام و خرید مردم و هواداران امتحان سخت مدیران دو باشگاه آغاز خواهد شد، آنها باید هر دو باشگاه را به سوددهی برسانند و برنامه‌های مدونی برای استفاده بهینه از منابع مالی تزریق شده به باشگاه برای هیئت مدیره ارائه و آنها را اجرایی نمایند. برداشت‌های بدون بازگشت از منابع مالی که به سوی هر دو باشگاه سرازیر خواهد شد، شرایط را برای ادامه فعالیت آنها در بازار پایه فرابورس هم سخت خواهد کرد و چه‌بسا آنها را به پایه قرمز سوق دهد. 
مدیریت هر دو باشگاه از 15 اسفند علاوه بر پاسخگو بودن در نتایج دو تیم‌، باید برای سوالات مطرح شده در مجامع سالیانه باشگاه که به‌صورت عمومی برگزار خواهد شد هم آماده باشند.
مجامعی که می‌تواند با سخت‌گیری و حواشی ایجاد شده آن ‌حکم بر عزل هر یک از آنها از طریق جلسات هیئت مدیره بدهد‌ و یا با تایید عملکرد یک‌ساله آنها‌، از ادامه مدیریت آنها دفاع نماید.

دیدگاه‌ها