کد خبر : 1813382 | 11 اسفند 1400 ساعت 18:22 | 22.1K بازدید | 0 دیدگاه

قهرمان چین با ترکیب جوانان و ذخیره‌ها می‌آید‌

دومین تیم چینی در آستانه انصراف از لیگ قهرمانان

تیم باشگاهی چین در آستانه کناره‌گیری از لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته است؛ احتمال استفاده از بازیکنان جوان در ادامه مسابقات هم وجود دارد.

دومین تیم چینی در آستانه انصراف از لیگ قهرمانان

به گزارش "ورزش سه"، طبق اعلام سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از ظهر دیروز، پس از تایید فدراسیون فوتبال چین، باشگاه چانگچون یاتای رسما از حضور در لیگ قهرمانان آسیا در این فصل انصراف داد. چانگچون یاتای به عنوان چهارمین تیم سوپرلیگ چین طبق قرعه کشی یک دیدار پلی آف داشت و می توانست با شکست دادن برنده دیدار تیم های سیدنی استرالیا و ایلویلو فیلیپین، وارد دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا شود.

بازی اول پلی آف برای دو هفته بعد برنامه ریزی شده و نماینده چین میزبان بود. با این حال، با توجه به سیاست فعلی پیشگیری از ویروس کرونا، این بازی به هیچ وجه در چانگچون قابل انجام نیست، حتی اگر چانگچون یاتای حاضر باشد بازی خانگی را رها کند و خارج از خانه بازی کند. چرا که پس از بازگشت به چین، آنها باید برای مدت طولانی قرنطینه شوند. علاوه بر این مقررات ورود، چانگچون یاتای حتی در صورت پشت سر گذاشتن پلی آف، به دلیل تداخل کامل مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با سوپر لیگ چین، نمی تواند تیم اول خود را برای حضور در بازی های گروه H لیگ قهرمانان آسیا به ویتنام اعزام کند.

با توجه به شرایط فوق در نهایت چانگچون یاتای تصمیم گرفت از لیگ قهرمانان آسیا در این فصل کناره گیری کند. علاوه بر چانگچون یاتای، سه تیم برتر سوپرلیگ چین در فصل گذشته، (شاندونگ، شانگهای و گوانگژو) همگی مستقیماً به دور گروهی راه یافتند. با این حال، این سه باشگاه کماکان با این سوال روبه‌رو هستند که در صورت تداخل بین سوپرلیگ چین و مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، کدامیک را انتخاب کنند.

در میان سه تیم یاد شده گوانگژو نگرانی بیشتری دارد. اکثر بازیکنان اصلی این تیم در اعتراض به محدودیت‌های مالی شدید در آستانه ترک گوانژو قرار دارند. بخش قابل توجهی از بازیکنان اصلی تیم گوانگژو در حال حاضر از بین نفرات ذخیره و جوانان هستند. در چنین شرایطی برای این باشگاه سخت است که تیمی را هم روانه آسیا کند. تیم گوانگژو در گروه یک (مالزی) قرار دارد. در شرایط سخت مالی باشگاه، بازی در لیگ قهرمانان آسیا هم هزینه زیادی دارد. بنابراین، تیم گوانگژو احتمالا پس از چانگچون یاتای، دومین تیم انصرافی لیگ قهرمانان از چین خواهد بود.

طبق اعلام منابع آگاه، قهرمان دو دوره متوالی لیگ "شاندونگ تایشان"، آماده اعزام بازیکنان تعویضی، قرضی و تیم جوانان به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا است.

دیدگاه‌ها