کد خبر : 1813414 | 11 اسفند 1400 ساعت 21:28 | 37.1K بازدید | 10 دیدگاه

کلین‌شیت مهم نیست، گلر را با سیو اندازه بگیرید

حقیقی: از پیراهن تمیز دروازه‌بانی متنفرم!

علیرضا حقیقی در مصاف نساجی – استقلال چهره برتر میدان بود چرا که ضربات نهایی استقلالی‌ها بیشتر در چارچوب بود اما واکنش‌های علیرضا حقیقی مانع از به ثمر رسیدن گل از سوی آبی‌ها شد.

حقیقی: از پیراهن تمیز دروازه‌بانی متنفرم!

به گزارش "ورزش سه"، این اولین بار نبود که علیرضا حقیقی در چارچوب دروازه نساجی خوش می‌درخشید و می‌شود از او به‌عنوان یکی از بازیکنان موثر نساجی در فصل جاری یاد کرد. به همین بهانه با او گفت‌وگویی انجام دادیم که آن‌را می‌خوانید:

*بازی با استقلال؛ به نظر می‌رسد یک امتیاز از این دیدار برای نساجی راضی کننده بود!


بازی خوبی بود. هم از سوی نساجی و هم از سوی استقلال. تماشاگران دو تیم یک بازی خوب دیدند با موقعیت‌های متعدد روی دروازه دو تیم. یک امتیاز از صدرنشین برای نساجی امتیاز خوبی بود؟ من هم با شما موافق هستم اما واقعیت این است ما برای برد وارد میدان شدیم. استقلال در این بازی نشان داد بی جهت، هفته‌ها صدرنشین نیست.

*ظاهرا چند هفته با وجود مصدومیت در ترکیب تیم نساجی به میدان می‌آیی؛ آیا این درست است؟ 


در بازی رفت با استقلال به دلیل برخورد ژستد با من؛ روی ران پای سمت چپم نزدیک به 8 سانت پاره شد. در ادامه کشاله داخل پای راستم آسیب دید که خوشبختانه رو به بهبود است و در بازی با پرسپولیس هم برخورد شدیدی با احسان پهلوان داشتم که ساق پایم آسیب دید. خدا رو شکر با هر وضعیتی تا به این جای کار در ترکیب نساجی بازی کردم و سعی کردم با همه توان در خدمت تیم باشم.

*برخورد با احسان پهلوان؛ او معتقد بود رویش مرتکب خطا شدی و داور باید پنالتی می‌گرفت. امیر ارسلان مطهری هم این ادعا را تکرار کرد؛ نظرت در این‌باره چیست؟ 


نظر هر دو بازیکن برایم قابل احترام است. اما کارشناسان داوری روی هر دو صحنه اذعان کردند خطایی رخ نداده است.

1695267

*خب می‌خواهیم در مورد جایگاه نساجی در جدول رده بندی صحبت کنیم. به نظر می‌رسد نساجی با وجود ارائه بازی‌های تهاجمی، در جدول رده‌بندی جایگاه خیلی مناسبی ندارد که مورد اشاره مربی تیم استقلال در کنفرانس خبری پیش از بازی هم بود! 


همین‌طور است که شما می‌گویید. کادر فنی و بازیکنان خیلی زحمت می‌کشند اما نتایجی که به‌دست آمده متناسب با این تلاش‌ها نبوده است. نساجی اکنون در لیگ برتر صاحب سبک خاصی از بازی است. ما در مصاف با تیم صدرنشین و تیمی که در انتهای جدول قرار دارد برای برد بازی می‌کنیم. فوتبال ما روی زمین است و سرمربی تیم روی گردش توپ خیلی تاکید دارد و موقعیت‌های زیادی را روی دروازه حریفان خلق می‌کنیم اما امتیازاتی که تاکنون به‌دست آوردیم شایسته بازیمان نبوده است. خب این موضوع دلایل متفاوتی دارد. ما بچه‌ها به‌تازگی دور هم جمع شدیم و این زمان‌بر است که بچه‌ها، چه در فاز دفاعی و چه در فاز تهاجمی با هم هماهنگ شوند. از سویی ما در شروع مسابقات با قرعه بد مواجه شدیم. بازی با تیم‌های مدعی قهرمانی در 7 هفته ابتدایی برگزار شد. این موضوع در دور برگشت هم وجود دارد و بعد از آن با تیم‌هایی بازی داریم که صد البته قابل احترام و خوب هستندغ اما مدعی نیستند. باید صبور باشیم. 10 هفته فرصت داریم که این می‌تواند فرصت خوبی برای پیشرفت در جدول رده بندی باشد.

*تیم شما با 3 مدافع بازی می‌کند و البته تهاجمی؛ این موجب حملات متعددی در این فصل روی دروازه نساجی شده است! 


من خودم به شخصه از بازی تهاجمی تیم نساجی لذت می‌برم. خب این موجب می‌شود روی دروازه ما هم حمله شود. برای من مهم‌تر از کلین‌شیت سیو توپ‌هایی است که روی دروازه تیم ما می‌آید تا به نساجی در مسیر امتیاز گیری کمک کنم. اصلا خوشم نمی‌آید کلین‌شیت کنم در حالی‌که پیراهن من اتو کشیده باقی بماند و بدون شست‌و‌شو آن‌را برای بازی بعدی هم استفاده کنم. این خیلی خوب است. ما می‌توانیم در خیلی از بازی‌ها در منطقه یک‌سوم دفاعی تجمع کنیم و به یک امتیاز بازی دست پیدا کنیم اما ساکت الهامی اصلا به دنبال چنین موضوعی نیست. او جز مربیان با دانش و زحمت‌کش فوتبال ما است که نساجی را صاحب یک سبک کرده است. تیم بر مبنای اتفاقات در جریان بازی، فوتبال نمی‌کند. تلاش می‌کند با گردش توپ روی دروازه حریف موقعیت ایجاد کند. من هم درون دروازه از این سبک از بازی لذت می‌برم و اصلا هراس ندارم به دلیل بازی تهاجمی بودن، در دفاع کم تعداد باشیم.

*و می‌خواهیم یک سوال تکراری بپرسیم؛ آیا به تیم ملی فکر می‌کنی؟ 


این سوال از ابتدای فصل بارها و بارها از من پرسیده شده است. آیا دوست دارم به تیم ملی دعوت شوم یا نه؟ من پاسخ به این سوال را با بازی‌هایم در زمین داده‌ام اما این سرمربی است که تصمیم می‌گیرد کدام بازیکنان را به اردوی تیم ملی دعوت کند. اگر به اردوی تیم ملی دعوت شوم مثل سرباز در خدمت تیم ملی خواهم بود. در غیر این‌صورت به دیدگاه سرمربی تیم ملی احترام می‌گذارم و برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم؛ می‌خواهم یک موضوع مهم دیگر را هم مطرح کنم.

*چه موضوعی؟ 


یک نکته مهم به ما در نتیجه گیری ضربه زده است. اینکه در زمین خود به میدان نمی‌رویم. در فصلی که بازی‌ها فشرده برگزار می‌شود. به فاصله 5 روز به 5 روز؛ ما برای هر بازی به سفر می رویم. چون بازی‌هایمان در مشهد برگزار می‌شود یک ساعت و 20 دقیقه در مسیر رفت پرواز می‌کنیم و یک ساعت و 20 دقیقه در مسیر برگشت. در حالی‌که تیم‌های دیگر هر دو هفته یک بار سفر می‌روند. این موجب خستگی ما شده و گاها دو سه روز زمان می‌برد که خستگی بازی قبلی از تن ما بیرون رود که در یک چشم به‌هم زدن بازی جدید از راه می‌رسد. امیدوار بودیم که بازی‌هایمان را در ساری انجام دهیم که هیچ اقدامی در استادیوم این شهر صورت نگرفته و استادیوم شهید وطنی هم مشخص نیست چه زمانی بهره برداری می‌شود. اینجا باید از آقای رضا حدادیان تشکر کنم که به‌عنوان مالک باشگاه جدا از عمل به تعهدات، شرایطی را فراهم کرده که در یک زمین خوب به میدان برویم. از سویی پرواز‌های ما بیشتر اختصاصی و بلافاصله بعد از بازی انجام می‌شود تا کمتر دچار خستگی شویم.

*آخرین سوال؛ در فضای مجازی خبری منتشر شد که شما تلاش می‌کنی بار دیگر به فوتبال اروپا برگردی؛ آیا این خبر صحت دارد؟ 


بله. واقعیت دارد. مسیر طولانی را پیش رو دارم و تلاش می‌کنم با حضور دوباره در فوتبال اروپا به هدفم برسم.

دیدگاه‌ها