کد خبر : 1813447 | 12 اسفند 1400 ساعت 03:40 | 120.4K بازدید | 21 دیدگاه

فرار از محاصره دو مدافع با پاس باکلاس؛

یک نمایش خارق‌العاده دیگر از مهدی طارمی

داستان تکراری در بازی‌های پورتو گلزنی و پاس گل‌ مهاجم ایرانی‌اش است و این بار در جام حذفی مقابل اسپورتینگ اتفاق افتاد.

یک نمایش خارق‌العاده دیگر از مهدی طارمی

به گزارش "ورزش سه"، چند ماه است هر شب که مهدی طارمی بازی دارد، توقع گل یا پاس گل از او را داریم، اما در چند وقت اخیر او این دو کار را همزمان انجام داده و در یک ماه گذشته موفق شده در تقابل‌های بزرگ و حساس پورتو در لیگ برتر پرتغال، جام حذفی و لیگ اروپا چنین عملکردی به‌نمایش بگذارد.

حضور ثابت مهدی طارمی در هشت مسابقه اخیر پورتو و دو بازی گذشته تیم ملی ایران همواره با گلزنی، پاس گل یا گرفتن پنالتی همراه بوده و امکان نداشته این اتفاق نیفتد و حتی در این بین، او به‌عنوان بازیکن تعویضی نیز توانسته در یک مسابقه دروازه تیم حریف را باز کند تا یک آمار خارق‌العاده در ۶۲ روز گذشته ثبت کرده باشد.

1695766

تیم فوتبال پورتو در حالی‌که برای چهارمین مسابقه پیاپی مهدی طارمی را همراه با اوانیلسون در خط حمله داشت، از ساعت ۰۰:۱۵ بامداد امروز پنج‌شنبه (به‌وقت ایران) در استادیوم ژوزه آلوالاده مملو از تماشاگر که اکثریت آن را سبزپوشان لیسبونی تشکیل می‌دادند و گوشه‌ای از آن به هواداران پورتو اختصاص یافته بود، دیدار رفت مرحله نیمه نهایی جام حذفی را برابر اسپورتینگ برگزار کرد.

با وجود اینکه نیمه اول این مسابقه از نظر مالکیت توپ پایاپای بود، اما اسپورتینگ نشان داد آنالیز خوبی از پورتو داشته که نتیجه آن، نزدن حتی یک شوت در چارچوب این تیم و محاصره مهدی طارمی برای ایجاد حتی یک موقعیت یا شوت به سمت دروازه بود.

طارمی که در بازی برگشت لیگ برتر مقابل اسپورتینگ یک گل زده و یک پاس گل داده بود، این انگیزه را داشت تا در جام حذفی هم برابر این تیم بدرخشد و طلسم ناکامی‌اش در این رقابت‌ها را هم قطع کند؛ نیمه اول این بازی برای او هیچ آورده‌ای نداشت و این ستاره ایرانی فقط توانست یک حرکت از سمت چپ زمین داشته باشد و یک خطا از مدافع حریف بگیرد.

سرمربی اسپورتینگ که با سه مدافع این بازی را آغاز کرده و نتو را مامور مهار طارمی گذاشته بود، با تاکتیک‌های مختلفی قصد داشت به گل برسند که نتیجه آن، در دقیقه ۴۹ روی یک ضربه ایستگاهی به دست آمد و پابلو سارابیا روی یک حرکت تمرین شده عالی با شوت فنی استثنایی به گوشه دروازه پورتو گل اول بازی را به ثمر رساند و ورزشگاه لیسبون را به‌وجد آورد.

پورتو پس از دریافت این گل کاملا متحول شد و روی به بازی هجومی آورد و می‌توانست در دقیقه ۵۳ به گل اول برسد، اما دفع توپ دیدنی نتو از مقابل پای مهدی طارمی اجازه نداد این مهاجم ایرانی در محوطه ۶ قدم کار را تمام کند.

بازیکنان اسپورتینگ که با وجود مهار طارمی و اوانیلسون و جلوگیری از زدن حتی یک شوت به چارچوب کارشان را به‌درستی انجام می‌دادند، پس از زدن گل با استرس بازی را دنبال کردند و همین اتفاق موجب شد در دقیقه ۵۹ یک پنالتی به پورتو بدهند؛ فرصتی که مهدی طارمی به‌خوبی از آن استفاده کرد.

مهدی طارمی که تبدیل به پنالتی‌زن اول پورتو شده، فرصت به ‌ست آمده برای تیمش را با شوت به سمت چپ خود تبدیل به گل کرد و با حرکت به سمت چپ زمین یک شادی گل جنجالی انجام داد.

 

1695769

لحظه استارت طارمی برای خوشحالی؛ وقتی مدافعان اسپورتینگ فرصتی برای دفع ریباند نداشتند و ناکام به توپی که در تور دروازه بود، نگه می‌کردند

 

ستاره ایرانی پورتو پس از باز کردن دروازه اسپورتینگ، ابتدا شادی معروف خود با بوسیدن دست را انجام داد و بعد از اینکه به سمت هواداران خودی می‌رفت، با اشاره دست تماشاگران اسپورتینگ را هم به سکوت دعوت کرد.

1695767

تماشاگران پرسروصدای اسپورتینگ با این حرکت طارمی به سکوت دعوت شدند و صدای آنها بعد از این ضربه پنالتی و البته گل دوم، کمتر از قبل به گوش می‌رسید

 

در حالی که اسپورتینگ پس از دریافت گل تساوی به دنبال زدن گل دوم در این مسابقه خانگی بود، خیلی زود غافلگیر شد و برای دومین بار و روی حرکت دیدنی طارمی دومین گل را هم خورد.

بازیکنان پورتو در دقیقه ۶۴ پس ازتوپ‌گیری در میانه زمین یک ضد حمله فوق‌العاده سریع تدارک دیدند که پس از انتقال توپ به سمت چپ و نفوذ به محوطه جریمه اسپورتینگ، با پاس نمایشی و استثنایی مهدی طارمی که دو مدافع حریف را سردرگم کرد و فریب داد، با شوت بغل پای اوانیلسون گل دوم را به ثمر رساندند.

1695768

برد پورتو در زمین اسپورتینگ با این پاس استثنایی از طارمی به‌دست آمد. لحظه‌ای که او انگار پشت سرش هم چشم داشت و اوانیلسون را مثل همیشه در موقعیت گلزنی گذاشت

 

پورتو پس از این گل دوباره روی ضد حملات برنامه داشت، اما مدافعان اسپورتینگ در دقایق ۸۰ و ۸۲ اجازه ندادند دو فرصت خوبی که نصیب طارمی شده بود، نتیجه‌بخش شود و همراه با گل باشد.

طارمی در دقیقه ۸۵ هم نزدیک بود پاس گل دوم را بدهد، اما تونی مارتینز که ثانیه‌هایی قبل به زمین آمده بود، نتوانست یک-دو خود با هم‌تیمی ایرانی‌اش را به نتیجه برساند و توپ او توسط مدافعان اسپورتینگ قطع شد.

ستاره ایرانی پورتو در دقیقه ۹۰ هم دوباره یک موقعیت گلزنی به‌وجود آورد ولی پس از فرصتی که او پایه‌گذاری کرد و در نهایت به اوتاویو رسید، ضربه چیپ این بازیکن مقابل دروازه اسپورتینگ، از کنار تیرک عمودی به بیرون رفت و گل سوم پورتو را به‌همراه نیاورد.

در نهایت پورتو که در لحظات آخر یک ضربه ایستگاهی خطرناک اسپورتینگ را هم دفع کرد، به پیروزی ارزشمند ۲ بر یک در خانه حریف‌اش رسید تا این اتفاق باعث تشویق جمع زیادی از تماشاگران لیسبونی در پایان بازی شود.

1695772

خبرنگاران لیسبونی هم که از این جایگاه بازی را تماشا و مخابره می‌کردند، معتقد هستند پورتو نمایش بهتری در مقابل تیم بدون ایده اسپورتینگ داشته و می‌توانسته گل‌های بیشتری بزند

 

حالا پورتو با خیالی آسوده‌تر و نمایش خارق‌العاده‌ای که طارمی داشت، با اندوخته برد و دو گل زده در زمین حریف، به استقبال مسابقه برگشت در دو دراگائو خواهد رفت و می‌تواند با حذف اسپورتینگ به فینال برسد و درآستانه کسب دوگانه در فصل ۲۲-۲۰۲۱ قرار بگیرد.

مهدی طارمی در شرایطی موفق شد مقابل اسپورتینگ یک گل بزند و یک پاس گل بدهد که در ۲۸ روز گذشته دو بار این کار را انجام داده بود؛ یک بار در تقابل لیگ برتر پرتغال با همین تیم اسپورتینگ و بار دیگر در بازی حساس برگشت مرحله یک‌شانزدهم نهایی لیگ اروپا برابر لاتزیو ایتالیا.

طارمی که در تمام پنج مسابقه اخیرشان پنج پاس گل داده و سه گل به ثمر رسانده، در این فصل فقط در جام حذفی گلزنی نکرده بود که برابر اسپورتینگ به این مهم رسید تا یک رکورد ویژه از خود برجای بگذارد و حالا این بازیکن توانسته در مجموع ۳۵ مسابقه داخلی و اروپایی برای پورتو، ۱۶ گل به ثمر رساند و ۱۲ پاس گل بدهد؛ یک آمار ویژه که موجب شده تیمش درآستانه کسب دو عنوان قهرمانی در لیگ و جام حذفی باشد و به جمع ۱۶ تیم نهایی لیگ اروپا برسد.

1695770

بدون تردید طارمی یکی از خاطره‌انگیزترین بازی‌های خود را داشت و خودش هم انگار بیشتر از همیشه خوشحال بود و این تصویر زیبا را هم در ورزشگاه ژوزه آلوالاده به ثبت رساند؛ زمانی که لوگوی پورتو را به تماشاگرانشان نشان می‌داد

دیدگاه‌ها