کد خبر : 1813560 | 12 اسفند 1400 ساعت 23:24 | 10.8K بازدید | 0 دیدگاه

رتبه چهارمی که ضامن آسیایی شدن نیست

العربی پس از 10 سال با اسماعیلی سهمیه می‌گیرد؟

العربی می تواند با یک تساوی، رتبه چهارم جدول رده‌بندی لیگ ستارگان قطر را از آن خود کند ولی این به‌منزله حضور قطعی آنها در آسیا نیست.

العربی پس از 10 سال با اسماعیلی سهمیه می‌گیرد؟

به گزارش "ورزش سه"، العربی یکی از تیم های امسال لیگ ستارگان قطر بود که با هدف کسب سهمیه و ایستادن در رتبه های بالای جدول تیم خود را در فصل نقل و انتقالات تابستانی و زمستانی تقویت کرد و آنها اکنون فاصله چندانی تا کسب رتبه چهارم جدول رده بندی ندارند اما این مسئله نیز ضامن حضور آنها در لیگ قهرمانان آسیا نیست.

یکی از بازیکنانی که العربی برای صعود به آسیا جذب کرد، فرشید اسماعیلی بازیکن سابق استقلال بود. این هافبک ایرانی برای تیمش مثمر ثمر واقع شد و توانست در ترکیب اصلی العربی جای خود را ثابت کند و البته در این میان بسیار بدشانس هم بود چرا که VAR چند گل او را مردود اعلام کرد.

این تیم چند روز پیش بازی بزرگ هفته را از الغرافه برد. دو تیمی که برای رسیدن به رتبه چهارم و کسب سهمیه احتمالی حضور در آسیا، رقابت نزدیکی با یکدیگر داشتند. در واقع تا پیش از برگزاری آن بازی، الغرافه و العربی هر دو 30 امتیازی بودند اما الغرافه به دلیل تفاضل گل +1 در رتبه چهارم و العربی با تفاضل صفر در جایگاه پنجم ایستاده بود.

1695897

اما در دیدار فینال گونه برای کسب جایگاه چهارم و در حالی‌که بازی با تساوی 2 – 2 دنبال می شد، العربی به لطف گل دقیقه 90+9 ابراهیم ناصر توانست به پیروزی دست پیدا کرده و به جایگاه چهارم جدول رده بندی صعود کند. فرشید اسماعیلی در این بازی 79 دقیقه در ترکیب تیمش بازی کرد و بازی قابل قبول دیگری را از خود به نمایش گذاشت.

در حالی‌که العربی از دقیقه 35 با اخراج حمید اسماعیل 10 نفره شده بود، اما اسماعیلی و هم‌تیمی‌هایش در میانه میدان کار سنگین تقابل با خط هافبک الغرافه را به دوش کشیدند و با این وجود، موفق به پیروزی و کسب رتبه چهارم جدول رده بندی شدند.

العربی اکنون 3 امتیاز بیشتر نسبت به الغرافه دارد و با یک تساوی و یا عدم پیروزی تیم استراماچونی در هفته پایانی، جایگاه خود در رتبه چهارم را قطعی می کند اما این مسئله به معنای تضمین حضور آنها در آسیا نیست. چرا که باید یکی از تیم های السد، الدحیل یا الوکره قهرمانی جام امیر را به دست بیاورد که حتی در آن صورت نیز نمی توان حضور العربی در آسیا را قطعی دانست.

کنفدراسیون فوتبال آسیا رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را در سال 2023 به صورت دوسالانه و همزمان با تقویم اروپایی برگزار می کند. در آن زمان، علاوه بر لیگ ستارگان قطر امسال، فصل بعدی نیز به پایان رسیده و فدراسیون فوتبال قطر باید از میان تیم های قهرمان لیگ و جام حذفی، 4 تیم را برای حضور در آسیا انتخاب کند.


البته ممکن است که قطری ها هر 4 نماینده را از لیگ امسال انتخاب کنند که امری بعید است. در نتیجه العربی با وجود ایستادن در جایگاه چهارم، حضورش در آسیا قطعی نیست و این تیم باید در انتظار تصمیمات فدراسیون فوتبال قطر بنشیند تا مشخص شود ساز و کار تعیین نمایندگان این کشور در لیگ قهرمانان آسیا چگونه است.

دیدگاه‌ها