کد خبر : 1813613 | 13 اسفند 1400 ساعت 14:58 | 7.9K بازدید | 7 دیدگاه

می‌شد مشکل یزدانی و مرادمند را حل کرد

نامجومطلق: نباید تمرکز استقلال به هم بریزد

مربی سابق و پیشکسوت استقلال اعتقاد دارد که می شد راهکاری را به وجود آورد که یزدانی و مرادمند در استقلال ماندگار شوند.

نامجومطلق: نباید تمرکز استقلال به هم بریزد

به گزارش "ورزش سه"، وضعیت استقلال پس از جدایی دو مدافع این تیم، کمی پیچیده شده است. فرهاد مجیدی و کادرفنی استقلال برای پیش بردن شرایط مطلوب، نیاز به جذب یک مدافع میانی دارند. این صحبتی است که مجید نامجومطلق مربی سابق و پیشکسوت استقلال بیان کرده است.

نامجومطلق در گفتگو با خبرنگار ما درباره وضعیت استقلال صحبت هایش را اینگونه آغاز کرد: شرایط استقلال خوب است اما بحث جدایی یزدانی و مرادمند مشکل‌ساز شد. 10 بازی آخر فصل باقی مانده و این بازیکنان می توانستند به شرایط استقلال کمک کنند. ای کاش یک برنامه ریزی می شد که این بازیکنان تا آخر فصل می توانستند بازی کنند. نهایتا یکی دو ماه از این فصل باقی مانده، این فصل سپری می‌شد و بعد به تیم های نظامی می‌رفتند.

او ادامه داد: به نظر من این مسئله نباید تمرکز استقلال را به هم بریزد. قبول دارم که این بازیکنان در استقلال تأثیرگذار بودند. بازیکنان خوب زیادی داریم که می توانند جای این دو مدافع را پر کنند. به نظر من مشکل این است که تیم استقلال بخواهد به این مسئله فکر کرده و تمرکزش را به هم بزند. تیم در شرایط حساسی است و هر امتیاز می تواند برای قهرمانی تعیین کننده باشد.

وی گفت: به نظر من می شد خیلی بهتر، این مشکل را حل کرد. فکر نمی کنم یکی دو ماه تأخیر در اعزام، مشکلی برای بازیکنان سرباز ایجاد می کرد. چون من قانون را نمی دانم، هر چیزی بگویم ممکن است سوء برداشت شود.

پیشکسوت باشگاه استقلال درباره اینکه چرا این قانون برای بازیکنان پرسپولیس اجرا نشده و یا می شد با تعویق زمان اعزام این دو بازیکن موافق شود، پاسخ داد: به نظر من تیم استقلال می توانست با توجه به اینکه ممکن است چنین مشکلی برایشان پیش بیاید، در بازار نقل و انتقالات یک مدافع جذب کند. حالا با بازگشت عارف غلامی اگر یک مدافع نیز جذب می شد، این مشکل برطرف می شد.

او درخصوص اینکه آیا حضور غلامی، دانشگر و چشمی برای استقلال در خط دفاعی کفایت می کند یا خیر، گفت: نه قطعا با توجه به سیستمی که تیم استقلال بازی می کند، نیاز است که حداقل یک بازیکن دیگر به جای این دو بازیکن جذب شود. آنها مدافعین تأثیرگذاری بودند و با توجه به سیستمی که استقلال بازی می کند، شما نمی توانید تا آخر فصل با 3 مدافع بازی کنید. من اعتقادم این است که استقلال باید برای جذب یک مدافع وسط خوب اقدام کند.

نامجومطلق درباره سه دیدار سنگین پیش روی استقلال برابر گل گهر، صنعت نفت و پرسپولیس تکلیف قهرمانی را تعیین می کند، اضافه کرد: من اعتقادم این است که با توجه به حساسیتی که وجود دارد، تمام بازی ها حکم فینال را دارد و هیچ دیداری با سایر بازی ها از نظر امتیازی تفاوتی ندارد. حالا بعضی از بازی ها وجود دارد که برای کسب سه امتیاز باید بیشتر جنگید و تمرکز داشت، در بعضی از دیدارها نیز از آنجایی که شما باید تمرکز کافی داشته باشی، برای گرفتن آن سه امتیاز برنامه ریزی می کنی.

او ادامه داد: این شرایط برای همه تیم ها وجود دارد و به نظر من هیچ دیداری آسان نیست. اینکه بخواهیم تفاوت قائل شویم اشتباه است. اکنون و در این شرایط، کسب سه امتیاز در هر بازی ارزش بسیار بالایی دارد و تیم باید تمرکزش را روی تمام بازی ها بگذارد تا به امید خدا بتواند نتیجه لازم را بگیرد. به نظر من با شرایطی که اکنون وجود دارد، هیچ بازی آسان نیست و همه دیدارها برای استقلال حکم فینال را دارد. با توجه به شرایطی که در صدر جدول وجود دارد، استقلال نیازمند این است که تمام بازی ها را با تفکر برنده شدن و کسب 3 امتیاز برگزار کند، همه بازی ها سخت است و هیچ دیداری نسبت به بازی دیگری آسان تر نیست.

نامجو مطلق در پایان و درخصوص بازگشت وریا غفوری به تمرینات گفت: من چون در جریان این وضعیت نبوده ام، نمی توانم اظهارنظر کنم. ولی قطعا وریا غفوری به عنوان یک کاپیتان می تواند نقش زیادی در موفقیت استقلال داشته باشد.

دیدگاه‌ها