کد خبر : 1813720 | 14 اسفند 1400 ساعت 10:55 | 20K بازدید | 2 دیدگاه

ایران - عربستان و نقض قانون از سوی AFC

طبق مصوبه سال 2016 مبنی بر دیدار تیم‌های ایرانی و عربستانی در زمین بی طرف، اما در رقابت‌های امسال لیگ قهرمانان آسیا احتمال بازی نمایندگان دو کشور در خاک عربستان وجود دارد.

ایران - عربستان و نقض قانون از سوی AFC

به گزارش "ورزش سه"، طبق اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، دیدارهای گروه اول و دوم به میزبانی ریاض خواهد بود. گروه سوم که فولاد در آن حضور دارد، در جده به انجام خواهد شد. گروه چهارم با حضور سپاهان نیز در شهر بریده برگزار خواهد شد و سرانجام مسابقات گروه پنجم نیز در شهر دمام خواهد بود. البته در گروه تیم‌های ایرانی، تیم عربستانی حضور ندارد و به همین سبب تا اینجا این میزبانی ناقض مصوبه AFC نیست.

در همین رابطه، روزنامه الشرق الاوسط خبر داد که کمیته برگزاری مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفته است تا مصوبه سال 2016 خود مبنی بر برگزاری دیدارهای تیم های ایرانی و عربستانی در کشور بی طرف را ادامه دهد و این رویه در ACL 2022 نیز اجرا خواهد شد.

اگر برای‌تان این سوال پیش آمده که چگونه سال گذشته تیم‌ فولاد در مرحله مقدماتی مقابل النصر قرار گرفت یا پرسپولیس برای دیدار الهلال به عربستان رفت باید گفت سال گذشته درخواست فوق العاده‌ای از سوی فدراسیون فوتبال عربستان به AFC رسید که در آن خواسته شده بود به صورت فوق العاده در رقابت‌های فصل گذشته اجازه برگزاری دیدار تیم‌های ایرانی و عربستانی را در خاک عربستان بدهند.

در سال جدید هم این مصوبه تایید شده و با وجود مصوبه قبلی مبنی بر عدم برگزاری بازی تیم‌های دو کشور در خاک یکی از این دو، اما عربستان به شکل خاصی از این موضوع مستثنی شده تا از برتری میزبانی سود ببرد.

در این زمینه تحرک دیپلماتیک فدراسیون فوتبال ایران است که در درجه اول تکلیف همه چیز را روشن خواهد کرد و شاید مقاومت و اعتراض جدی به این مسئله موضوع را به سمت دیگری ببرد. البته عربستانی‌ها با ادعای این مسئله که ورود شهروندان این کشور به ایران از سوی حکومت ممنوع شده، شکل بازی را تغییر می‌دهند. این ممنوعیت از سمت طرف ایرانی اعمال نشده و به همین دلیل مصوبات AFC لطف ناخواسته را شامل حال تیم‌های فوتبال عربستانی می‌کند.

دیدگاه‌ها