کد خبر : 1813983 | 15 اسفند 1400 ساعت 19:29 | 168.8K بازدید | 84 دیدگاه

مهم‌ترین برد مجیدی مقابل قلعه‌نویی

استقلال 2- گل‌گهر 1؛ فوق جنجالی، آخر هیجان

استقلال در حساس‌ترین دیدار هفته که با جنجال‌های بزرگی همراه شد، موفق شد به یک پیروزی بسیار شیرین و مهم دست یابد و به صدرنشینی ادامه دهد.

استقلال 2- گل‌گهر 1؛ فوق جنجالی، آخر هیجان

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در حساس ترین دیدار هفته موفق شد در دیداری جنجالی با نتیجه دو بر یک از سد گل گهر عبور کند. مسابقه ای که با اعلام سه خطای پنالتی برای هر دو تیم پرحاشیه دنبال شد و آبی پوشان به لطف خطای پنالتی دقایق پایانی، 3 امتیاز شیرین را از آن خود کردند.

این بازی در نیمه نخست با حملات گل گهر همراه بود و سیرجانی ها بیش از میزبان صاحب توپ و میدان بودند. در دقیقه هفتم این مرتضی تبریزی بود که با یک ضربه فنی دروازه استقلال را تهدید کرد اما شوت این بازیکن به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 17 استقلال روی حرکت انفرادی و زیبای آمانوف می توانست به گل برسد. حرکت پا به توپ این بازیکن که از زمین خودی آغاز شد، با شوت محکم این بازیکن همراه شد که فروزان به زیبایی توپ را راهی کرنر کرد. دو دقیقه بعد رودی ژستد می توانست برای استقلال گلزنی کند که تعلل و شوت بد او با برخورد به علیزاده، به بیرون رفت.

بازی در دقایق پایانی نیمه نخست بسیار حساس و جنجالی دنبال شد. ابتدا ضربه سعید صادقی پس از برخورد به پای حردانی، به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت. سپس کرنر ارسالی پس از برخورد به دست محمد دانشگر، منجر به یک خطای پنالتی برای گل گهر شد که ضربه صادقی پس از برخورد به تیر دروازه برگشت داده شد. پس از لحظاتی و در حالی‌که فرهاد مجیدی توپ را بیرون از زمین گرفته بود و خانزاده سعی داشت بازی را سریعا به جریان بیندازد، بازیکن گل گهر با سرمربی استقلال وارد درگیری فیزیکی شد که واکنش شدید نیمکت آبی پوشان را به همراه داشت و بازی به جنجال کشیده شد.

1696546

در حالی‌که بازی در وقت های اضافه دنبال می شد و همه در انتظار سوت پایان بازی بودند، پاس خوب آمانوف به یامگا رسید و این بازیکن پس از برخورد با فروزان نقش بر زمین شد و بیژن حیدری نیز یک خطای پنالتی به سود استقلال اعلام کرد. فروزان موفق شد پنالتی یامگا را مهار کند اما خود این بازیکن در برگشت توپ را وارد دروازه کرد تا آبی پوشان با پیروزی یک بر صفر به رختکن بروند.

نیمه دوم نیز بسیار تند و سریع آغاز شد. در همان دقایق ابتدایی هر دو تیم فرصت هایی را از دست دادند. در دقیقه 48 روی اشتباه فروزان، این آمانوف بود که در برابر دروازه خالی قرار گرفت اما خود فروزان موفق شد در برگشت این موقعیت فوق العاده را مهار کند. لحظاتی بعد بالاخره گل گهر موفق شد کار را به تساوی بکشاند. ارسال زمینی صادقی پشت محوطه جریمه به تبریزی رسید که شوت دیدنی و پای چپ او به طاق دروازه استقلال چسبید و این بازیکن به دلیل باز کردن دروازه تیم سابقش، شادی خاصی انجام نداد.

پس از این گل خاقانی به میدان آمد و دو بار روی دو ارسال می توانست دروازه گل گهر را باز کند که ناکام بود. برزای و ژستد نیز روی دو پاس مناسب، موقعیت های خوبی را از دست دادند. مرتضی تبریزی که عملکرد خوبی در این بازی داشت، با فرار از تله آفساید در درون محوطه جریمه صاحب توپ شد که پاس این بازیکن به شایان مصلح رسید و ضربه این بازیکن را حسینی در دو مرحله مهار کرد.

1696542

پس از این صحنه، استقلال دو فرصت خوب داشت. مورد اول را کوین یامگا با شوتی بی دقت به آسمان کوبید و فرصت دوم نیز روی ارسال مهدی پور در دهانه دروازه به رمضانی رسید که ضربه پای چپ او از بالای دروازه به بیرون رفت. در حالیکه بازی رو به پایان بود، شوت سعید مهری به دست علیزاده بازیکن گل گهر برخورد کرد. ابتدا بیژن حیدری اعتقادی به پنالتی نداشت.
پس از اعتراض شدید بازیکنان استقلال، حیدری به مشورت با آرمان اسعدی کمک داور دوم پرداخت و یک خطای پنالتی به سود آبی پوشان اعلام کرد. این تصمیم حیدری با اعتراض شدید نیمکت نشینان گل گهر و امیر قلعه نویی همراه شد. در نهایت کوین یامگا پشت این ضربه ایستاد و آن را به گوشه دروازه فرستاد و گل دوم استقلال را به ثمر رساند.

وقت های تلف شده بسیار جنجالی دنبال شد و داور مسابقه فرهاد و فرزاد مجیدی را از روی نیمکت اخراج کرد. در نهایت استقلال با نتیجه دو بر یک از سد گل گهر عبور کرد و به امتیاز 51 رسید و صدرنشینی خود را حفظ کرد تا مجیدی به ششمین پیروزی متوالی خود برابر قلعه نویی دست پیدا کند.

1696478

 

بازی از هفته سیزدهم بیست و یکمین دوره رقابت های لیگ برتر 
یکشنبه: 15/12/1400 ؛ ساعت: 17:30 
ورزشگاه: آزادی تهران /  بدون تماشاگر 
گروه داوری: بیژن حیدری / کمک ها: علیرضا ایلدروم – آرمان اسعدی ؛ داور چهارم: حسین زیاری / ناظر: علیرضا یزدانی

کارت زرد:

روزبه چشمی (16)-عزیزبک آمانوف (16) و سعید مهری (49) از استقلال

علیرضا علیزاده (16)- محمدرضا خانزاده (45)و شایان مصلح (78) از گل گهر

ترکیب استقلال:
سیدحسین حسینی
محمد دانشگر (46- سعید مهری)
روزبه چشمی
عارف غلامی
صالح حردانی (70- وریا غفوری)
مهدی مهدی‌پور
عزیزبک آمانوف (55- سبحان خاقانی)
جعفر سلمانی
امیرحسین حسین زاده (70- ارسلان مطهری)
کوین یامگا
رودی ژستد (70- آرمان رمضانی)
سرمربی: فرهاد مجیدی

1696480

ترکیب گل گهر:
محسن فروزان‌‌
آرمین سهرابیان
علیرضا علیزاده
علی اصغر آشوری (76- امین قاسمی نژاد)
مهدی تیکدری (64- بهنام برزای)
میلاد زکی پور (61- شایان مصلح)
سعید صادقی
محمدرضا خانزاده
امین پورعلی
مرتضی تبریزی (76- رضا شکاری)
کیروش استنلی
سرمربی: امیر قلعه نویی

شرح گل ها:
استقلال یک – گل گهر صفر (دقیقه 45+4-کوین یامگا): پاس بسیار خوب عزیزبک آمانوف به کوین یامگا رسید و این بازیکن پس از برخورد با محسن فروزان روی زمین افتاد که بیژن حیدری یک خطای پنالتی به سود استقلال اعلام کرد. کوین یامگا پشت این توپ ایستاد اما محسن فروزان توانست این ضربه را مهار کند که در برگشت خود یامگا توپ را وارد دروازه کرد و استقلال را پیش انداخت.

1696544

استقلال یک – گل گهر یک (دقیقه 54: مرتضی تبریزی): حرکت خوب سعید صادقی از سمت چپ با پاس زمینی او در پشت محوطه جریمه به مرتضی تبریزی رسید. شوت پای چپ و دیدنی این بازیکن به طاق دروازه استقلال چسبید و این بازیکن حساب کار را یک – یک مساوی کرد.

استقلال 2 – گل گهر یک (دقیقه 88: کوین یامگا): شوت سعید مهری به دست علیزاده بازیکن گل گهر برخورد کرد. در ابتدا بیژن حیدری داور مسابقه اعتقادی به خطای پنالتی نداشت که پس از مشورت با کمک خود، به سود استقلال یک خطای پنالتی اعلام کرد. یامگا پشت این توپ ایستاد و آن را به گوشه دروازه فرستاد و گل دوم را به ثمر رساند.

لحظات حساس:
دقیقه 7: گل گهری ها با طراحی یک ضدحمله خطرناک به روی دروازه استقلال خطرساز شدند. پاس خوب سعید صادقی در موقعیتی ایده آل به مرتضی تبریزی رسید که ضربه فنی این بازیکن به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 17: حرکت انفرادی و فوق العاده عزیزبک آمانوف که از زمین خودی آغاز شد، تا پشت محوطه جریمه گل گهر ادامه یافت که شوت محکم این بازیکن را محسن فروزان به زیبایی راهی کرنر کرد.

دقیقه 19: استقلال باز هم صاحب یک فرصت خوب شد. پاسکاری بازیکنان این تیم درون محوطه جریمه به پاس حسین زاده برای رودی ژستد ختم شد که ضربه این بازیکن به علیزاده برخورد کرد و برگشت داده شد.

دقیقه 30: ضربه کاشته سعید صادقی از میانه میدان، با ضربه سر بازیکن گل گهر همراه شد که توپ او از شدت کافی برخوردار نبود و حسینی توپ را مهار کرد.

دقیقه 32: ارسال زمینی زکی پور به روی دروازه با دفع بد صالح حردانی همراه شد و توپ در پشت محوطه جریمه به امین پورعلی رسید که شوت این بازیکن با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 41: باز هم این گل گهر بود که موقعیت بسیار خوبی را از دست داد. پاس آشوری در سمت چپ محوطه جریمه استقلال به سعید صادقی رسید که شوت این بازیکن پس از برخورد به پای صالح حردانی به شکل بسیار خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 44: ارسال کرنر بازیکنان گل گهر به روی دروازه با برخورد توپ به دست محمد دانشگر همراه شد که بیژن حیدری یک خطای پنالتی به سود گل گهر اعلام کرد. سعید صادقی پشت این توپ ایستاد که ضربه این بازیکن به تیر دروازه برخورد کرد و وارد دروازه نشد.

1696551

دقیقه 47: بازی بسیار سریع و تند و تیز دنبال شد. پس از اینکه هر دو تیم موقعیت نصف و نیمه ای را در یک رفت و برگشت به روی دروازه یکدیگر خلق کردند، دوباره توپ به بازیکنان گل گهر رسید که شوت فنی صادقی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 48: روی اشتباه بزرگ فروزان، عزیزبک آمانوف با دروازه خالی مواجه شد که شوت این بازیکن را خود فروزان مهار کرد تا این سنگربان مانع از باز شدن دروازه تیمش شود.
دقیقه 53: یک ضربه کاشته پشت محوطه جریمه برای استقلال به دست آمد که ضربه آرمین سهرابیان از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 57: ارسال بلند مهدی مهدی پور با ضربه سر سبحان خاقانی همراه شد که توپ او به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 60: یک ارسال به روی دروازه گل گهر با ضربه سر خاقانی همراه شد که توپ پس از برخورد به بازیکن گل گهر به شکل خطرناکی راهی کرنر شد.
دقیقه 66: شوت بازیکن گل گهر بین راه به برزای رسید و با وجود اینکه این بازیکن در موقعیت خوبی قرار داشت، اما ضربه اش با اختلاف زیاد از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 67: حرکت بسیار خوب سلمانی از سمت چپ و ارسال او درون محوطه جریمه به رودی ژستد رسید ولی شوت این بازیکن با بیشترین اختلاف ممکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 69: حرکت خوب مرتضی تبریزی و پاس طلایی این بازیکن به شایان مصلح رسید که شوت خطرناک این بازیکن را حسینی در دو مرحله مهار کرد.
دقیقه 75: روی حرکت انفرادی مطهری، این بازیکن خط دفاعی گل گهر را به هم ریخت که سعید مهری پس از رسیدن به توپ، یامگا را در موقعیت خوبی قرار داد اما شوت این بازیکن به آسمان زده شد.

دقیقه 78: حرکت بسیار خوب مهدی پور از سمت راست در دهانه دروازه به پای چپ رمضانی خورد و به بیرون رفت.

1696541

در حاشیه:

* کمیته مشوقین باشگاه استقلال طرح موزائیکی را روی سکوها مهیا کردند که روی آن نوشته شده: آبی آسمانی، امسال قهرمانی.

* به مناسبت اعیاد شعبانیه و ولادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) پیش از شروع بازی مولودی از بلندگوهای استادیوم پخش شد.

*امین قاسمی نژاد که در نیم فصل اول کمتر فرصت بازی برای استقلال پیدا کرد و راهی گل گهر شد پیش از آغاز بازی برخورد گرمی با استقلالی ها داشت. وی برای دقایقی در بین بازیکنان استقلال حاضر شده و با آنها صحبت کرد.

* میلاد زکی پور و فرشید باقری که سابقه بازی در استقلال را دارند با روزبه چشمی خوش و بش کردند.

* به مناسبت روز درختکاری به صورت نمادین و در یک گلدان درختی توسط مسئولان برگزاری بازی و عوامل مسابقه کاشته شد.

* پیش از آغاز بازی یاد و خاطره شهدای ورزشکار گرامی داشته شد.در این مراسم میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران هم حضور داشت.

* یونس شاکری که دوران مصدومیت را پشت سر می گذارد با لباس شخصی از کنار زمین گرم کردن هم تیمی هایش را نظاره کرد.

1696481

*علیرضا علیزاده هافبک گل گهر بعد از برخورد شدید با هافبک های استقلال دچار مصدومیت شد. بعد از این اتفاق سرآسیایی با صدای بلند فرشید باقری را صدا زد و خطاب به وی گفت زود گرم کن.

* مصدومیت علیزاده به شکلی بود که سر وی دچار شکستگی شد و با بانداژ به بازی ادامه داد. آمانوف هافبک استقلال هم با شکستگی سر با بانداژ به بازی ادامه داد.

1696533

* در دقیقه 32 بازی اشتباه مدافعان استقلال صدای مجیدی را در آورد. سرمربی استقلال با صدای بلند خطاب به سلمانی و مدافعان وسط تیمش گفت:چه کار می کنید؟

* محمد دانشگر مدافع استقلال در جریان بازی در چند نوبت دچار مصدومیت شد و با لنگ لنگان به بازی ادامه داد.

* محسن فروازن با سر و صدای فراوان با بازیکنان تیمس صحبت می کند به شکلی که صدای وی در فضای ورزشگاه می پیچد.

* پس از اینکه پنالتی گل گهر از دست رفت، توپ در قسمتی از منطقه کنار زمین که فرهاد مجیدی حضور داشت راهی بیرون شد. سرمربی آبی پوشان که توپ را برداشته بود و به مسئله ای نامشخص معترض بود، با حمله عجیب محمدرضا خانزاده مواجه شد و بازیکن گل گهر با مجیدی وارد درگیری فیزیکی شد. این صحنه با واکنش شدید نیمکت استقلال همراه شد و آنها با هجوم به سمت خانزاده، به دفاع از سرمربی تیم خود پرداختند.

* پس از پایان بازی دو تیم استقلال و گل گهر و در حالی که تیم‌های در حال رفتن به رختکن بودند، برق ورزشگاه آزادی به طور کلی قطع شد تا این ورزشگاه در تاریکی فرو برود.

* در اواخر مسابقه گل گهری ها به شدت به داور معترض بودند که در این بین داور یکی از بازیکنان این تیم را اخراج کرد.

*امیر قلعه نویی که پس از پنالتی دوم استقلال به شدت به داور معترض بود، پس از پایان بازی متعجبانه در حال تماشا بود.

* یکی از اعضای کادرفنی گل گهر پس از پایان مسابقه قصد داشت به داخل زمین بیاید که مسئول برگزاری مسابقه اجازه نداد و پس از اعتراض ها اعلام کرد که تیم شما باخته، من مسئول باخت نیستم.

1696592

* رودی ژستد و امیرحسین حسین زاده بازیکنان استقلال و سعید صادقی و فروزان از پدیده پس از پایان مسابقه تست دوپینگ داد.

* در دقیقه 86 بازی داور ابتدا اعلام پنالتی نکرد اما بعد از مشورت با کمک خود در نهایت اعلام پنالتی کرد. قبل از اعلام پنالتی مجیدی به شدت به داور اعتراض کرد و حتی به داخل زمین رفت اما در حین دویدن به زمین خورد.

* با اعلام پنالتی داور به فرهاد مجیدی و فرزاد مجیدی کارت زرد دوم را نشان داد و هر دو نفر را کارت قرمز نشان داد.

* بعد از این اتفاقات امیر قلعه نویی و حسین ترابپور به شدت به داور بازی اعتراض کردند.

مرتضی تبریزی مهاجم گل گهر بعد از گلزنی به تیم سابق خود خوشحالی نکرد و دستان خود را به نشانه این که قصد شادی ندارد بالا برد.

* میلاد زکی پور بعد از تعویض در دقیقه 65 بازی به جای نشستن روی نیمکت مستقیما راهی رختکن شد.

* یک دقیقه بعد بهنام برزای به جای تیکدری وارد زمین شد.هنگامی که برزای قصد داشت وارد زمین شود قلعه نویی با عصبانیت داد زد و گفت: بدو دیگه!

* مهدی تیکدری که به تازگی از بند مصدومیت رها شده بود با برانکارد تا مقابل نیمکت تیمش هدایت شد.

*در دقیقه 66 بهنام برزای در مقابل دروازه فرصت خوبی داشت که ضربه وی با اختلاف کمی راهی اوت شد. قلعه نویی که از ضربه وی متعجب شده بود در کنار خط با عصبانیت می دوید و به سر خود می زد.

دیدگاه‌ها