کد خبر : 1813994 | 15 اسفند 1400 ساعت 18:05 | 5.2K بازدید | 1 دیدگاه

شکست بعد از دو سال و نیم؛

رکورد درخشان نکونام و فولاد خراب شد

بالاخره روند شکست نخوردن‌های جواد نکونام، سرمربی جوان فولاد در خوزستان شکسته شد‌.

رکورد درخشان نکونام و فولاد خراب شد

به گزارش "ورزش سه"، فولاد در حالی‌که امروز ابتدا با گل دقایق ابتدایی شیمبا از ذوب آهن پیش افتاده و در مسیر کسب پیروزی قرار گرفته بود، در ادامه دو بار دروازه خود را باز شده دیده و در اهواز برابر این تیم مغلوب شد.

فولاد هفته گذشته با دو گل در دیدار برابر نفت مسجدسلیمان به برتری رسید و آن پیروزی سی و ششمین دیداری بود که فولاد با جواد نکونام در تمامی رقابت ها در خانه مغلوب نشده بود. آخرین بار در تاریخ 13 آبان سال 98 که فولاد برابر پرسپولیس تحت هدایت گابریل کالدرون در هفته دهم لیگ نوزدهم مغلوب شد و از آن روز تیم نکونام حتی یک بار هم در خانه شکست نخورده بود.

 

1696501

بعد از 36 بازی بدون باخت بالاخره فولاد آره‌نا شاهد پیروزی یک میهمان بود

فولاد در لیگ نوزدهم و پس از آن شکست، برابر تیم های گل گهر سیرجان، پارس جنوبی جم، شهر خودرو، شاهین بوشهر، استقلال، ماشین سازی، ذوب آهن، نفت مسجد سلیمان و تراکتور به پیروزی و تنها برابر سایپا به نتیجه تساوی دست یافت.

جواد نکونام روی نیمکت فولاد در لیگ بیستم مقابل استقلال، سایپا، نساجی، شهر خودرو، ذوب آهن، گل گهر، نفت مسجدسلیمان، ماشین سازی و صنعت نفت آبادان به پیروزی رسیده، در بازی های خود مقابل آلومینیوم اراک، مس رفسنجان، پیکان، تراکتور، سپاهان و پرسپولیس نیز به تساوی رضایت داد.

اما در پایان فصل گذشته بود که نکونام از فولاد‌ جدا شده و دوباره در فصل جدید از هفته پنجم کار خود را روی نیمکت این تیم ‌آغاز کرد. در لیگ سال جاری نیز فولاد مقابل هوادار، شهر خودرو، آلومینیوم اراک و نفت مسجدسلیمان برنده شده و با تیم های تراکتور، نساجی، صنعت نفت آبادان و پیکان مساوی کرده بود. در این مقطع فولاد ‌در رقابت های جام حذفی نیز در خانه مقابل تیم های ملوان، سپاهان و شهرداری آستارا به پیروزی رسیده بود.

در مجموع فولاد در 36 دیدار گذشته خود که در فولاد آره‌نا و با هدایت جواد نکونام صاحب 24 پیروزی و 12 تساوی شده بود. در این بازه آنها 45 گل به ثمر رسانده و 9 گل نیز دریافت کرده است. 27 کلین شیت در این 36 دیدار خانگی فولاد به ثبت رسیده بود، اما شکست برابر ذوب آهن این روند درخشان را قطع کرد.

این شکست بدموقع در شرایطی رقم خورد که برتری مقابل ذوب آهن می توانست فولاد را حتی به کسب سهمیه نیز امیدوار کند، اما آنها در امتیاز 29 باقی ماندند. نباید فراموش کرد جواد نکونام رابطه خوبی با مهدی تاتار، سرمربی ذوب آهن ندارد و شکست برابر او بدترین اتفاق ممکن برای کاپیتان سابق تیم ملی ایران بود.

مهدی تارتار که از شروع مربیگری در 14 بازی مقابل فولاد خوزستان قرار گرفته بود هیچگاه نتوانسته بود این تیم را شکست دهد و 7 باخت و 7 مساوی حاصل کار او مقابل فولاد بود. او در مقابل جواد نکونام نیز به 4 تساوی و 2 شکست رسیده بود که هر دو این ناکامی با هم به پایان رسید. ضمن اینکه ذوب آهن از لیگ شانزدهم نتوانسته بود فولاد خوزستان را در اهواز شکست دهد.

دیدگاه‌ها