کد خبر : 1814139 | 16 اسفند 1400 ساعت 11:47 | 25.4K بازدید | 14 دیدگاه

حیدری سرنوشت پیکان را در بازی استقلال عوض کرد

انتقاد تند حسینی از "زرنگ بازی" ساکت الهامی

سرمربی تیم فوتبال پیکان به شدت علیه عملکرد داوران حیدری و سرمربی نساجی مازندران گلایه کرد.

انتقاد تند  حسینی  از "زرنگ بازی" ساکت الهامی

به گزارش "ورزش سه" بعد از شکست یک گله عصر روز گذشته پیکان مقابل نساجی در ورزشگاه دستگردی، باشگاه پیکان معتقد بود که پیش از اخراج دروازه‌بان این تیم یک صحنه‌ی پنالتی مشهود به سود خودروسازان اعلام نشده است.

مجتبی حسینی سرمربی پیکان صبح امروز در گفتگویی مفصل با «رادیو ایران» نسبت به عملکرد داوران به ویژه عملکرد پیام و بیژن حیدری گلایه‌های تندی را مطرح کرد و هم‌چنین بدون آن‌که اسمی از ساکت الهامی بیاورد، طعنه‌های تندی علیه این سرمربی به زبان آورد.

مشروح صحبت‌های سرمربی تیم فوتبال پیکان را در ادامه می‌خوانید:

* تا قبل از اخراج مجدکرمانشاهی خیلی خوب بازی کردیم

بازی خیلی خوبی بود، ما بازی را خوب آغاز کردیم و به نظرم داشت بازی باکیفیتی از جانب هر دو تیم انجام می‌شد؛ تا قبل از این‌که بازیکن‌مان آن اشتباه فاحش را انجام بدهد و اخراج شود و 10 نفره بشویم، مسلط و خوب بازی می‌کردیم چون برای این بازی خودمان را خیلی خوب آماده کرده بودیم.

* محاسبات اشتباه گلرمان بدترین اتفاق ممکن بود

شما وقتی به نیم‌فصل دوم می‌رسی، باید محصول زحمتی که کشیدی را برداشت کنی. بچه‌های ما هم خیلی خوب خودشان را برای این بازی آماده کرده بودند، چون ما می‌دانستیم که تیم خوب نساجی چه فرمی بازی می‌کند و داشتیم بازی خیلی خوبی انجام می‌دادیم اما متاسفانه در یک انتقال به دفاعی که انجام شد، محاسبات اشتباه گلرمان و شانس ما همان خطای پشت 18 قدم که دروازه‌بان ما اخراج شد، به گل تبدیل شد و این واقعا بدترین اتفاق ممکن برای ما بود.

* سخت است که با 10 نفر بخواهید به گل برسید

 10 نفره هم توانستیم موقعیت‌های خوبی داشته باشیم، به خصوص در اوایل نیمه‌ی دوم 2-3 موقعیت خیلی خوب خلق کردیم و تقریباً هیچ موقعیتی علی‌رغم این‌که 60 دقیقه 10 نفره بازی کردیم به تیم حریف ندادیم اما به هر حال سخت است که شما بخواهید با یک نفر کمتر بازی را دنبال کنید و به گل برسید.

 

1681189

 

* از دوگانگی در قضاوت‌ها اذیت می‌شویم

چیزی که الان خیلی ما را اذیت می‌کند، دوگانگی در قضاوت‌هاست؛ من خودم خیلی دوست ندارم داوران را زیرفشار بگذارم و درباره‌شان صحبت کنم، کلاً انسان بهانه‌گیری نبوده و نیستم. شما ببینید دقیقه 21 بازی در شرایطی که ما هنوز اخراجی نداده بودیم، ضربه‌ای به سوی دروازه‌ی حریف زدیم که بازیکن شماره 8 آن‌ها مثل یک گلر توپ را درون محوطه با دست گرفت! حالا ما می‌گوییم که آقای داور هند را ندیده است، اینجا پس کمک داور چه‌کاره است؟

* چرا برای استقلال این‌گونه با مشورت کمک‌داور گرفتند اما ما نه؟

ما در دیگر بازی‌هایی که می‌بینیم، کمک‌ها خیلی راحت به داور کمک می‌کنند؛ مثل بازی دیشب استقلال و گل‌گهر و می‌گویند که پنالتی شده و توپ به دست برخورد کرده است. چرا این دوگانگی برای تیم‌هایی مثل ما است که هیاهو و سر و صدایی نداریم و طرفداری نداریم. الان که طرفداری در استادیوم‌ها نیست، اما حرف من این است که این دوگانگی دارد آزارمان می‌دهد.

*  استقلال را حذف می‌کردیم اگر حیدری گلر حریف را اخراج می‌کرد

ما VAR نداریم و داوران برخلاف خارج نمی‌توانند بعد از اشتباه‌شان از کمک داور ویدئویی استفاده کنند، کما این‌که من دیدم در والیبال هم الان ویدئوچک داریم. اما حرف من این است که چرا برای برخی تیم‌ها به راحتی خطا می‌گیرند و برای یکسری تیم‌های دیگر مثل ما نمی‌گیرند؟ این ما را خیلی اذیت می‌کند. بازی با استقلال در جام حذفی، ما باید این تیم را حذف می‌کردیم. آقای پیام حیدری برادر بیژن حیدری در آن بازی داور ما بودند و هند مسلم دروازه‌بان استقلال را نگرفتند و کمک‌شان هم کمک نکردند و هنوز هم قبول نمی‌کنند که هند بوده و می‌گویند اول به زانو خورده و توجیهاتی که خیلی اشتباه است.

* بازیکن نساجی مثل یک دروازه‌بان توپ را سیو می‌کند!

ما برای این بازی خیلی خوب خودمان را آماده کرده بودیم، من هیچوقت بدون مستند حرف نمی‌زنم؛ صحنه را آنالیزور تیم جدا کرده و زوم کردیم و نوع حرکت بازیکن آن‌ها مثل یک دروازه‌بان می‌ماند! گاهی شما نزدیک ایستاده‌اید و توپ به دست برخورد می‌کند، ادله مختلفی می‌آورند اما اینجا بازیکن حریف خودش را به سمت توپ حرکت داد و با دست مثل یک دروازه‌بان توپ را سیو کرد. این صحنه را چه کسی باید ببیند؟ آقای داور ندیده، پس کمک او این‌جا چه‌کاره است؟

 

 

* نباید آنقدر آدم دُگم باشد

چرا برای بعضی تیم‌ها این صحنه‌ها دیده می‌شود؟ این مسائل شبهه‌آور است. برای یکسری تیم‌ها راحت می‌گیرند و برای تیم‌هایی مثل ما نمی‌گیرند. این مسئله خیلی ما را اذیت می‌کند، قبلاً هم گفته‌ام که اگر ما می‌خواهیم پیشرفت کنیم، باید اشتباه را قبول کنیم و به دنبال آن برویم و روی خود کار کنیم که پیشرفت کنیم. آدم نباید این‌قدر دُگم باشد که هر اشتباهی کند بگوید من اشتباهی نکردم. به خدا اشتباه می‌کنید و این اشتباهات بزرگ در این بازی‌های نزدیک سرنوشت یک تیم را بهم می‌ریزد.

* برای استقلال بدون‌دردسر پنالتی گرفتند اما ما ...

اگر دروازه‌بان‌مان آن اشتباه را نمی‌کرد، ما این بازی را به هیچ وجه نمی‌باختیم و حتی می‌توانستیم ببریم؛ اما انتظارم این است که تصمیم‌گیری‌ها در داوری‌ها به گونه‌ای باشد که دوگانگی پیش نیاید. در بازی دیروز استقلال، به راحتی پنالتی گرفتند، بدون هیچ دردسری. من نمی‌دانم برای تیم‌هایی مثل ما چرا باید این مشکل باشد. باشگاه ما نه اهل بیانیه‌دادن است و نه صحبت علیه داوری؛ ما اصلا دنبال این نیستیم که از کسی امتیاز بگیریم.

* کجای دنیا در کنفرانس خبری از داور اسم می‌آورند و تمجید می‌کنند؟

همکار محترم من در تیم نساجی در چند کنفرانس خبری از داوران اسم برده و تعریف کرده است و همین داور را داور مسابقه ما گذاشته‌اند؛ این حرکات، حرکات درستی نیست و غیرحرفه‌ای است. ما می‌گوییم که این فشار را روی داوران نیاوریم و بگذاریم داوری‌شان را کنند، چون VAR هم که نیست. این‌که ما در کنفرانس‌های خبری اسم بیاوریم و زرنگ‌بازی از خودمان در بیاوریم و از داوران اسم ببریم، کجای دنیا در کنفرانس خبری از داور اسم می‌آورند و تعریف می‌کنند؟ همان داور هم می‌شود داور مسابقه ما. ما نباید این‌قدر به داور فشار بیاوریم، ما می‌گوییم داوری نباید روی آن فشار باشد، کمک‌ها هم نقش تعیین‌کننده‌ای دارند. می‌آیند در یکسری بازی‌ها راحت داور را صدا می‌کنند که پنالتی بگیر یا پنالتی نگیر و بازیکن را اخراج کن.

* دنبال این نیستیم که از داوری بخواهیم امتیاز بگیریم

باشگاه ما تا الان بیانیه‌ای نداده و خود من هم دنبال این نیستم که بخواهم از داوری امتیاز بگیرم و ما اصلاً فشاری به داوری‌ها نیاوردیم. تیم ما دنبال این داستان‌ها نیست، ما تیمی هستیم که بازیکن می‌سازیم و به فوتبال این مملکت کمک می‌کنیم، تیمی نیستیم که 7 بازیکن 35 ساله در زمین داشته باشیم. جوانان ارزان را می‌آوریم و به فوتبال مملکت کمک می‌کنیم، 5 بازیکن ما در تیم امید حضور دارند.

* تعریف از این داوران شبهه‌آور است

چون تیم ما این‌گونه است، باید در تصمیم‌گیری سلیقه‌ای عمل کنند و قانونی عمل نکنند؟ به نظرم این زرنگ‌بازی‌هایی که برخی در کنفرانس خبری و رسانه‌هایی که در اختیار می‌گیرند و این حرف‌ها را می‌زنند و از داوران اسم می‌آورند درست نیست، هفته‌ی گذشته اسم از همین داور آورده بودند و حالا شده است داور مسابقه‌ی ما! که این‌ها بهترین داوران ایران هستند و ... که خودِ این مسئله شبهه ایجاد می‌کند.

دیدگاه‌ها