کد خبر : 1814199 | 16 اسفند 1400 ساعت 16:03 | 29K بازدید | 10 دیدگاه

کمک گفت آقای دکتر گمانم توپ به دستش خورده

روایت بازیکن زخمی گل‌گهر از اعلام پنالتی جنجالی

علی علیزاده در مصاف با استقلال یکی از پرکارترین بازیکنان زمین بود و دو صحنه مهم مسابقه با حضور او ثبت و ضبط شده است.

روایت بازیکن زخمی گل‌گهر از اعلام پنالتی جنجالی

به گزارش "ورزش سه"، علی علیزاده باز هم پای ثابت درگیری‌های فیزیکی در یکی دیگر از دیدارهای گل‌گهر مقابل حریفان بود و اینبار برخورد شدید با آمانوف در دقایق ابتدایی مسابقه بود که سبب شد او با درد و خونریزی و کم شدن وسعت دید بازی را به انتها برساند. این بازیکن با بانداژ تا پایان مسابقه در زمین ماند و حتی مجبور شد سه بار پیراهنش را به دلیل خونریزی عوض کند. اما اتفاق مهم‌تری پیرامون علی علیزاده در دقایق پایانی مسابقه رخ داد که برخورد شدیدش با آمانوف را زیر سایه برد و آن هم اعلام پنالتی توسط بیژن حیدری در دقیقه 86 بود؛ جایی که کمک داور اول مسابقه به داور وسط اعلام کرد که به دلیل برخورد شوت سعید مهری به دستان علیزاده، نقطه پنالتی را نشان دهد.

 

1696907

این همان صحنه‎‌ای است که علی علیزاده در جریان مصاحبه به‌صورت مفصل درباره آن صحبت کرده و به بیان جزئیاتی در رابطه با مکالمه حیدری و اسعدیان پرداخته است.



پیرامون این دو موضوع و روند کلی مسابقه دو تیم گل‌گهر و استقلال گفت‌وگویی با بازیکن گل‌گهر داشتیم، که در ادامه می‌خوانید.
هافبک دفاعی جنگنده تیم فوتبال گل‌گهر که در حال بازگشت از بیمارستان پس از بخیه زدن صورت و ابرویش بود، اینطور در رابطه با باخت 2 بر 1 برابر استقلال حرف‌هایش را آغاز کرد:« فوق العاده بازی خوبی برای ما بود و آنها که فوتبالی هستند از دیدن این بازی لذت بردند. خوب و منظم بازی را شروع کردیم و در 20،30 دقیقه اول مسابقه مالکیت بازی 70 به 30 بود.»

او در بخش بعدی صحبت‌هایش با تمجید از سعید صادقی و عملکردی که طی فصل داشته، ادامه داد:« به هر حال این اتفاقات در فوتبال طبیعی است و بزرگ‌ترین بازیکنان هم پنالتی خراب می‌کنند. سعید صادقی بازی‌های بزرگی را برای ما درآورده است.»

علی علیزاده سپس در رابطه با نیمه دوم مسابقه که با گل تبریزی و سرانجام اعلام پنالتی به سود استقلال همراه شد، اضافه کرد:« بعد از برخوردی که با بازیکن استقلال داشتم هوشیار نبودم. حتی در لحظه پنالتی هم هوشیار نبودم. در آن صحنه که پنالتی اعلام شد، می‌خواستم دستم را بدزدم؛ نه خودم را بزرگ کردم و نه توپ در مسیر دروازه بود. این ها همه دلایل روشنی است که آن پنالتی به اشتباه اعلام شده است. آقای بیژن حیدری هم یک دقیقه پشت هجده سوت به دهن و فقط منتظر یک نشانه بود که پنالتی بگیرد.»

بخش بعدی صحبت‌های علیزاده اشاره به این موضوع بود که فضای مجازی و مواردی از این دست به صورت ناخودآگاه در تصمیم داوران مسابقه اثرگذار است و در این مورد توضیح داد:« داوران خیلی باید بیشتر دل و جرات داشته باشند. اگر به آقای فغانی احترام می‌گذارند، به خاطر دل و جراتش است. نه از فضای مجازی می‌ترسد نه از نیمکت تیم‌ها، بازیکنان و مربیان. باید داوران دل و جراتشان را بیشتر کنند. فوتبال بازی‌ای است که حاشیه زیاد دارد. کسی که پایش را در این راه می گذارد نباید تحت تاثیر فضای مجازی و حرف‌های هواداران باشد. باید پیه این چیزها را به تن خود بمالد. فشارها از بیرون باعث شد این اشتباهات رخ بدهد. من می‌گویم اشتباه سهوی بوده ولی این نوع اشتباهات خیلی زیاد شده است. در دو بازی اخیر مقابل استقلال چهار پنالتی علیه تیم ما گرفته‌اند. دیروز هر کسی بازی را دیده می‌گوید بازی‌ای نبود که حتی بخواهیم مساوی کنیم ولی سه امتیاز را از ما گرفتند.»

بازیکن سابق سایپا و نفت مسجد سلیمان درباره دخالت کمک داور و مشورت او به بیژن حیدری برای اعلام نقطه پنالتی بیان کرد:« کمک داور مسابقه واقعا دو دل بود. مثل اینکه در ایران VAR وطنی راه افتاده. داوران با هم مشورت و صحبت می کنند و بعد تصمیم می‌گیرند. اصلا کمک چیزی نگفت. کمک گفت گمانم به دستش خورده. با گمانم چطور می‌شود پنالتی گرفت؟! من هیچ کاری نکردم. گوشه توپ به نوک انگشتانم خورد. واقعیت را اگر بخواهم بگویم، آن دقیقه از بازی اگر جای تیم‌ها عوض می‌شد، پنالتی نمی‌گرفتند. آقای حیدری منتظر یک نشانه از کمک هایش بود و منتظر یک نشانه برای پنالتی گرفتن. من دقیقا شنیدم کمک داور مسابقه چه چیزی گفت. یک متری من بود. من گفتم به دستم خورد ولی از قصد نبود. گفت بروید عقب. کسی عقب نمی‌رفت. گفت آقای دکتر گمانم خورده به دستش! چرا روزه شک‌دار می گیرید!؟ بیشتر کارشناسان گفته‌اند که آن صحنه پنالتی نبوده است. من همانجا به کمک داور گفتم که واقعا اگر جای تیم‌ها برعکس بود گمانم را نمی گفتی.»
او در مورد شرایط گل‌گهر پس از این شکست نیز حرف زد و بیان کرد:« امیدوارم این سه امتیاز را که گرفتند بتوانیم جبران کنیم. این تیم را همه جوره اذیت کردند. ‌هر تیمی جای ما بود، سقوط که هیچ به دسته سوم می‌رفت، ولی خدا را شکر تیم ما جمع و جور شد و پس از این بازی هم با قدرت به کارمان ادامه می‌دهیم.»

از هافبک دفاعی گل‌گهر در رابطه با صحنه برخوردش با آمانوف پرسیدیم و او در این مورد توضیح داد:« یک برخورد فوتبالی بود. هم صورتم و هم دماغم ضربه خورد؛ همه صورتم را درد گرفته بود. نمی‌توانستم درست بازی را ببینم. حالا فردا پس فردا باید بروم بینی‌ام را جا بیندازم. خدا کند نیازی نباشد، ولی اگر نیاز باشد، مجبورم عمل کنم. بین صورت و دماغم 13 بخیه خورده است.»

علیزاده که معمولا بازیکنی با فوتبال درگیرانه به شمار می‌رود، در لیگ بیستم نیز مقابل سپاهان برخورد مشابهی با استنلی کی‌روش داشت. او در اینباره گفت:« بله در تمرین همیشه او را اذیت می‌کنم و این موضوع را به او می‌گویم. اتفاقا روز اولی که به گل‌گهر آمد، گفت من و تو هر سال درگیر می شویم. خب پستی که بازی می‌کنم معمولا درگیری زیاد است. من هم خودم بیشتر از آن چیزی که معمولا وجود دارد، تعصب دارم و با تمام وجودم برای تیمم می‌جنگم.»

علیزاده که با درخشش در ترکیب نفت مسجد سلیمان نظر امیرقلعه‌‎نویی را جلب کرد و به گل‌گهر پیوست، در مورد شرایط و روحیه سرمربی تیمش پس از این مسابقه اینطور پاسخ داد:« امیرخان نشان داده که مربی بازی‌های بزرگ بوده و آنقدر بازی بزرگ برده که با این چند باخت مقابل استقلال که هیچ کدام حق‌مان نبوده، نمی‌شود کارهای بزرگش را زیر سوال برد. دیروز هم رفتارش طبیعی بود. ما با تیم ته جدولی هم که بازی داریم امیرخان از این بدتر است. برایش استقلال و پرسپولیس یا تیم های پایین جدول فرقی نمی کند. بازیکن باید صد در صد وجودش را در هر مسابقه‌ای بگذارد.»

بخش بعدی صحبت‌های ما با هافبک گل‌گهر نیز در رابطه با تاثیر نبودن VAR و ادامه روزهای پرفشار برجامعه داوری و تیم‌ها بود و او در این رابطه عنوان کرد:« امیدوارم داوران نه تحت تاثیر نیمکت‌ها باشند و نه تماشاگران و مسائل دیگر. تیم ما برای یک شهر کوچک و مظلوم است. هواداران ما نمی توانند بی احترامی‌ کنند. شکستن دل یک هوادار هم کار بد و زشتی است. امیدوارم تحت تاثیر قرار نگیرند و بتوانند کار خودشان را به بهترین شکل انجام بدهند.» 
درنهایت با علیزاده در رابطه با VARصحبت کردیم که از همیشه به فوتبال ایران دورتر شده است. او در این مورد هم اینطور واکنش نشان داد و حرف‌هایش را خاتمه داد:« خب همه بزرگان فوتبال ایران در مورد "وی ای آر" و لزوم حضورش در فوتبال ایران صحبت کرده‌اند، ولی هیچ اتفاقی نیفتاد. الان هم هیچ چیز مشخص نیست؛ اینکه اصلا چه کسانی باید بروند دنبال این ماجرا. ما اصلا به VAR نزدیک هم نیستیم. به نظرم ما تنها لیگی هستیم که باید از VAR استفاده می‌کردیم، ولی الان برعکس شده و همه کشورها از این تکنولوژی استفاده می‌کنند ولی ما نه.»

 

1696894

 

1696903

چهره علی علیزاده پس از مراجعه به بیمارستان و بخیه زدن صورتش.

دیدگاه‌ها