کد خبر : 1814289 | 17 اسفند 1400 ساعت 10:37 | 33.1K بازدید | 11 دیدگاه

با او مدارا و کمک کنند تا بالا بیاید

دفاع جانانه گلر سابق تیم ملی از حامد لک و فنایی

حامد لک می‌تواند به شرایط خوبش برگردد. اگر الان آقای لک را کنار بگذاریم، دروازه‌بان مطمئن‌تری در پرسپولیس وجود دارد که به جای او بگذاریم؟

دفاع جانانه گلر سابق تیم ملی از حامد لک و فنایی

به گزارش "ورزش سه"، گل شوکه کننده‌ای که حامد لک در اوایل بازی با صنعت نفت دریافت کرد، بهانه‌ای شد تا با سعید عزیزیان دروازه‌بان سابق پرسپولیس و استقلال، که در سال قهرمانی شگفت‌انگیز پرسپولیس با افشین قطبی مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس بود، هم‌صحبت شویم. او نظرات متفاوتی در این‌باره دارد و مصاحبه او را در این صفحه می‌خوانید:

*اشتباه لک پرسپولیس را به هم ریخت
پرسپولیس در بازی خوب بود و گلی که دقیقه 7 خورد باعث شد همه چیز به‌هم بریزد. گل خیلی بدی بود که با اشتباه حامد لک، توپی که به سادگی می‌توانست جمع شود گل شد و تمام برنامه‌های مربیان پرسپولیس و تمرکز بازیکنان به‌هم ریخت. پرسپولیسی‌ها چند موقعیت داشت تا گل بزند و به خوبی بازی کردند اما نتوانستند گل بزنند و اشتباهی که آقای لک انجام داد شیرازه تیم را به‌هم ریخت. تیم مقابل بعد از گلی در دقیقه 7، در زمین با دل و جان دفاع کرد، به ضد حمله دل بست و توانست گل دوم را با اشتباه دفاع به ثمر برساند.

*گل دوم تقصیر حامد لک نبود
نمی‌توان گفت روی گل دوم حامد لک مقصر بود، به نظر من تقصیری نداشت و دفاع تیم خیلی بهتر می‌توانست کار کند. توپ از جناح راست به سمت دروازه پرسپولیس آمد، به راحتی دریبل زدند، دفاع را با بدن فریب دادند و با پاس روبه‌بیرون و یک بغل پای بسیار خوب گل زدند که از دست آقای لک خارج بود.

* لک از نظر روحی آمادگی ندارد و تمرکزش در زمین نیست
آقای حامد لک در این یک یا دو سال اخیر بسیار خوب کار کرد اما امسال مقداری متزلزل بود. باید مربیان زودتر از این‌ها متوجه می‌شدند که آقای حامد لک چه مشکلی دارد؟ خارج از زمین، در زندگی شخصی‌اش، کار و یا فوتبالش مشکلی دارد؟ حتما این کار را انجام بدهند. باید بپرسند که مشکل چیست و چرا از نظر روحی و روانی در زمین حضور ندارد؟ من به خاطر دارم زمانی که آقای سوشا مکانی حضور داشت، تمرکزش در بازی نبود و فکرش خارج از زمین بود و کارایی لازم را نداشت. آقای حامد لک مشکلی دارد اما نمی‌دانم مشکل ایشان چیست و به نظر من از لحاظ روحی و روانی درگیر است. اگر گلر از نظر بدنی صددرصد آماده باشد اما فکرش آزاد نباشد و یا مشکل خارجی داشته باشد، هیچ وقت نمی‌تواند جواب دهد چون بدن آماده است اما روح، آمادگی ندارد؛ ولی اگر بدن آدم پنجاه درصد آماده باشد و ذهنش صددرصد آمادگی داشته باشد می‌تواند کارش را انجام دهد. باید مربیان پرس‌وجو کنند و هرچه زودتر این کار را انجام دهند تا فاصله امتیازات بیش‌تر نشود.

 

1697031

عزیزیان در کادر فنی محمود فکری در قامت مربی گلر‌های استقلال دوباره پیراهن آبی به تن کرد.

*لک کنار گذاشته شود چه کسی را بازی دهند؟
حامد لک می‌تواند به شرایط خوبش برگردد. اگر الان آقای لک را کنار بگذاریم، دروازه‌بان مطمئن‌تری در پرسپولیس وجود دارد که به جای او بگذاریم؟ یک تیم بزرگ مثل پرسپولیس سه گلر خوب و سطح بالا احتیاج دارد که در یک سطح باشند. آقای رادوشویچ رفت و باید پرسید چرا فکر نکردند که ممکن است آقای لک از نظر روحی و روانی به‌هم بریزد، باید یک نفر به عنوان جایگزین حضور داشته باشد؟ رادوشویچ چند سال در این تیم بود و هر زمان به بازی آمد خوب بود. چرا اجازه دادند برود؟ شاید آقای لک هم مشکل مالی دارد و نباید بازی کند ولی اگر در بازی هم نباشد، نا خودآگاه شرایط بازی به ذهنش می‌آید. تیم‌های بزرگ مثل پرسپولیس باید حداقل دو گلر در یک سطح داشته باشند؛ به عنوان مثال، امسال استقلال در ابتدای فصل سه دوازده‌بان خوب یعنی مظاهری، حسینی و رضایی را داشت که پس از رفتن رشید اگر حسینی نباشد رضایی می‌تواند بازی کند و خیال‌شان راحت است.
*دروازه‌بانی در پرسپولیس از تیم ملی سخت‌تر است
من نمی‌خواهم آقای گوهری را ندید بگیرم، گلر خوب و جوانی است. امسال در تیم صنعت نفت خوب کار کرد اما در دروازه پرسپولیس بازی کردن شرایط سختی دارد، دروازه بانی در تیم‌‌های بزرگ مثل استقلال و پرسپولیس از دروازه‌بانی تیم ملی سخت‌تر است. آقای گوهری گلر خوبی است اما جوان است؛ در یک بازی ایشان در ترکیب بود و سه توپ ساده از دستش در رفت؛ مثل توپی که حامد لک در بازی با صنعت نفت از دستش در رفت و به گل تبدیل شد. ایشان هم دو سانتر را گرفت، کسی نبود و از دستش در رفت و دوباره گرفت. باید تیم‌های بزرگ مثل استقلال و پرسپولیس سه گلر خوب داشته باشند که اگر گلر اول یا دوم به مشکل روحی خورد و یا هر اتفاقی افتاد به گلر دیگر اطمینان داشته باشید و آن‌ را در ترکیب قرار دهید.

*افشین قطبی چهار گلر آماده داشت
سال 1386 پرسپولیس قهرمان شد که من هم بودم، آن تیم چهار گلر خوب داشت‌؛ حسن رودباریان گلر تیم ملی، مهدی واعظی گلر بسیار خوب پرسپولیس، فرشید کریمی و علیرضا حقیقی جوان هم بودند. آن سال به صورتی بود که فرشید کریمی گلر سوم شد. واعظی خوب بود اما مدتی کمر درد گرفت و حسن رودباریان به جای او آمد، حس کمبود دروازه‌بان در تیم ایجاد نشد، در مدتی که مهدی واعظی مشکل داشت و حسن رودباریان دو اخطاره بود، فرشید کریمی بازی کرد، آن سال پرسپولیس با وجود کم‌ شدن شش امتیاز قهرمان شد، از لحاظ دروازه مشکلی نداشت. اگر در تیم بزرگ در یک بازی گلرش نباشد و یک امتیاز از دست دهد از کورس قهرمانی عقب می‌افتد. حامد لک باید تا آخر فصل باشد و بایستی با او مدارا کنند، حرف بزنند، او را بالا بیاورند تا امسال را به پایان برساند. اگر حامد لک کنار برود، دروازه‌بان دیگری وجود دارد؟ الان که نمی‌توانند دروازه‌بان بگیرند.

* ترس و اضطراب در چهره گوهری مشهود بود
گوهری در بازی اول دلهره و در چهره‌اش ترس و اضطراب داشت. این پرسپولیس و تیم بزرگ مملکت است. هرچند آقای گوهری گلر خوبی است اما جوان است. در تیم‌های بزرگ گلر جوان نباید امتحان پس بدهد تا آب دیده شود، باید جای دیگری آب دیده و خوب شود، اشتباهاتی کرده باشد و در اینجا نباید اشتباهی مرتکب شود. یک اشتباه باعث گل خوردن و از دست رفتن امتیاز می‌شود.

 

1697030

سعید عزیزیان کنار سه گلر پرسپولیس که در این مصاحبه هم از آنها به عنوان دروازه‌بان‌های آماده تیم قطبی یاد می‌کند. این مربی دروازه‌بان‌ها زمانی گلر تیم ملی بوده است.

*مربیان پرسپولیس باید لک را برای بازی بعدی آماده کنند
الان حامد لک از نظر روحی و روانی به طور کلی به هم ریخته است و هجمه‌هایی روی او وجود دارد. من در تمرینات نیستم که بدانم به چه صورت است اما سرمربی تیم و آقای فنایی می‌توانند تشخیص دهند و با او در طول هفته کار می‌کنند تا بتوانند برای بازی با نفت مسجد سلیمان او را آماده کنند. من معتقدم در حال حاضر بهترین فردی که می‌داند چه کسی می‌تواند در دروازه باشد مربیان هستند. مربیان او را می‌بینند، با او صحبت می‌کنند و آن‌ها می دانند شرایط به چه صورت است.

*فنایی کارش را به درستی انجام می‌دهد
امیدوارم آقای حامد لک هرچه زودتر به شرایط روحی و روانی‌اش برسد. آقای فنایی کارش را انجام می‌دهد و وقتی گلر در دروازه به اشتباه توپ می‌گیرد مربی گلر‌ مقصر نیست. صحبت اصلی‌ من این است که باید دید مشکلش آیا داخل تیم و یا خارج از زمین و فوتبال است، این مشکلات باید پرس‌وجو شود. باید جمع بندی کنند و متوجه شوند مشکل چیست تا حلش شود. ما از دور می‌بینیم که مثلا حامد لک این عملکرد را داشته و یا بازیکنی به آن صورت بازی می‌کند اما باید کسی از نزدیک که با او صحبت کرده و کار می‌کند این مسائل را بداند. من آقای فنایی را یکی از مربیان خوب دروازه‌بانان در ایران می‌دانم. زمانی که گلر خوب باشند می‌گویند خودش خوب است و زمانی که اشتباهی می‌کند می‌گویند به دلیل مربی گلرها این اتفاق می‌افتد؛ مربی همیشه زیر تیغ است. بسیاری از گلرها را آقای فنایی به جامعه فوتبال تحویل داده و مربی آن‌ها بوده است. آقای فنایی تمرینات لازم در مقابل تیم حریف را در طول هفته انجام می‌دهد و زمانی که بازیکن به زمین می‌رود از دست مربی خارج است اگر اشتباهی می‌کند مربی مقصر نیست.

*لک باید توپ‌گیری را از پایه آموخته باشد
گلر باید از بچگی یاد گرفته باشد که توپ ساده‌ را باید به چه صورت بگیرد. این مسائل را باید از پایه به او آموزش دهند و مربی دروازه‌بانان پرسپولیس نباید الان به او توپ‌گیری آموزش دهد. لک توپ‌گیری و همه مسائل را می‌داند و الان که خراب می‌شود می گویند به دلیل مربی گلر‌ها این اتفاق می‌افتد اما باید دید روحیه او به چه صورت است.

*حسینی گلر کم اشتباهی است
اگر حرفی می‌زنم کسی ناراحت نشود اما امسال سید حسین حسینی کم اشتباه بود، شاید در طول فصل اشتباهاتی داشته اما تعداد آن‌ها کم بود، کم‌ترین گل خورده را دارد و توانسته مسائلی که سرمربی و مربی از او می‌خواهند را انجام دهد. درحال حاضر که آقای حسینی خوب بازی می‌کند می‌گویند به خاطر خودش است و نمی‌گویند مربی او موثر بوده و حال اگر خراب کند می‌گویند مربی‌اش بد کار می‌کند.

*پرسپولیس نیاز به یک سنگربان حرفه‌ای دارد
باید برای پرسپولیس از فصل بعد یک گلر سطح بالا و شش دانگ بگیرند. آقای حامد لک هم در کنار گلر سطح بالا حضور داشته باشد تا بتوانند دروازه پرسپولیس را بیمه کنند. در حال حاضر باید از لک، مربیان، کادر فنی و همه افراد در تیم پرسپولیس حمایت کنند چون با همین بازیکنان و گلر‌ها تا انتهای فصل، 9 بازی باقی مانده، همین بازیکنان باید ادامه دهند و به غیر از این افراد شخص دیگری نیست.

 

*بازگشت پرسپولیس غیر ممکن نیست
صددرصد پرسپولیس می‌تواند برگردد. 9 بازی و 27 امتیاز باقی مانده، هیچ چیز در فوتبال مشخص نیست. در حال حاضر 6 امتیاز اختلاف وجود دارد اما انشالله بازی بعدی را پرسپولیس می‌برد. اگر استقلال هم ببرد، بازی دربی بسیار مهم خواهد شد چون اگر پرسپولیس بتواند در دربی نتیجه بگیرد می‌تواند به قهرمانی امیدوار باشد. 9 بازی باقی مانده و در این بازی‌ها هر اتفاقی می‌تواند بیفتد.

دیدگاه‌ها