کد خبر : 1814304 | 17 اسفند 1400 ساعت 11:53 | 5K بازدید | 1 دیدگاه

ملوان صعود کند تا دوباره جشن بزرگی در بندر بگیریم

صالح نیا: اوفارل مکتب بزرگی برای فوتبال ایران ساخت

بهمن صالح نیا مرد هشتاد و یک ساله انزلی‌چی که معمار تیم ملوان است، از آرزوهایش برای صعود دوباره این تیم به لیگ برتر می‌گوید.

صالح نیا: اوفارل مکتب بزرگی برای فوتبال ایران ساخت

به گزارش "ورزش سه"، درگذشت فرانک اوفارل سرمربی هلندی اسبق تیم ملی ایران بهانه‌ای شد تا یاد بهمن صالح نیا به عنوان یکی از همکاران وی در تیم ملی بیفتیم و دقایقی با وی به گفتگو بپردازیم. صالح‌نیا اما بیشتر از این شوکه‌مان کرد که اطلاعی از درگذشت فرانک اوفارل نداشت و بعد از اینکه متوجه شد آهی کشید و با جمله خدا این مرد بزرگ را بیامرزد نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد.

صالح نیا با اشاره به اینکه کمی ناخوش احوال است درخواست کرد گفتگویی نداشته باشیم و در نهایت به چند سوال به صورت کوتاه پاسخ داد.

وی در ابتدا درباره درگذشت فرانک اوفارل گفت: خیلی اتفاق تلخی بود و از این موضوع خیلی ناراحت شدم. خدا بیامرزتش. انسان شریفی بود و دانش بالایی داشت و مکتب بزرگی برای فوتبال ایران ساخت. او در کنار اسکینر در فوتبال ایران حضور یافت. خدا رحمتش کند و روحش شاد. ما هر چه داریم از دانش ایشان داریم. کمک زیادی به فوتبال ایران کرد و من خودم شخصا هر چه دارم از ایشان است. در بازی‌های آسیایی واقعا فوق العاده بود. سبک خاصی داشت که برای ایران کاملا عالی بود. من خودم در آلمان تمرینات زیادی را دیده بودم. تمرینات او هم خیلی شبیه به آن بود و همین باعث شد تا در کنار هم قرار گیریم.

بنیانگذار باشگاه ملوان درباره شرایط این تیم و احتمال صعود شاگردان مازیار زارع به لیگ برتر گفت: خیلی از این بابت خوشحالم. یاد دوران گذشته بخیر. یک بار ما در جام حذفی با تراکتور بازی داشتیم و آنها کری شدیدی خواندند و مدعی بودند که قادر به برد ما هستند و جام را از بندرانزلی خواهند گرفت. ما گفتیم به همین خیال باشید. این حرف آنها باعث انگیزه ما شد و توانستیم آنها را با چهار گل شکست دهیم. جام را دریافت کردیم. الان این جام در موزه انزلی است. خدا رحمت کند جمشید طلاکار یکی از هواداران قدیمی ملوان را. او جام را از من گرفت و در طلافروشی اش گذاشت. خیابان سپه بند آمده بود و همه صف بسته بودند تا جام را ببینند و عکس یادگاری بگیرند.

وی درباره شرایط این روزهای تیم گفت: انشاالله موفق باشند. انشاالله با توکل به خدا و همت بچه ها صعود کنند و دوباره شاهد جشن انزلی چی ها در بندر باشیم.

صالح نیا با اشاره به دوران گذشته و مربیگری اش در این تیم گفت: یادش بخیر ما هر وقت می خواستیم دوی استقامت بگیریم و بچه ها را به هتل بزرگ می بردیم، همه می گفتند یا ابوالفضل باز هم ما را آوردند تا در ماسه بدوند. (در این لحظه صالح نیا ناخودآگاه به زبان گیلکی مصاحبه را ادامه داد). در دل خودشان به من فحش می دادند و من کاملا متوجه این قضیه می شدم. یادش بخیر دوران بسیار خوبی بود و امیدوارم امسال با صعود دوباره ملوان به لیگ برتر یک اتفاق شیرین را شاهد باشیم و مردم انزلی از ته قلب بخندند.

دیدگاه‌ها