کد خبر : 1814550 | 18 اسفند 1400 ساعت 23:41 | 166.2K بازدید | 0 دیدگاه

شکست تلخ در دراگائو، امید به جبران در فرانسه

هت‌تریک VAR و تیر خلاص بر پیکر طارمی و پورتو

پورتو در شب عجیبی که سه بار تصمیم VAR به ضررش بود، بازی را به لیون واگذار کرد.

هت‌تریک VAR و تیر خلاص بر پیکر طارمی و پورتو

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از دیدارهای رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا، پورتو در ورزشگاه خانگی خود دراگائو میزبان لیون بود. آبی و سفیدهای بندرنشین در مرحله قبل از سد تیم لاتزیو گذشته بودند و انتظار می‌رفت که آنها از فرصت میزبانی استفاده کرد و به موفقیت دست پیدا کنند.

مهدی طارمی که در دیدار ابتدای هفته برابر پاسوس ده فریرا درخشان ظاهر شده بود، در این بازی نیز از ابتدا در ترکیب اصلی تیمش به میدان رفت ولی اوضاع بر وفق مراد او و هم‌تیمی‌هایش پیش نرفت و مهاجم بوشهری روز کم فروغی را پشت سر گذاشت.

بازی رفت آن‌گونه که هواداران پورتو انتظار داشتند، پیش نرفت. این بازی با برتری لیون همراه بود و شاگردان پیتر بوش در نیمه نخست چند فرصت خوب گلزنی را از دست دادند اما 45 دقیقه ابتدایی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

1697426


در نیمه دوم اوضاع همچون نیمه نخست پیش رفت و این لیون بود که به گل رسید. لوکاس پاکتا در دقیقه 59 موفق شد دروازه پورتو را باز کند. ابتدا کمک داور مسابقه آفساید موسی دمبله در زمان ارسال پاس برای پاکتا را اعلام کرد اما پس از بازبینی صحنه توسط داور VAR، این گل صحیح اعلام شد تا لیون از میزبان خود پیش بیفتد.


در دقیقه 65 پس از دفع توپ مدافعین لیون، توپ با برخورد به بدن لوکاس پاکتا، به دست او اصابت کرد و خوزه ماریا سانچز مارتینز داور مسابقه یک خطای پنالتی را به سود پورتو اعلام کرد. در حالی‌که مهدی طارمی برای زدن این ضربه پنالتی توپ را برداشته بود، اما از اتاق VAR با قاضی میدان تماس برقرار شد تا صحنه را مورد بازبینی قرار دهد.

1697427

 

1697428

پس از اینکه داور بازی به کنار زمین رفت، به دلیل اینکه توپ ابتدا به بدن پاکتا و سپس به دست او برخورد کرده است، تصمیم قبلی خود را تغییر داد و پنالتی که به سود پورتو و طارمی اعلام کرده بود را پس گرفت تا فناوری کمک داور ویدیویی برای دومین بار به ضرر پورتو مداخله کند.

اما این پایان عذاب پورتو در جنگ با VAR نبود. در دقیقه 90+6 این چانسل امبمبا بود که توانست دروازه لیون را باز کرده و پورتو را به گل تساوی برساند. اما شادی آبی و سفیدها چند دقیقه بیشتر زمان نبرد و باز هم کمک داور ویدیویی در این صحنه دخالت کرد و اعلام کرد که پیش از رسیدن توپ به امبمبا، ویتور فریرا روی توپ اثر گذاشته و در موقعیت آفساید به مدافع پیش تاخته پورتو رسیده است.

1697429

به هر شکل پس از اینکه VAR پنالتی که به سود پورتو اعلام شده بود را پس گرفت، کمک داور ویدیویی گل امبمبا را نیز رد کرد تا پورتو در شب پرکار اتاق VAR، بازی را با یک گل به لیون واگذار کند.

مهدی طارمی که در این دیدار 80 دقیقه در زمین حاضر بود و خلاصه عملکرد او، یک شوت خارج از چارچوب، 46 درصد دقت پاس، 3 دوئل زمینی و 2 دوئل هوایی برنده بود. مهاجم ایرانی پورتو نمره 6.4 را در این بازی کسب کرد.

1697430

درحالی‌که طارمی برای زدن ضربه پنالتی آماده شده بود، اما اتاق VAR تصمیم داور مسابقه را وتو کرد.

دیدگاه‌ها