کد خبر : 1814555 | 19 اسفند 1400 ساعت 01:37 | 10.8K بازدید | 1 دیدگاه

صعود بی دردسر شاگردان پپ با اندوخته قبلی؛

سیتی 0-0 اسپورتینگ؛ تکلیف قبلا مشخص شده بود

دیدار تیم های منچسترسیتی و اسپورتینگ لیسبون با تساوی بدون گل به پایان رسید تا شاگردان پپ با توجه به پیروزی 5-0 در بازی برگشت راهی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان شوند.

سیتی 0-0 اسپورتینگ؛ تکلیف قبلا مشخص شده بود

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی مقتدرانه ترین نتیجه دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را در پرتغال کسب کرد تا کار ساده ای برای تقابل برگشت در خانه داشته باشد؛ شاگردان پپ که با پنج گل اسپورتینگ لیسبون را در خانه اش شکست دادند، امشب از ساعت 23:30 میزبان این تیم در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر بودند.

رویارویی صدرنشین لیگ جزیره با تیم دوم لیگ پرتغال اگرچه یک دیدار تشریفاتی برای میزبان به حساب می آمد اما تیم میهمان در تلاش بود تا با نتیجه ای آبرومندانه انگلیس را ترک و از تداوم افتضاح دور رفت جلوگیری کند. سیتی در فاصله دو دیدار رفت تا برگشت چهار برد در انگلیس به دست آورد که مهمترین آن پیروزی چهار بر یک مقابل منچستریونایتد بود. اسپورتینگ هم در این مدت دو برد، یک مساوی و یک باخت داشت.

1697467

سیتی در حالی که به ستاره هایی چون محرز و دی بروینه استراحت داده بود، مطابق انتظار بازی را برتر از حریف شروع کرد. مهمترین اتفاق بازی در یک ربع اول، سرنگونی ژسوس داخل محوطه جریمه در دقیقه ده بود که داور اعتقادی به پنالتی نداشت. بازی در پانزده دقیقه دوم هم با برتری بی حاصل میزبان پیگیری شد. شوت دقیقه 21 فودن که با عکس العمل دروازه بان راهی کرنر شد، جدی ترین صحنه این لحظات بود ؛ البته لحظاتی بعد ضربه استرلینگ در شرایط تک به تک هم می رفت خطرساز شود. شاگردان گواردیولا تا پایان نیمه اول اجازه هیچ تدارک حمله ای را به حریف ندادند و خود نیز به تمرین تاکتیک های متنوع برای رسیدن به دروازه بود. بازی در چنین شرایطی با تساوی بدون گل در 45 دقیقه اول به پایان رسید.

ریاض محرز با یک حرکت در عرض داخل محوطه جریمه پا به توپ شد و توپ را به ژسوس رساند تا این بازیکن دروازه حریف را در دومین دقیقه از نیمه دوم باز کند؛ داور اما گل مهاجم برزیلی را پس از بازبینی مردود اعلام کرد. در ادامه کار برتری میزبان همچنان ادامه داشت ولی خبری از گل نبود. گواردیولا در دقیقه 73 اسکات کارسون، دروازه بان 36 ساله تیمش را به جای اردسون راهی زمین کرد تا این دروازه بان کهنه کار هم فرصت بازی در لیگ قهرمانان را پیدا کند؛ اسکات بلافاصله پس از ورود به زمین یک موقعیت تک به تک را از بازیکن حریف گرفت. او طی این مهار مصدوم هم شد ولی قادر به ادامه بازی بود و نیاز به حضور دروازه بان سوم در زمین نشد.

1697470

پانزده دقیقه پایانی بازی مثل اکثر دقایق در یک سوم دفاعی تیم اسپورتینگ لیسبون دنبال شد. از آنجایی که نه سیتی نیاز به گل داشت و نه اسپورتینگ این توان را در خود می دید که به میزبان گل بزند، بازی دو تیم با حرکات بی ثمر بازیکنان میزبان که از روی شکم سیری از دقت کافی برخوردار نبود؛ به دقایق پایانی رسید و در نهایت با مساوی بدون گل به پایان رسید. به این ترتیب شاگردان پپ با پیروزی 5 بر صفر در مجموع جواز حضور در جمع هشت تیم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را کسب کردند.

دیدگاه‌ها