کد خبر : 1814560 | 19 اسفند 1400 ساعت 02:04 | 42.4K بازدید | 2 دیدگاه

مورد عجیب کارسون؛ ۱۷ سال چشم‌انتظاری! (عکس)

دروازه بان کهنه کار منچستر سیتی بعد از ۱۷ سال دوباره در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفت.

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را با پیروزی پنج بر صفر مقابل اسپورتینگ لیسبون در پرتغال به پایان رساند. با این نتیجه شاگردان پپ کار آسانی در بازی برگشت داشتند و می شد صعودشان را پیش از تقابل دوم حتمی دانست. این حدس درست از آب در آمد و سیتی در بازی برگشت با استراحت دادن به چند تن از ستاره های خود، به تساوی بدون گل رضایت داد. این نتیجه در حالی رقم خورد که میزبان نیازی به گلزنی نداشت و میهمان هم از قدرت کافی برای باز کردن دروازه صدرنشین لیگ جزیره برخوردار نبود.

در اواخر نیمه دوم، پپ گواردیولا تصمیم به انجام یک تعویض جالب گرفت؛ تعویضی که نام دروازه بان کهنه کار سیتی را در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا ثبت کرد؛ در دقیقه 73 بازی امشب تابلوی تعویض در حالی بالا رفت که یک دروازه بان کنار زمین حضور داشت؛ این درحالی بود که ادرسون صحیح و سالم درون دروازه حضور داشت و دلیل تعویض چیز دیگری بود.

در لحظاتی که گواردیولا به طور کامل از صعود تیمش مطمئن شده بود، اسکات کارسون، دروازه بان 36 ساله خود را به عنوان جانشین ادرسون وارد زمین کرد؛ این اولین بازی اروپایی کارسون برای سیتی بود؛ بازی که باعث شد او بعد از حدود 17 سال، دوباره طعم حضور در UCL را بچشد.

1697487

تنها بازی قبلی اسکات کارسون در لیگ قهرمانان اروپا 16 سال و 338 روز پیش برای لیورپول مقابل یوونتوس بود، زمانی که او 19 سال داشت. این بزرگترین فاصله بین حضور هر بازیکنی در تاریخ مسابقات است.

کارسون در میان تشویق هواداران سیتی که او را "شماره یک انگلیس" می نامیدند وارد زمین شد و تنها چند دقیقه بعد با یک واکنش زیبا مانع از فروپاشی دروازه تیمش در موقعیت تک به تک شد. او در این صحنه دچار مصدومیت شد تا احتمال حضور دروازه بان سوم سیتی در زمین به وجود بیاید. دقایقی بعد و پس از انجام مداوا، اسکات شرایط بازی را پیدا کرد تا پس از صبر 17 ساله خود برای تکرار تجربه اروپایی، حدود 20 دقیقه برای سیتی بازی کرده و دروازه تیمش را بسته نگه دارد.

 

1697486

 

1697485

 

1697483

 

دیدگاه‌ها