کد خبر : 1814680 | 19 اسفند 1400 ساعت 21:46 | 151.2K بازدید | 26 دیدگاه

بنزما - دوناروما‌؛ بازتاب‌های جهانی ‌یک صحنه مشکوک

یورش پلیس هلندی به مهمانی شبانه ستاره‌های پاریس

حتی وجود VAR هم نتوانسته تنش‌های مربوط به تصمیم‌گیری‌های داوران را به‌طور کامل برطرف کند.

یورش پلیس هلندی به مهمانی شبانه ستاره‌های پاریس

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید آنقدر باشگاه بزرگی ‌است که تماشاگران فوتبال را به دو گروه جدا از هم تبدیل کند؛ طرفدار رئال یا طرفدار حریف رئال! فرقی هم ندارد تیم مقابل رئال رقیبان سنتی چون بارسا، اتلتیکو یا بایرن مونیخ باشد یا پی‌اس‌جی. بعد از بازگشت رویایی رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو و غلبه بر پاری‌سن‌ژرمن هم اوضاع مشابه بود و تماشاگران در دو گروه مختلف بودند. اما نظرات و واکنش‌های هر دو گروه حول یک محور مشترک می‌چرخید؛ کریم مصطفی بنزما.
رئالی‌ها بی‌اندازه از درخشش و هت‌تریک فوق‌ستاره‌ وفادار خودشان خوشحال بودند و لب به تمجید از او گشودند. گروه مقابل اما با کلیدواژه‌ بنزما، داوری مسابقه‌‌ دیشب را زیر سؤال بردند. آنها معتقدند روی صحنه‌‌ گل اول رئال به پاری‌سن‌ژرمن، قطعا بنزما روی دوناروما مرتکب خطا شده است. هرچند کمک‌داور ویدیویی بازی هم اعتقادی به خطا نداشتند و حتی کار به بازبینی هم کشیده نشد، اما تصاویر آهسته به‌شدت مشاجره‌برانگیز است. موضوعی که باعث شد اغلب مسئولان و بازیکنان مسابقه‌‌ دیشب نسبت به آن به اظهار نظر بپردازند و در شبکه‌های اجتماعی هم شاهد واکنش‌های خبرنگاران و کاربران باشیم. در ادامه بعد از دیدن صحنه‌‌ مورد نظر، برخی از واکنش‌ها را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

ویدئو: 247996


نکته‌‌ جالب در خصوص دنی ماکیلی داور ۳۹ ساله‌ی هلندی این است که او در فینال جام جهانی ۲۰۱۸ و فینال جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۸ کمک داور ویدیویی بوده. موضوعی که کشیده‌نشدن صحنه به VAR را جالب‌تر می‌کند. 
قضاوت این داور هلندی، ناصر الخلیفی مالک باشگاه پاری‌سن‌ژرمن را هم به مرز جنون کشاند تا جایی که او بعد از بازی قصد حضور در رختکن داوران و تادیب شخصی آنها را داشت! اتفاقی که باعث شد یکی از افراد نزدیک در صحنه دوربین گوشی‌اش را روشن کرده و از او فیلم بگیرد و ناصر الخلیفی در واکنش به فیلم‌برداری، به او گفت می‌کشمت!

البته این اولین باری نیست که در سال‌های اخیر دنی ماکیلی با قضاوت‌های خودش حاشیه‌سازی کرده؛ پیش از این در مرحله‌‌ نیمه‌نهایی جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۱ هم با اعلام پنالتی‌ای مشکوک به نفع انگلیس در برابر دانمارک انتقادات شدیدی را تحمل کرده بود. پلیس هلندی در مسابقه مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ پرتغال برابر صربستان در ماه مارس، در حالی‌که توپ کریستیانو رونالدو به وضوح از خط دروازه رد شده بود، ‌گل فوق ستاره پرتغالی را نپذیرفت. رونالدو پس از این اتفاق بازوبند کاپیتانی خود را به زمین پرتاب کرد و خشمگین از زمین بازی بیرون رفت. ماکیلی پس از آن مسابقه در مصاحبه با نشریه پرتغالی A Bola به‌خاطر آن تصمیم عذرخواهی کرد.

1697633
او گفت: "تنها چیزی که می‌توانم به فرناندو سانتوس سرمربی پرتغال بگویم این است که متاسفم. به‌عنوان تیم داوری ما سخت تلاش می‌کنیم تا تصمیمات درستی بگیریم. وقتی این‌گونه در مرکز توجه قرار می‌گیریم، اصلا راضی نخواهیم بود."حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا ماکیلی خودش را در این نتیجه مقصر می‌داند و از پوچتینو و پاریسی‌ها عذرخواهی می‌کند یا تصمیمی که گرفته را درست می‌داند.

به هرحال آن چه مسلم است، ادامه‌دار بودن جنجال داوری حتی با وجود VAR است. چرا که تفسیرهای مختلف از شدت و نوع خطا همیشه متفاوت خواهد بود و موضوع اعتراض به داوری، اجتناب‌ناپذیر باقی خواهد ماند.
 

1697626

میگوئل دلینی، سردبیر بخش فوتبال ایندیپندنت هم به انعکاس نظر پوچتینو در مورد این گل پرداخت:" این ناعادلانه است. این صحنه خطای بنزما بود."

1697627

صفحه‌ی مادرید اکسترا هم اظهارنظر کریم بنزما را در مورد این صحنه منعکس کرد:" خطا روی دوناروما؟ نه... اون یک پرس بود."

1697628

سیاوش فلاحی، خبرنگار ورزشی یورو اسپورت هم نسبت به تصمیم داور معترض است:" هر چه بیشتر آن را می‌بینم، خطای بنزما روی دوناروما دیوانه کننده‌تر می‌شود. فقط رئال مادرید است که از این خطا در می‌رود، اما وقتی PSG در طرف مقابل است، هیچ‌کس اهمیتی نمی‌دهد!

1697629

سایت ایندیاتودی هم واکنش پوچتینو را پوشش می‌دهد: ‌من نمی‌خواهم آن را بهانه‌ کنم، اما این واقعیت است. ضربه سختی به ما زد و ما را بسیار آزار داد."

1697630

کریم در مصاحبه با کانال پلاس هم به این صحنه واکنش نشون داد و گفت:" او ( دوناروما) باید توپ را دفع می‌کرد. او صبر کرد و صبر کرد و در نهایت توپ را از دست داد.

1697631

کایل بون، خبرنگار تلویزیون CBS در مورد این صحنه گفت: هر چه بیشتر به آن نگاه می‌کنم، گل اول رئال مادرید  ۱۰۰ درصد خطای بنزما بود که روی پاس دوناروما تأثیر گذاشت، اینکه VAR حتی از داور هم نخواست که نگاهی به آن بیندازد کاملاً تباه بود. پوچتینو حق دارد عصبانی باشد.

1697632

فابریزیو رومانو، معروف‌ترین خبرنگار دنیای فوتبال هم صحبت‌های لئوناردو، مدیر پاری‌سن‌ژرمن با کانال پلاس را توییت کرد: "یک خطای واضح توسط بنزما روی دوناروما وجود دارد. این واضح است، این یک اشتباه است - اما ما اکنون نیازی به بهانه نداریم، ما باید هر چه زودتر راه حلی پیدا کنیم."

دیدگاه‌ها