کد خبر : 1814880 | 20 اسفند 1400 ساعت 23:13 | 73.3K بازدید | 6 دیدگاه

پی‌اس‌جی و هنر همیشگی حذف از لیگ قهرمانان

گزارش: راز عجیب پرستاره ترین تیم اروپا

پاری سن ژرمن در سال‌های اخیر لحظات عجیبی را در لیگ قهرمانان تجربه کرده و دیدارهای خاطرانگیزی را برگزار کرده است.

گزارش: راز عجیب پرستاره ترین تیم اروپا

به گزارش "ورزش سه"، پاری سن ژرمن با اطمینان خاطر از پیروزی در بازی رفت در دیدار برگشت برابر رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو به میدان رفت. 
این بازی در میان جنجال و هیاهوی پیروزی در بازی رفت، عملکرد ضعیف رئال مادرید، جدایی محتمل کیلیان امباپه در تابستان سال آینده و آغاز ثبات از همین دیدار شروع شد. 
این در حالی بود که پی اس جی از قبل هشداری را دریافت کرده و با شکست برابر نیس در بازی روز یکشنبه در لیگ فرانسه قدم به این دیدار گذاشته بود. 
ادوارد سیسه، یکی از بازیکنان سابق این تیم، پیش از این درباره شرایط پی اس جی گفته بود که ما همیشه این سوال را داریم که قرار است کجا پایمان را روی پوست موز بگذاریم و چه اتفاقی برای ما رخ خواهد داد؟

 

1697564


این هافبک جوان در سال 1997 تازه به این تیم پیوسته بود که اتفاق عجیبی در این باشگاه رخ داد. لوران فورنیه، هم‌تیمی او، محروم بود اما با این حال در دیدار رفت مرحله انتخابی لیگ قهرمانان برابر استوا بخارست به میدان رفت. 
یوفا با ارسال فکسی این موضوع را به باشگاه پاری سن ژرمن اطلاع داده بود اما این فکس در فهرست اسناد باشگاه قرار نگرفته و بنابراین هرگز از سوی مدیران مربوطه خوانده نشده بود. 
این اشتباه اجرایی باعث شد که شکست اولیه (2-3) به شکست 0-3 تبدیل شود و پاری سن ژرمن مضحکه عام و خاص شود. کلود لو روی، مدیر ورزشی وقت این باشگاه، به بازیکنانش گفت:« ما باعث خنده کل اروپا شدیم. تمام کاری که باید بکنید این است که چالش غیرممکن کسب سهمیه را ممکن کنید.»
پیام از سوی بازیکنان شنیده شد. پارک دو پرنس در بازی برگشت یکی از بهترین دیدارهایش را شاهد بود و پی اس جی با نتیجه 0-5 برابر حریف پیروز شد و لئوناردو همان شب به عنوان بازیکن از پاری سن ژرمن خداحافظی کرد. 

 

1598004


این بازیکن برزیلی 25 سال بعد در پست مدیر ورزشی به کار گرفته شد و قدرتی نامحدود پیدا کرد اما پی اس جی حتی پس از این که در سال 2011 تحت مالکیت قطر قرار گرفت باز هم نتوانست ماجراجویی‌های جدیدی را در اروپا رقم بزند. 
ژولین کازار کمدین از تیم محبوبش به این خاطر که همیشه سوژه‌های جدیدی را در اختیار او قرار می‌دهد تشکر کرد و به فرانس فوتبال گفت:« پی اس جی مردی است که گرانقیمت‌ترین لباس‌ها و کفش‌ها را می‌خرد اما در نهایت با لباس مندرس به خیابان می‌آید.»
این اتفاق در سال‌های اخیر بارها و بارها رخ داده است. معروف‌ترین مورد آن زمانی رخ داد که کلمه «رمونتادا» وارد فرهنگ زبان فوتبال شد و آنها با قبول شکست 1-6 برابر بارسلونا از لیگ قهرمانان حذف شدند. این در حالی بود که پی اس جی در بازی رفت با نتیجه 0-4 پیروز شده و تمام شواهد حاکی از صعود آنها به مرحله بعدی بود. 

 

1697867


کازار در این باره اظهار داشت:« نقطه قوت ما این است که همیشه می‌دانیم چطور روش‌های جدیدی را به کار بگیریم. ما در سال2020 بالاخره به فینال لیگ قهرمانان راه پیدا کردیم اما برای اولین بار این بازی به خاطر شیوع کرونا در ورزشگاهی خالی از تماشاگر برگزار شد. ما هم با ضربه سر بازیکنی که با ما تمرین می‌کرد (کینگزلی کومان) و معمولا هیچوقت با سرش گل نمی‌زد به بایرن مونیخ باختیم.»
وقتی یوفا چند روز قبل اعلام کرد که میزبانی فینال لیگ قهرمانان به دلیل حمله نظامی روسیه به اوکراین از سن پترزبورگ گرفته شده و به ورزشگاه استادو فرانس اعطا شده، هواداران پی اس جی در شبکه‌های اجتماعی شروع به رویاپردازی در این باره کردند که این تیم این بار چطور نمی‌تواند به این بازی که در خانه برگزار خواهد شد راه پیدا کند. 
ادوارد سیسه که شاهد این احساس شکست‌پذیری در بین هواداران بود گفت:« وقتی اول فصل با هواداران صحبت می‌کردم، آنها باید با حضور مسی، راموس و واینالدوم بسیار مطمئن بودند اما به من گفتند که این اتفاق ممکن نیست و احتمالا باز هم اتفاقی برای ما رخ خواهد داد.»

 

1697559


با توجه به تمامی شکست‌ها و ناکامی‌ها در لیگ قهرمانان، بسیاری باور دارند که حمایت از تیمی که مسی، نیمار و امباپه را در ترکیبش دارد کار درستی است. 
با این حال سیلوین 38 ساله که به اندازه کافی مسن است که تلاش آمارا دیانه برای جلوگیری از سقوط پی اس جی به لیگ د در سال 2008 را به خاطر داشته باشد گفت:« بله، ما از این موضوع گلایه داریم که هرگز قهرمانی زیادی به دست نیاوردیم. مشکل با مالکیت قطری این است که وقتی شما برنده می‌شوید همه چیز طبیعی است اما به محض این که ببازید، احمق به نظر می‌رسید. افراد ثروتمندی که هرکاری می‌کنند... و گاهی این حرف اشتباهی هم نیست.»
این هوادار به حواشی اخیر بین مائورو ایکاردی و واندا نارا، همسر و مدیر برنامه او، اشاره می‌کند:«  سه روز به او فرصت دادیم تا همسرش را برگرداند که در اینستاگرام او را کنار گذاشته بود.» 
این بازیکن آرژانتینی از آن زمان هم به همسرش برگشته و هم نیمکت‌نشین شده است. لئناردو اخیرا در مصاحبه‌ای با اکیپ در دفاع از این بازیکن گفت:« او مشکلی داشت که همه ما می‌توانیم درک کنیم. او در شرایطی نبود که بتواند بازی کند.»

 

1697521


از نظر ژولین کازار، این باشگاه در واقع پیوند عمیقی با پاریس دارد که بیشتر درگیر زرق و برق است تا این که کارآیی زیادی در خیابان‌ها داشته باشد. این کمدین گفت:« پی اس جی از نظر اجتماعی هرگز باشگاه سطح کارگر نبوده، بلکه بیشتر باشگاه محبوب قماربازها بوده است. آنها در سال 1970 هیچ چیز نداشتند اما می‌خواستند پله را به خدمت بگیرند. آنها تردیدی نداشتند. قطری‌ها بدون این که متوجه باشند با جذب بازیکنی مانند نیمار در واقع به این سنت احترام گذاشتند.»
پر حاشیه، بدون ثبات و آزاردهنده ویژگی‌های این بازیکن سابق بارساست که در واقع تجسم خوبی از پاریس است. 
تیبو لوپلا، فیلسوف و نویسنده کتاب اینجا پاریس است، اظهار داشت:« این شهر جنوبی در اروپای شمالی گیر افتاده است. پی اس جی باشگاهی لاتین است. خنده و گریه در این باشگاه همیشه تماشایی است و به همین شکل تماشاگر را شیفته خودش می‌کند. این داستانی است که رسانه‌ها سال‌ها به آن پرداخته‌اند.»

 

1697507


وقتی پای پاری سن ژرمن در میان باشد باید انتظار هر چیزی را داشته باشید. اما چرا این نباید شامل بازی کنترل شده و صعود بدون استرس در مادرید باشد؟ این چیزی است که نیاز به رویاپردازی بزرگتر دارد.

الکساندر پدرو – لوموند
ترجمه: مژده لاریجانی

دیدگاه‌ها