کد خبر : 1815487 | 24 اسفند 1400 ساعت 20:40 | 38K بازدید | 9 دیدگاه

امیدوارم باز هم در اسفند ببریم

اکبرپور: انتقام آن دعوا را از پرسپولیس گرفتیم

علیرضا اکبرپور امیدوار است استقلال یک‌بار دیگر در اسفند‌ماه پرسپولیس را شکست دهد و در نهایت قهرمان شود.

اکبرپور: انتقام آن دعوا را از پرسپولیس گرفتیم

به گزارش ورزش سه، این پیشکسوت استقلال با یک گل خیلی حساس، کاری کرد که استقلال با شکست حریف در نهایت قهرمان لیگ ایران بشود. 
با این ستاره کم حرف تبریزی درباره بازی بزرگ پنج‌شنبه صحبت ‌و البته خاطرات شیرین گذشته را مرور کردیم‌.

*پیش بینی شما از دربی چیست و به نظرتان چه اتفاقی رقم می‌خورد؟
این بازی همیشه متفاوت بوده و فقط نتیجه و امتیازاتی که تیم‌ها در طول فصل گرفتند شرایط خاص خودش را دارد و هر تیمی در این بازی بتواند تمرکز داشته باشد و به دور از حاشیه بتواند از موقعیت‌های اندکی که گیرش می‌آید استفاده کند برنده خواهد شد. هیچ وقت فوتبال را پیش بینی نمی‌کنم ولی امیدوارم که استقلال برنده بازی باشد.
*فلش‌بک بزنیم به زمانی‌که خودتان بازی می‌کردید؛ آن دربی که سیروس دین محمدی پاس داد و در حالی‌که مرحوم علی انصاریان می‌توانست شما را بزند این کار را نکرد و گل زدید. 
انصاریان نمی‌توانست من را بزند چون فاصله‌مان جوری شد که به من نمی‌رسید. خب طبیعتاً برای هواداران این بازی شرایطی دارد که حاضر هستند تیمشان در لیگ قهرمان نشود اما بازنده دربی نباشد. در دربی وقتی گل می‌زنی در تاریخ باشگاه و اذهان ثبت می‌شوی و هرسال که دربی فرا می‌رسد از گلت حرف می‌زنند. آن سال که من گل زدم طلسم پنج سال نبردن شکست؛ آن زمان تیممان مثلِ الانِ استقلال شرایط خوبی داشت و با آن برد از سایر رقبا کندیم و قهرمان شدیم.
*در یک بازی هم استقلال دو بر صفر عقب بود و شما یک گل زدی و در نهایت دو بر یک به اتمام رسید.
در آن بازی ۹ نفره بودیم و تیممان خیلی هم قوی‌تر بود و فکر می‌کنم فرزاد و علی سامره اخراج شدند درحالی‌که ما به حریف برتری داشتیم اما وقتی بچه‌ها اخراج شدند باعث شد دو گل بخوریم و اگر فیلم بازی را ببینید متوجه می‌شوید که می‌توانستیم گل هم بزنیم زیرا موقعیت‌های دیگری داشتیم ولی نشد.
*در یک دربی هم استقلال سه بر دو برد و شما می‌خواستید یک گل بزنید که توپ به بالای دروازه رفت.
در آن بازی دو بر یک عقب افتادیم. البته یک گل پرسپولیسی‌ها خارج بود؛ داور باید کرنر می‌گرفت ولی اشتباهی اوت گرفت. یک گل هم سهراب انتظاری زد که آفساید بود؛ آن بازی هم سیاوش یک پاس داد و متاسفانه توپ از بالای دروازه بیرون رفت اما یک دقیقه بعدش من پاس دادم فرزاد سانتر کرد و پیروز قربانی گل زد‌. 
کدام مدافع پرسپولیس شما را بیشتر اذیت کرد ؟
مدافعان پرسپولیس در دوران ما قَدَر بودند. بهروز رهبری‌فرد خوب بود ولی بیشتر سعی می‌کردند ما را با زدن متوقف کنند. زیرا آن زمان گرفتن بازیکن سرعتی سخت بود.
*بهترین دربی که حضور داشتید؟
طبیعتا همان دربی که گل زدم و یک بر صفر بردیم به اضافه آن دربی که سه بر دو پیروز شدیم. آن بازیِ یک بر صفر ۵ اسفند ۷۹ بود‌، در باز رفت جنجال شده بود، همان بازی که هاشمی نسب گل زد و دو - دو شد؛ برگشت آن بازی بود که از لحاظ امتیازی جلو بودیم اما شرایط خاصی بود و ما ۵ سال نبرده بودیم و در آن بازی که من گل زدم؛ طلسم ۵ ساله شکست و قهرمان هم شدیم. اسفند ماه کلا برای استقلال در دربی‌ها خوش یمن بوده، انشاالله که این‌بار هم ببریم و قهرمان شویم.

دیدگاه‌ها