کد خبر : 1815616 | 25 اسفند 1400 ساعت 17:26 | 12.2K بازدید | 7 دیدگاه

لیگ یک / بازی به بازی در سراسر ایران

مس در یک امتیازی ملوان؛ هزاروچهارصد به کام

شکست ناپذیری ملوان در جم به پایان رسید تا مس کرمان در بهترین شرایط ممکن سال را در یک امتیازی صدرنشین تمام کند.

مس در یک امتیازی ملوان؛ هزاروچهارصد به کام

به گزارش "ورزش سه" عصر امروز هفته‌ی بیست و دوم لیگ دسته اول فوتبال ایران با انجام 9 مسابقه پیگیری شد که بعد از برگزاری این رقابت‌ها، کورس رقابت برای صعود به لیگ برتر با شکست ملوان و آرمان‌گهر و البته برد پرگل مس حساس‌تر شد.
با برد امروز ماشین مقابل قشقایی و باخت ملوان به جم همه خط تیره‌های جدول پاک شد.
با هم بازیهای امروز را که دقایقی پیش به اتمام رسید مرور می‌کنیم.

گزارش مسابقات هفته بیست و دوم لیگ یک را در ادامه بخوانید:

* شهرداری آستارا 2 شاهین  بوشهر 0

بعد از شکست هفته‌ی گذشته در قزوین و قطع نوار 4 پیروزی پیاپی، سرخ‌پوشان شهرداری آستارا امروز در خانه به دنبال پیروزی و صعود به رتبه‌ی پنجم جدول بودند و هدف شاهینی‌ها نیز در این بازی بیرون از خانه، خلق شگفتی و کسب امتیاز برای امیدوار ماندن به بقا بود. مطابق انتظار بازی با مالکیت بازیکنان شهرداری آستارا بر توپ و میدان دنبال شد و در نیمه‌ی اول سعید دلاور و در نیمه‌ی دوم هادی حبیبی‌نژاد با گلزنی‌های خود باعث پیروزی شاگردان پایان رأفت در مسابقه‌ی خانگی امروز شدند تا شهرداری آستارا با 33 امتیاز به رتبه‌ی پنجم جدول صعود کند و شاهین شهرداری بوشهر با 10 امتیاز در جایگاه هفدهم باقی بماند.

* مس شهربابک 0 شمس آذر قزوین 0

در نبرد شاگردان رضایی و دقیقی، مسی‌ها برای کسب 3 امتیاز خانگی و رسیدن به جمع 6 تیم برتر جدول تلاش می‌کردند و در مقابل بازیکنان شمس‌آذر بعد از پیروزی ارزشمند خانگی مقابل شهرداری آستار به دنبال 3 امتیاز بیرون از خانه مقابل مس بودند تا از جمع تیم‌های فانوس به دست لیگ نجات پیدا کنند. اما نبرد امروز دو تیم علی‌رغم تلاش خلق موقعیت‌های جدی از سوی بازیکنان دو تیم، با تساوی بدون گل به پایان رسید تا مس شهربابک برای هشتمین بازی پیاپی بدون برد از میدان خارج شود و موقعیت نهم جدول را از دست بدهد. در مقابل شمس‌آذر امتیاز ارزشمند بیرون از خانه را کسب کرد و در جایگاه چهاردهم جدول موقعیت خود را حفظ نمود.

* خیبر خرم آباد 2 سایپا تهران 1

یکی از مهم‌ترین تقابل‌های هفته امروز در خرم‌آباد برگزار شد، جایی که امید روانخواه با سایپا مقابل تیم سابق خود خیبر خرم آباد قرار گرفته بود و جالب آن‌که آن‌سوی میدان هم فراز کمالوند در کسوت سرمربی خیبر مقابل تیم سابق خود (سایپا) حضور یافته بود؛ نمایش جذاب دو تیم برای اضافه شدن به پازل مدعیان در نیمه‌ی اول یک گل داشت و حسین فاضلی با درخشش خود باعث برتری یک نیمه‌ای خیبری‌ها شد. در نیمه‌ی دوم ایمان غلامی توانست گل تساوی را به سود سایپا رقم بزند اما شهرام سالاری که سازنده‌ی گل نخست خیبر بود، موفق به ثبت گل دوم به سود شاگردان کمالوند شد تا اولین پیروزی این سرمربی باتجربه با تیم جدیدش رقم بخورد. خیبر با برتری خانگی امروز در جدول 38 امتیازی شد و در یک‌قدمی موقعیت سوم جدول ایستاد. در مقابل سایپا، با سه پله سقوط در جایگاه یازدهم با 29 امتیاز قرار گرفت.

1699016

* رایکا بابل 1 شهرداری همدان 2

بعد از چهار تساوی پیاپی رایکا با هدایت پیروز قربانی، آن‌ها امروز در خانه نیاز مبرمی به 3 امتیاز داشتند تا خود را از رتبه‌ی شانزدهم و منطقه‌ی قرمز جدول نجات بدهند و در مقابل بازیکنان شهرداری همدان با انگیزه صعود به میانه‌های جدول به بابل سفر کرده بودند. نیمه‌ی اول این مسابقه با نمایش تهاجمی شاگردان قربانی دنبال شد که حسین باباگلی با گلزنی‌اش رایکا را برنده به رختکن فرستاد اما طوفان 5 دقیقه بازیکنان شهرداری همدان در نیمه‌ی دوم و ثبت کامبک باعث شد تا برد خانگی رایکایی‌ها به شکست بدل شود و آن‌ها همچنان در جمع تیم‌های فانوس به دست و در منطقه‌ی قرمز جدول بمانند. رایکا با شکست امروز 20 امتیازی در رتبه‌ی شانزدهم ماند و شهرداری همدان با صعودی 3 پله‌ای با 29 امتیاز در رتبه‌ی هشتم جدول ایستاد.

*قشقایی شیراز 0 ماشین سازی تبریز 1
دو تیم بحران‌زده فوتبال ایران امروز به مصاف هم رفتند، قشقایی بعد از 5 بازی ناکامی در کسب پیروزی برای در امان ماندن از منطقه‌ی سقوط و حفظ حاشیه امنیت به 3 امتیاز خانگی نیاز داشت و ماشین‌سازی که فاصله چندانی تا سقوط ندارد، در جستجوی اولین برد فصل خود بود؛ در این مسابقه، ابتدا سبزپوشان ماشین‌سازی توسط آیدین قهرمانی به گل برتری رسیدند و توانستند از گل به ثمر رسیده دفاع کنند تا این‌گونه اولین برد فصل ماشین‌سازی به ثبت برسد. با شکست خانگی امروز، قشقایی با 26 امتیاز به جایگاه سیزدهم جدول سقوط کرد و ماشین‌سازی نیز با 9 امتیاز قعرنشین جدول لیگ یک باقی ماند.

1699018

* ویستاتوربین تهران 3 آرمان گهرسیرجان 0

بعد از شکست در رویارویی با سایپا، بنفش‌پوشان ویستا برای فاصله گرفتن از جمع تیم‌های منطقه خطر در جدول امروز در خانه مصاف دشواری مقابل آرمان‌گهر سیرجان رده سومی داشت که برای بقا در کورس رقابت صعود به لیگ برتر نیازمند 3 امتیاز مقابل ویستاتوربین بود؛ نیمه‌ی نخست مصاف دو تیم علی‌رغم خلق موقعیت‌های گلزنی بدون گل مساوی به پایان رسید اما اوج‌گیری شاگردان میلاد بلادی از دقیقه 67 آغاز شد، جایی که مرتضی نگهداری گل اول مسابقه را به سود ویستاتوربین رقم زد.

بنفش‌پوشان بعد از گل اول، با ارائه یک نمایش برتر نسبت به حریف سیرجانی خود و بهره‌وری از ضدحملات توانستند به گل دوم و سوم دست پیدا کنند تا پیروزی پرگل خانگی به نام ویستاتوربین ثبت شده و شگفتی بزرگ هفته این‌گونه به ثبت برسد؛ ویستاتوربین با این پیروزی قاطع خانگی، در جدول 26 امتیازی شد و موقعیت سیزدهم را برای خود حفظ کرد، در مقابل فاصله‌ی 4 امتیازی آرمان‌گهر تا رتبه‌ی دوم به 7 امتیاز افزایش پیدا کرد و شاگردان شهبا با 39 امتیاز در رتبه‌ی سوم باقی ماندند.

1699017

*مس کرمان 4 - خوشه طلایی صفر

برخلاف مس کرمان که در هفته‌های اخیر نتایج خوبی گرفته و شرایط آرمانی برای مسابقه امروز داشت، خوشه طلایی پس از کسب 4 امتیاز در دو دیدار اخیرش، امروز بدون در اختیار داشتن بازیکنان اصلی که بخاطر عدم پرداخت مطالبات‌شان اعتصاب کرده بودند، وارد زمین شد و یک شکست سنگین را متحمل شد. مس کرمان در مقابل بازیکنان کم‌نام و نشان و جوان خوشه طلایی، روز فوق‌العاده‌ای در ورزشگاه شهید باهنر کرمان داشت و توانست با گل‌های میلاد پورصف‌شکن، امین جهان‌کهن، امیرحسین عسگری  و مهرداد آوخ توانست به برد ارزشمند 4 بر صفر دست پیدا کند و ضمن حفظ رتبه دوم جدول، فاصله‌اش با ملوان انزلی صدرنشین کمتر شود.

1699015

* استقلال خوزستان 2 - استقلال ملاثانی 2

دربی آبی‌پوشان استان خوزستان در لیگ یک با جذابیت فوق‌العاده‌ای همراه بود و به نوعی همه اتفاقات را در بر داشت. استقلال خوزستان و استقلال ملاثانی که برای فاصله گرفتن از جمع تیم‌های پایین جدولی و امیدواری به بقا تلاش می‌کردند، در بازی امروز هر کدام به دو گل دست یافتند و به یک امتیاز رسیدند که البته این مساوی به کار هیچ‌کدام نیامد و جایگاهشان را تغییر نداد. فرشاد جانفزا و محسن آقایی گلزنان استقلال خوزستان بودند تا این تیم 29 امتیازی شود و در رده یازدهم جدول لیگ یک بماند و رضا جباری نیز هر دو گل نماینده ملاثانی را زد تا تیمش که جایگاه پانزدهم دارد را به امتیاز 22 برساند.

* پارس جنوبی یک - ملوان انزلی صفر

صدرنشین لیگ دسته اول فوتبال ایران که در 21 مسابقه اخیرش 13 برد و 8 مساوی به دست آورده و هیچ باختی تجربه نکرده بود، امروز مقابل شاگردان ایمان رزاقی‌راد نتوانست به روند شکست‌ناپذیری خود ادامه بدهد و با یک گل در مسابقه حساس خارج از خانه مقابل پارس جنوبی مغلوب شد. ملوان بندر انزلی که بازهم بدون محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی یک بازی لیگ یکی را شروع کرده بود، امید داشت بتواند روند نتیجه‌گیری خود را بدون حضور این دو ستاره سرباز ادامه بدهد ولی شاگردان مازیار زارع در تقابل با پارس جنوبی نتوانستند کاری از پیش ببرند و بازنده شدند. جمی‌ها که امروز سراسر انگیزه بودند و حتی یک پنالتی هم هدر دادند، در دقیقه 90 توسط بلال آرازی توانستند صاحب یک پیروزی مهم در راه صعود به لیگ برتر شوند. ملوان با این باخت 47 امتیازی و صدرنشین لیگ یک ماند تا مس کرمان 46 امتیازی را نزدیک‌تر از همیشه به خود ببیند و پارس جنوبی نیز با 35 امتیاز به رده پنجم صعود کرد.

دیدگاه‌ها