کد خبر : 1815655 | 25 اسفند 1400 ساعت 23:29 | 9.9K بازدید | 1 دیدگاه

رکورد ویژه سیمئونه؛ بلای جان انگلیس!

دیگو سیمئونه، سرمربی آرژانتینی اتلتیکومادرید در سال‌های اخیر عملکرد درخشانی مقابل نمایندگان انگلیس داشته است.

رکورد ویژه سیمئونه؛ بلای جان انگلیس!

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه اتلتیکومادرید در دیدار رفت و در خانه مقابل منچستریونایتد با تساوی 1-1 متوقف شده بود، اما دیشب این تیم در استادیوم اولدترافورد با یک گل به برتری دست یافته و راهی جمعِ هشت تیم برتر لیگ قهرمانان این فصل شد. علی‌رغم انتقادات به سبک بازی روخی بلانکوس، دیگو سیمئونه یک بار دیگر تخصص خود در موفقیت در لیگ قهرمانان را ثابت کرده و البته موفق به غلبه بر یک نماینده دیگر فوتبال انگلیس شد.

1698850

اتلتیکومادرید تحت هدایت دیگو سیمئونه به اولین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپا که سه تیم مختلف انگلیسی را که در سابقه قهرمانی در این رقابت‌ها را داشتند، حذف کرده است. تیم دیگو سیمئونه موفق به غلبه بر چلسی در سال 2014، لیورپول در سال 2020 و منچستریونایتد در سال 2022 شد و در تاریخ هیچ تیمی قادر به انجام این کار نبوده است. شاید منچستریونایتد از ابتدا از تکرار قرعه و عدم تقابل با پاری‌سن‌ژرمن خوشحال بود، اما حالا دیگو سیمئونه نشان داد همیشه رقیب دشواری محسوب می‌شود.

همچنین سرمربی آرژانتینی به ‌رتبه سومِ بیشترین کسب پیروزی توسط یک سرمربی روی نیمکت یک تیم در لیگ قهرمانان دست یافته است. دیگو سیمئونه تا امروز 44 پیروزی با اتلتیکومادرید در لیگ قهرمانان کسب کرده و اخیرا از کارلو آنچلوتی با 39 پیروزی روی نیمکت میلان و پپ گواردیولا با 38 برد با منچسترسیتی پیشی گرفته است. تنها آرسن ونگر با 82 پیروزی در آرسنال و الکس فرگوسن با 102 ‌برد با منچستریونایتد عملکرد بهتری از دیگو سیمئونه داشته‌اند و البته رسیدن به رکورد این دو سرمربی بسیار دشوار است.

دیدگاه‌ها