کد خبر : 1815668 | 26 اسفند 1400 ساعت 01:38 | 16.8K بازدید | 9 دیدگاه

سومین شکست فصل آرتتا برابر کلوپ؛

آرسنال 0- لیورپول 2؛ در قامت قهرمان!

لیورپول با کسب پیروزی دو برصفر مقابل آرسنال به یک امتیازی سیتی در صدر جدول لیگ جزیره رسید تا رقابت برای قهرمانی به اوج خود برسد.

آرسنال 0- لیورپول 2؛ در قامت قهرمان!

به گزارش "ورزش سه"، آرسنالِ این روزها شباهت زیادی به آن تیم اول فصل ندارد؛ تیمی که با سه شکست کار خود را شروع و در ادامه با قبول شکست 4-0 مقابل لیورپول حسابی هوادارانش را ناامید کرد. در تقابل برگشت دو تیم، شاگردان آرتتا در قامت تیمی راهی زمین شدند که چهار بازی قبلی خود در لیگ را برده بودند. آنها مقابل تیمی قرار گرفتند که هفت بازی قبلی خود در لیگ را با پیروزی پشت سر گذاشته و چند هفته پیش با غلبه بر چلسی، فاتح جام اتحادیه شده بود.

1699072

دو تیم آرسنال و لیورپول در دیداری معوقه از هفته بیست و هفتم لیگ برتر انگلیس از ساعت 23:45 چهارشنبه در ورزشگاه امارات لندن و زیر باران شدید به مصاف هم رفتند. لیورپول به دنبال پیروزی در این دیدار خارج از خانه برای رسیدن به یک امتیازی سیتی در صدر بود و آرسنال در پی انتقام شکست سنگین دور رفت تا جایگاه چهارمی اش برای کسب سهمیه را مستحکم تر کند. این دو تیم بعد از تقابل رفت طی دو دیدار در جام اتحادیه هم به مصاف هم رفته بودند که لیورپول پیروز تقابل دوم و راهی فینال شده بود.

در شبی که کلوپ ترجیح داده بود صلاحِ مصدوم را نیمکت نشین کند و در موردش ریسک نکند، لیورپول با حملات زودهنگام خود، میهمان را تحت فشار قرار داد. جدی ترین موقعیت این لحظات، ضربه سر فن دایک روی ارسال کرنر سمت راست بود که رمزدیل به زیبایی آن را مهار کرد. آرسنال رفته رفته جلو کشید و با حملات سریع خود سعی در پیدا کردن روزنه ای برای نفوذ به دل دفاع حریف داشت.

پانزده دقیقه دوم نیمه اول کم افت و خیزتر از پانزده دقیقه اول دنبال شد. در این دقایق آرسنال بیشتر صاحب توپ و میدان بود اما موقعیت خاصی روی دروازه حریف ایجاد نکرد. نیمه اول در حالی با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید که مانه با یک فرار خطرناک در دقیقه 45 می توانست دروازه آرسنال را باز کند ولی ضربه او در موقعیت تک به تک از بالای دروازه راهی اوت شد.

لیورپول نیمه دوم را مثل نیمه اول تهاجمی شروع کرد. مانه در اولین دقیقه دروازه حریف را در موقعیت تک به تک و روی پاس هندرسون باز کرد ولی داور گل او را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد. پاس رو به عقب اشتباه از تیاگو می رفت لیورپول را به دردسر بیاندازد اما بکر با واکنشی زیبا در دقیقه 50 ضربه بازیکن حریف را با پا مهار کرد.

1699073
بعد از 54 دقیقه بالاخره قفل دروازه ها شکست؛ ژوتا روی پاس تیاگو از سمت چپ وارد محوطه جریمه آرسنال شد و با شوتی زمینی از زاویه بسته دروازه رمزدیل را باز کرد. گلزن لیورپول بلافاصله بعد از باز کردن دروازه حریف جای خود را به فیرمینو داد. در حالی که صلاح هم به جای دیاز به میدان آمده بود میهمان حملات خود را ادامه داد و خیلی زود به گل دوم هم رسید. توپ بلوکه شده صلاح با اشتباه ساکا در کنار خط طولی به رابرتسون رسید تا این بازیکن با یک پاس در عرض توپ را به سمت دروازه ارسال کند، یک اشاره کوچک توسط فیرمینو کافی بود تا گل دوم لیورپول را در دقیقه 62 شاهد باشیم. 

1699075

آرسنال حدود نیم ساعت برای جبران گل های خورده زمان داشت اما لیورپول با پرس شدید از جلو مانع از طراحی حملات این تیم شد. در شرایطی که شوت کات دار مارتینلی در دقیقه 88 تنها موقعیت خطرناک شاگردان آرتتا در این لحظات بود، تیم میهمان صاحب بردی ارزشمند شده و با 69 امتیاز به یک امتیازی سیتی صدرنشین رسید. آرسنال با وجود شکست امشب با دو بازی کمتر نسبت به منچستریونایتد و یک امتیاز بیشتر نسبت به این تیم، رتبه چهارمی خود را حفظ کرد.

دیدگاه‌ها