کد خبر : 1815675 | 26 اسفند 1400 ساعت 08:30 | 110.8K بازدید | 314 دیدگاه

نظرسنجی بهترین‌های سال در "ورزش سه"

مهاجم سال فوتبال ایران را انتخاب کنید

در سالی که تیم ملی دغدغه‌ای از بابت داشتن مهاجم گلزن نداشت، شاهد حضور تعداد زیادی بازیکن خارجی در بین مهاجمان برتر فوتبال ایران هستیم.

مهاجم سال فوتبال ایران را انتخاب کنید

به گزارش "ورزش سه"، در ادامه نظرسنجی بهترین‌های سال فوتبال ایران به خط حمله رسیدیم. پستی که یکی از نقاط قوت تیم ملی در سال 1400 به‌شمار می‌رفت. در شرایطی که اکثر مهاجمان سرشناس فوتبال ایران در خارج از کشور بازی می‌کنند، این مهاجمان خارجی بودند که با درخشش و آمار گلزنی قابل توجه در لیگ برتر، وارد لیست بهترین‌های سال فوتبال ایران در فاز حمله شدند.
با حضور مهدی طارمی که شانه به شانه ستاره‌های مطرح فوتبال دنیا برای رسیدن به‌عنوان موثرترین مهاجم سال قاره سبز تلاش می‌کند، دیگر حاضران در این لیست، کار سختی برای رسیدن به‌عنوان مهاجم سال دارند. 
در ادامه این مطلب این بازیکنان معرفی می‌شوند و شما می‌توانید با ثبت دیدگاه خود این نظرسنجی را کامل‌تر کنید:

سردار آزمون (زنیت روسیه، بایر لورکوزن آلمان و تیم ملی)
غیبت در بازی آخر فصل و پوکر زوبا مقابل تامبوف آقای گلی فصل گذشته را از سردار آزمون گرفت؛ او فصل را با 19 گل زده به پایان رساند تا در دوره‌ای که گل‌های حساسش در بازی های پایانی دور دوم انتخابی جام جهانی 2022 او را دوباره به ستاره ای محبوب تبدیل کرده بود، تیم‌های بزرگی خواهان او باشند. سردار اما فصل را با زنیت شروع کرد و بعد از زدن 7 گل در 11 بازی طی انتقالی غیرمنتظره راهی بایر لورکوزن شد. ماجراجویی جدید سردار آزمون در مقاطع پایانی سال 1400 بعد از مدت ها توجه فوتبالدوستان ایرانی را به سمت بوندس‌لیگایی جلب کرد که زمانی پذیرای ستاره‌هایی چون دایی و مهدوی کیا بود. او امسال شمار گل های ملی اش را به عدد 40 رساند تا با عبور از کریمی و نکونام و پایین‌تر از دایی و باقری، سومین گلزن برتر تاریخ فوتبال ملی ایران شود.

1696305

لوسیانو پریرا (فولاد)
لوسیانو پریرا در لیگ بیست و یکم جزو مهاجمان برتر فوتبال باشگاهی ایران بود. او که چندی پیش از مرز 150 بازی برای فولاد گذشت، با گل‌هایی که در این فصل به ثمر رسانده، اینک گلزترین خارجی تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران است. او به دنبال رسیدن به گل شماره صد خود نیز هست و با توجه به انگیزه و آمادگی بالایش رسیدن به این رکورد دور از دسترس نیست. مهاجم برزیلی فولاد تا این لحظه با 8 گل، در رده سوم جدول گلزنان لیگ حضور دارد.

1679725

شهاب زاهدی (زوریا اوکراین، پوشکاش مجارستان)
یکی از مهاجمانی که طی این چند وقت اخیر حسابی خبرساز شد شهاب زاهدی است؛ بازیکنی که در تیم زوریا حضور داشت و به‌خاطر جنگ اخیر مجبور به ترک کشور اوکراین شد. او در فصلی که 6 گل و 3 پاس گل در 16 بازی برای زوریا ثبت کرده بود راهی پوشکاش مجارستان شد. شهاب در سال 1400 یک تجربه ناب هم داشت. او در بهمن ماه به اردوی تیم ملی فوتبال ایران تبدیل شد تا برای اولین بار طعم ملی‌پوش شدن را بچشد.

1675070

سجاد شهباززاده (سپاهان)
سال 1400 برای شهباززاده با دعوت به تیم ملی شروع شد. حضور او در تیم ملی با وجود ثبت آمار گلزنی قابل توجه در لیگ بیستم تداوم نداشت و در ترافیک مهاجمان، نوبت به گلزن سپاهان نرسید. او در سی و دو سالگی بهترین آمار گلزنی خود را با زدن 20 گل (4 پاس گل) ثبت کرد تا صاحب کفش طلا شود. سجاد در ادامه سال 1400 ماندن در سپاهان را با وجود داشتن چند پیشنهاد خوب انتخاب کرد. او در فصل جاری به اندازه فصل قبل گل نزده اما با 4 گل و 5 پاس گل، از ارکان اصلی برنامه‌های تهاجمی تیم محرم نویدکیا به‌شمار می‌رود.

1699087

اللهیار صیادمنش (فنرباغچه، زوریا، هال سیتی و تیم ملی)
مهاجم ریزنقش و تکنیکی فوتبال ایران در سال پر رفت و آمدی که داشت، بدون توجه به جایی که در آن بازی می‌کرد، همواره خودش بود. او به سبک گل کوچک بازهای قهار و درست مثل علی قلی‌زاده، بار تکنیکی تیم ملی را خیلی بالا برد. صیادمنش که امسال بازی در سه لیگ ترکیه، اوکراین و انگلیس (چمپیونشیپ) را تجربه کرد، بعد از انتقالش به هال سیتی و به اعتقاد رسانه‌های ترکیه، محمد صلاح بعدی فوتبال جزیره خواهد بود. او امسال در تیم منتخب بازیکنان زیر 20 سال فوتبال آسیا به انتخاب سایت فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال هم قرار داشت.

1693232

مهدی طارمی (پورتو پرتغال و تیم ملی)
طارمی بالاتر از فوق ستاره‌هایی چون رونالدو و امباپه و در کنار محمد صلاح و کریم بنزما جزو سه مهاجم موثر این فصل اروپا به شمار می‌رود. او امسال را با سوپرگل به چلسی شروع کرد و در کنار درخشش در تیم ملی به‌عنوان یکی از ارکان اصلی صعود به جام جهانی، مثل فصل گذشته، آمار تحسن برانگیزی در تیم باشگاهی اش پورتو به جای گذاشته است. او تا این جای فصل 14 گل و 11 پاس گل به ثبت رسانده و در سالی جدیدی که به جام جهانی ختم می‌شود، امیدوار است تا همین روند را ادامه دهد؛ روندی که او را به آرزوی گلزنی و پایان حسرت جام جهانی 2018 خواهد رساند. پیش بینی چنین اتفاقی خیلی سخت نیست اگر طارمی همین بازیکن فعلی باشد؛ آن جاست که در شانس اول کسب عنوان مهاجم سال 1400 از بزرگانی خواهد گذشت که تجربه گلزنی در جام جهانی را ندارند، در چنین صورتی حمله بعدی، به‌عنوان بهترین مهاجم تاریخ فوتبال ایران خواهد بود.

1692907

علی علیپور (ماریتیمو پرتغال)
با وجود دیر اضافه شدن به اردوی تیم و مصدومیت‌هایی که علیپور را از ترکیب دور کرد، این بازیکن تابستان سال 1400 و در هفته‌های پایانی لیگ پرتغال گل 3 امتیازی زد و یک پاس گل سه امتیازی داد تا نقش مهمی در بقای ماریتیمو داشته باشد. او در فصل جدید در مجموع 28 بار برای ماریتیمو به میدان رفته و 6 گل زده و 2 پاس گل داده است. او با آمار قابل توجه دوندگی و سرعت بالایش در این چند وقت اخیر یکی از ستاره‌های تیمش بوده و به جایگاهی ثابت در ترکیب دست یافته است.

1682923

مهدی قایدی (استقلال، شباب الاهلی امارات و تیم ملی)
در سالی که مهدی قایدی پای ثابت اردوهای تیم ملی بود، این بازیکن فرصت بازی زیادی در عرصه ملی پیدا نکرد. در عرصه باشگاهی اما ستاره ریزنقش استقلال وارد تجربه ای جدید شد؛ او پس از درخشش در تیم مجیدی به پیشنهاد وسوسه انگیز شباب الاهلی پاسخ مثبت داد تا به جرگه لژیونرها بپیوندد. زوج طلایی شیخ دیاباته طی دو فصل قبل، سال 1400 را همراه با تیم ملی شروع کرد و در ادامه یکی از ستاره‌های تیم باشگاهی‌اش در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا بود. او در هر 6 بازی این دور که به‌صورت فشرده برگزار شد حضور داشت و سه گل زد و یک پاس گل داد. او از زمان پیوستن به الاهلی، 21 بازی (همراه با 4 گل و 3 پاس گل) در مجموع برای این تیم انجام داده و کاهش زمان حضورش در ترکیب اصلی طی این چند وقت اخیر نارضایتی هواداران از سرمربی را به‌همراه داشته است.

1680173

گادوین منشا (گل گهر، مس رفسنجان)
گادوین منشا درست مثل سال قبل و با ریتم بهتر و مطمئن‌تری، سال 1400 را در قامت یکی از مدعیان اصلی دریافت کفش طلا به پایان می‌رساند. او سال را با 14 گل (گل گهر) و از دست دادن عنوان آقای گلی شروع کرد و اینک در حالی به پایان می‌رساند که با 12 گل (مس) در 22 بازی، صدرنشین جدول گلزنان است. گادوین امسال، ورژن ارتقا یافته تری از مهاجم سال گذشته است. مهاجم مس رفسنجان در لیگ بیست و یکم یک ریتم گلزنی مطمئن تر را در پیش گرفته که روی اصل تداوم بنا نهاده شده است. تنها دو فاصله تا رسیدن به تعداد گل های فصل گذشته، هشت هفته زودتر از پایان لیگ نشان می‌دهد که منشا در اوج آمادگی به دنبال عبور از بهترین رکورد گلزنی خود (پیکان - 15) در فوتبال ایران است.

1698276

کوین یامگا (استقلال)
مهاجم کامرونی-فرانسوی استقلال از میانه‌های پاییز وارد فوتبال ایران شد. او در بدو ورودش برای استقلال (2-0 ذوب آهن) دبل کرد تا عیار خود را نشان دهد. این در حالی بود که خیلی‌ها روی موفقیت مهاجم نیمکت نشین وایله در تیم استقلال تردید داشتند. کوین یامگا اما خیلی زود تبدیل به مهره استراتژیک تیم مجیدی در فاز تهاجمی شد و در بخش قابل توجهی از گل‌های این فصل تیمش تاثیر گذار بود. او تا به اینجای فصل 10 بار موفق به باز کردن دروازه رقبا شده و 3 بار نیز به هم‌تیمی‌هایش پاس گل داده است. نفر دوم جدول گلزنان لیگ بیست و یکم، دو بار هم در این فصل برای استقلال پنالتی گرفته است.

1696558

دیدگاه‌ها