کد خبر : 1815742 | 26 اسفند 1400 ساعت 15:04 | 21K بازدید | 0 دیدگاه

سکوت خبری قبل از بازی بزرگ لیگ؛

تاکتیک‌های ناشناخته یحیی و فرهاد برای دربی

حساس‌ترین بازی دربی در سال‌های اخیر در شرایطی برگزار خواهد شد که ابهامات زیادی در ترکیب دو تیم برای هواداران وجود دارد.

تاکتیک‌های ناشناخته یحیی و فرهاد برای دربی

به گزارش "ورزش سه" در یک‌سوی میدان، پرسپولیس ایستاده که به پیروزی در مسابقه‌ امروز احتیاج زیادی دارد؛ آن‌ها با یک ترکیب پایه با 4 دفاع، 2 هافبک دفاعی و 4 نیروی پیش‌برنده برای شکستن قفل دفاعی حریف به میدان می‌روند اما نفرات آن‌ها برای برخی از پست‌ها مشخص نیست.

در عین‌حال استقلال هم که در اغلب اوقاتِ این فصل با 3 دفاع مرکزی وارد مسابقات شده است، با وجود این خط اصلی تاکتیکی برای انجام ایده‌‌ بازی با سه دفاع مرکزی، امید به بازگشت محمد دانشگر مدافع مصدوم خود دارد تا سه دفاع مرکزی بتوانند با یک بک‌وسط و دو بک‌کناری آرایش پیدا کنند. این سیستمی است که ضریب اطمینان دفاعی استقلال را تا حد بسیار زیادی بالا می‌برد.

اما اگر دانشگر در دسترس نباشد، ممکن است فرهاد مجیدی در این بازی حساس به سیستم 4 دفاعه بازگردد؟ بعید است. نقطه‌ ابهام دیگر ترکیب استقلال هم این است که از کدام بازیکن در دفاع راست استفاده خواهد کرد، حردانی خرید زمستانی آبی‌ها در دو بازی گذشته آن‌چنان نمایش خوبی از خود نشان نداده و شاید نوبت به وریا غفوری باشد که به میدان بیاید اما با توجه به تراکم نیروهای استقلال در خط جلو، شاید هم کوین یامگا به دفاع راست انتقال پیدا کند تا در خط میانی، استقلال از سه هافبک آماده خود استفاده کند و با حسین‌زاده و ژستد نیز ترکیب محکمی برای مقابله با تحرکات دفاعی پرسپولیس ببندد.

1699161

در پرسپولیس سوالات ترکیب از این قرارند: حامد لک یا احمد گوهری؟ (به احتمال بسیار زیاد، حامد لک). وحید امیری یا سعید آقایی؟ (به احتمال زیاد سعید آقایی). رضا اسدی یا کمال کامیابی‌نیا؟ (احتمال زیاد و بعد از گلزنی در بازی با نفت مسجدسلیمان ‌اسدی).

هم‌چنین ابهاماتی در خط دفاعی پرسپولیس وجود دارد، مبنی بر این‌که آن‌ها از زوج حنانوف-حسینی استفاده می‌کنند یا فرشاد فرجی که در دیدار رفت نیز در قلب دفاعی پرسپولیس حاضر بود، در میدان حضور می‌یابد.

در پرسپولیس رامین رضاییان، میلاد سرلک و مهدی ترابی حضور ثابت و معینی در ترکیب دارند اما ترکیب خط حمله پرسپولیس نیز هنوز مشخص نیست؛ این‌که آن‌ها با تک مهاجم (تمیروف) بازی می‌کنند یا از ابتدا با حضور عبدی-تمیروف با بار تهاجمی سنگین‌تری روی دروازه استقلال حمله می‌برند.

همه‌ این ابهامات تب و تاب هواداران را در آستانه‌ دربی بالاتر هم خواهد برد.

دیدگاه‌ها