کد خبر : 1815791 | 26 اسفند 1400 ساعت 19:15 | 3.8K بازدید | 1 دیدگاه

کار معدنچی هر روز سخت‎‌تر می‌شود؛

فولاد 1 - فجرسپاسی 0؛ سه امتیاز آسان با یک گل!

شاگردان جواد نکونام در مقابل شاگردان مهرزاد معدنچی عملکرد بهتری داشتند و توانستند در پایان سه امتیاز مسابقه را از آن خود کنند.

فولاد 1 - فجرسپاسی 0؛ سه امتیاز آسان با یک گل!

به گزارش "ورزش سه"، سه امتیاز این مسابقه برای فجرشهید سپاسی شیراز که در حال سپری کردن روزهای سختی است و باید خود را از انتهای جدول بالا بکشد، بسیار پراهمیت‎‌تر از فولاد خوزستان بود. اما شاگردان نکونام که در جام حذفی از دور مسابقات کنار رفته‌اند و در لیگ هم شانسی برای کسب قهرمانی ندارند، در حال آماده کردن خود برای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هستند و مصاف برابر شاگردان مهرزاد معدنچی فرصتی برای قرمزپوشان اهوازی بود تا به مرور برنامه‌های تاکتیکی خود در روزی بپردازند که مالکیت بیشتری نسبت به میهمان خود داشتند. آنها در نیمه اول کاملا تیم برتر میدان بودند و در نیمه دوم نیز به جز چند صحنه جریان مسابقه را در دست داشتند. البته یک گل همیشه شکننده است و فجری‌ها توانستند در دقیقه 76 توسط فرزان دانا در ریباند یک شوت به گل برسند ولی داور این گل را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد تا نکونام رفته رفته تیمش را مهیای حضور در آسیا کند و فجر هم روز به روز کار سخت‌تری برای ماندن در لیگ برتر داشته باشد.


*پنجشنبه 26 اسفند؛ فولاد خوزستان – فجرسپاسی شیراز؛ ورزشگاه فولاد آره‌نا؛ بدون تماشاگر 
داوران: پیام حیدری – هادی طوسی – علی رعیت – حسین زیاری
ناظر: یدالله جهانبازی


شرح بازی
شاگردان جواد نکونام در این مسابقه خانگی به جز چند صحنه مالک توپ و میدان بودند و اگرچه با یک گل پیروز شدند ولی موقعیت های بسیار زیادی خلق کردند. در سوی مقابل تیم فجرشهید سپاسی در دقایق 70 تا 80 و همینطور دقایق پایانی نیمه اول پس از دریافت گل، کمی روی دروازه شهاب گردان فشار ایجاد کرد ولی این فشار موقعیت خاصی برای شاگردان معدنچی ایجاد نکرد.

بهترین بازیکن زمین 
شیمبا همچنان می‌درخشد. او پیش از اینکه در دقیق 30 تنها گل مسابقه را ثبت کند، اولین موقعیت جدی بازی را ایجاد کرده بود و تا دقایق پایانی مسابقه نیز خطری دائمی روی دروازه فجری ها بود.

اتفاق ویژه 
فولاد خوزستان بار دیگر در خانه به پیروزی دست یافت تا رفته رفته مهیای حضور در آسیا شود. در سوی مقابل معدنچی در دومین حضورش به عنوان سرمربی بازنده شد.

 

دقایق حساس:
دقیقه 20: اولین موقعیت جدی بازی با شوت محکم شیمبا ایجاد شد ولی این بازیکن برزیلی در بازکردن دروازه ناکام ماند.
دقیقه 27: شوت محمد آبشک از پشت محوطه جریمه با واکنش ایمان صادقی به بازی بازگشت و در ادامه روی ریباند سینا شاه عباسی نتوانست از موقعیت بهره ببرد تا دومین موقعیت جدی بازی هم نصیب شاگردان نکونام شود.

دقیقه 60: ضربه سینا شاه عباسی که با پاس کات بک آبشک به سمت دروازه فجر زده شد، با اختلاف زیادی از بالای دروازه راهی اوت شد.
دقیقه 63: ضربه احمدرضا زنده‌روح توسط شهاب گردان در دو ضرب مهار شد.
دقیقه 65: پاس رو به عقب ساسان انصاری، محمد آبشک را در موقعیت مناسبی برای شوتزنی قرار داد و اینبار شوت این بازیکن پس از برخورد با تیرک افقی دروازه راهی اوت شد.

 

شرح گل: 
فولاد خوزستان ( 1-0): پاس مستقیمی که در دقیقه 30 به پشت خط دفاعی فجر فرستاده شد، شیمبا را در موقعیت خوبی قرار داد و او در محوطه جریمه پس از مکثی که داشت، توپ را به زاویه مخالف زد تا باز هم در نقش گلزن ظاهر شده باشد.


ترکیب فولاد خوزستان:
شهاب گردان، مهدی شیری، سینا شاه‌عباسی، عارف آغاسی، وحید حیدریه، محمد آبشک، حمید بوحمدان، آرش رضاوند، مجتبی نجاریان، ساسان انصاری، لوسیانو پریرا
سرمربی: جواد نکونام

ترکیب فجرسپاسی:
ایمان صادقی، رضا علیاری، عرفان معصومی، یوسف وکیا، سعید زارع، علی نبی‌زاده، فرزان دانا، حمید نعمتی، سیروان قربانی، احمدرضا زنده‌روح و حسین مهربان
سرمربی: مهرزاد معدنچی

دیدگاه‌ها