کد خبر : 1815807 | 26 اسفند 1400 ساعت 20:32 | 35.8K بازدید | 8 دیدگاه

اولین خارجی تاریخ استقلال که گل زد

شیرجه رودی ژستد به استخر طلا

رودی ژستد نام خود را در تاریخ فوتبال ایران و دربی‌های تهران به ثبت رساند و اولین بازیکن خارجی استقلال لقب گرفت که توانست دروازه پرسپولیس را باز کند.

شیرجه رودی ژستد به استخر طلا

به گزارش "ورزش سه"، در حالی‌که عقربه‌های ساعت برای پرسپولیس به کندی و برای استقلال به سرعت پیش می‌رفت، فرهاد مجیدی آخرین نیروهای تهاجمی‌اش را از روی نیمکت بلند کرد تا تمام توانش را برای رسیدن به گل تساوی به‌کار بگیرد.

سرمربی آبی‌ها که دست به تغییر سیستم زده بود، به‌عنوان آخرین اسلحه‌های تهاجمی خود، در دقیقه 79 رودی ژستد و آرمان رمضانی را به میدان فرستاد تا قوای تهاجمی استقلال افزایش یابد و این تیم به گل تساوی دست پیدا کند.

دو دقیقه پس از این تعویض‌ها، حرکتی از سمت چپ شکل گرفت. ارسال جعفر سلمانی به روی دروازه با ضربه سر آرمان رمضانی همراه شد ولی پاس او به ژستد نرسید و مدافعین پرسپولیس توپ را از منطقه خطر دور کردند تا این توپ سرگردان به صالح حردانی برسد.

بازیکن جوان و تعویضی آبی‌ها پس از اینکه نگاهی به محوطه جریمه انداخت، توپ را به روی دروازه ارسال کرد تا رودی ژستد در بهترین مکان ممکن صاحب توپ شود و با یک ضربه سر شیرجه‌ای، گلی کاملا مشابه گل پرسپولیس را وارد دروازه حریف کند.

ضربه سر رودی ژستد تنها 2 دقیقه پس از ورود به زمین مسابقه، تور دروازه احمد گوهری را به لرزه درآورد تا استقلال موفق شود در بهترین زمان ممکن به گل مساوی دست پیدا کرده و از یک شکست تلخ رهایی پیدا کند.

1699268

گل ژستد علاوه بر اینکه فاصله 6 امتیازی را با پرسپولیس حفظ کرد، یک تاریخ‌سازی بزرگ در دربی تهران بود. یکی از رکوردهای شخصی که در طول 53 سال برگزاری دربی تهران هرگز به ثبت نرسیده بود، گلزنی یک بازیکن خارجی با لباس استقلال و در شهرآورد پایتخت بود.

در واقع از روزی‌که دو تیم استقلال و پرسپولیس به مصاف هم رفته‌اند، هیچ‌گاه یک بازیکن خارجی در دربی برای آبی‌های پایتخت گلزنی نکرده بود تا اینکه بالاخره رودی ژستد به این طلسم پایان داد.

طی سال‌های گذشته بازیکنان خارجی مطرحی مانند راجر فابریتسیو، آوسنتی گیلائوری، فابیو جانواریو، آندره لوئیز، هوار ملا محمد، کرار جاسم، الونگ الونگ، گوران یرکوویچ، رودریگو توزی، ساموئل، هرایر مگویان، عادل شیحی، رابسون جانواریو، لیاندرو پادووانی، پروپئیچ، سرور جپاروف، مامه تیام، طارق همام، الحاجی گرو، مارکوس نیومایر، آیاندا پاتوسی، ایسما گونکالوس، گادوین منشا، هروویه میلیچ، شیخ دیاباته، گوین یامگا، رافائل سیلوا و بالاخره عزیزبک آمانوف مقابل پرسپولیس به میدان رفته بودند و هرگز موفق به باز کردن دروازه رقیب دیرینه نشده بودند.

حالا رودی ژستد با این تاریخ‌سازی بزرگ، به اولین بازیکن خارجی تاریخ استقلال تبدیل شد که توانسته است دروازه پرسپولیس را باز کند. گلی که می‌تواند حتی در پایان فصل، حکم قهرمانی استقلال را امضا کند.

دیدگاه‌ها