کد خبر : 1815946 | 27 اسفند 1400 ساعت 17:30 | 6.5K بازدید | 1 دیدگاه

تساوی همشهری‌های اجباری؛

شهرخودرو 1 نساجی 1؛ عبور از خطر با خطیر!

در روز گلزنی مسعود شجاعی و علی طاهران دو هافبک نساجی و شهرخودرو، دو تیم در آخرین بازی خود در سال 1400 به تساوی رضایت دادند.

شهرخودرو 1 نساجی 1؛ عبور از خطر با خطیر!

به گزارش "ورزش سه" تقابل دو تیم شهرخودرو خراسان و نساجی مازندران یکی از چهار دیدار روز پایانی هفته‌ی بیست و سوم لیگ برتر بود؛ دو تیم برای پایان خوش سال 1400 به میدان آمده بودند و انگیزه‌های متفاوتی داشتند، تلاش شهرخودرو برای کسب دومین برد متوالی‌اش بود تا شاگردان سیدعباسی دور از قعر جدول سال شمسی را به پایان ببرند و امیدواری‌شان به بقا در لیگ برتر دوچندان شود.

در سوی مقابل نساجی با انگیزه‌ی پایان سال 1400 در رتبه‌ای تک رقمی امروز مقابل عنابی‌پوشان مشهدی قرار گرفته بود؛ جالب آن‌که نساجی در هفته‌های گذشته در مشهد میزبان بوده و امروز باید در مشهد در نقش تیم میهمان به میدان می‌رفت. البته که میزبانی‌های نساجی در ورزشگاه امام رضا(ع) انجام می‌شود اما امروز شاگردان الهامی در ورزشگاه ثامن الائمه میهمان شهرخودرو بودند.

هفته بیست و سوم لیگ برتر؛ جمعه 1400/12/28 ساعت 15
استادیوم: ثامن‌الائمه شاندیز / بدون تماشاگر
داور: کمیل غلامی / کمک‌ها: عسکر محمدی و سید امیر قاسمی؛ داور چهارم: حمید حاج‌ملک / ناظر داوری: ابوطالب طاهریان

شهرخودرو خراسان

یوسف بهزادی
مجتبی بیژن
حسین حیدری
مرتضی حسین‌زاده
محمدابراهیم رضازاده
علی طاهران
محمدرضا رئوفی‌منش (از دقیقه 66: فردین رابط)
ابوذر صفرزاده (از دقیقه 55: مسعود زائرکاظمینی)
امیرحسین نعمتی
محمدرضا فلاحیان (از دقیقه 87: مهدی شریفی)
رحمان جعفری (از دقیقه 66: رضا کرملاچعب)

سرمربی: داوود سیدعباسی

1699568

نساجی مازندران

حسین خطیر
حامد شیری
سعید غلامعلی بیگی
امیرمهدی جانملکی
اکبر صادقی (از دقیقه 72:  شاهین طاهرخانی)
حسن نجفی
ایوب کلانتری (از دقیقه 87: محمدمهدی نظری)
رضا جعفری
متین کریم‌زاده (از دقیقه 62: صابر حردانی)
مسعود شجاعی
کریم اسلامی

سرمربی: ساکت الهامی

کارت زرد:

رحمان جعفری در دقیقه 37 و محمدرضا فلاحیان در دقیقه 43 از شهرخودرو خراسان
حامد شیری در دقیقه 4 از نساجی مازندران

نیمه‌ی اول:

برودت و سردی هوا در ورزشگاه ثامن الائمه با توجه به جانمایی ورزشگاه در منطقه‌ای سردسیر باعث شد تا کیفیت بازی برخلاف انتظارات باشد و دو تیم نمایش خوبی را از خود در نیمه‌ی نخست نشان دادند و هیچ شوت در چارچوبی به ثبت نرسید و بازی بیشتر در میانه‌های میدان دنبال شد. نساجی در نیمه‌ی نخست نمایش مالکانه‌ای داشت و بیشتر توپ و میدان در اختیار شاگردان الهامی بود اما هیچ موقعیت جدی گلزنی روی دروازه تیم‌ها خلق نشد و دو تیم با تساوی بدون گل و تقسیم امتیازات نیمه‌ی اول را به پایان رساندند.

نیمه‌ی دوم:

شاگردان سیدعباسی نیمه‌ی دوم را بهتر آغاز کردند و روی حرکت انفرادی رحمان جعفری در دقیقه 57 یک فرصت طلایی گلزنی برای شهرخودرو خلق شد که واکنش تماشایی حسین خطیر مانع از ثبت گل اول مسابقه به سود شهرخودرو شد؛ در ادامه مجدداً بازیکنان نساجی مالک توپ و میدان شدند و در دقیقه 66، صابر حردانی توانست برای تیمش پنالتی بگیرد و مسعود شجاعی گل اول بازی را به سود نساجی به ثمر رساند. در ادامه بازیکنان شهرخودرو در تکاپو برای جبران گل خورده بودند که روی یک کار تیمی، علی طاهران در دقیقه 74 بازی را به تساوی کشاند.

بعد از دوباره به تساوی کشیده شدن بازی، دو تیم نمایش تهاجمی از خود نشان دادند تا به گل برتری برسند که بهترین فرصت در دقیقه 84 برای شهرخودرو روی حرکت انفرادی دیدنی فردین رابط به دست آمد که واکنش عالی خطیر ضربه‌ی رابط را به کرنر فرستاد. دقیقه 88 و با یک کار تیمی خوب، فرصت گلزنی مناسبی برای نساجی خلق شد که ضربه‌ی حسن نجفی با به مدافعان شهرخودرو برخورد کرد و راهی به دروازه تیم مشهدی پیدا نکرد.

در دقیقه 90+1 فرصت فوق‌العاده گلزنی برای شهرخودرو روی پاس دیدنی رضا کرملاچعب به وجود آمد که ضربه‌ی مهدی شریفی با واکنش زیبای حسین خطیر همراه شد و به گل نرفت.

1699569

شرح گل:

شهرخودرو خراسان 0 نساجی مازندران 1 (دقیقه 66 - مسعود شجاعی): با خطای حسین حیدری مدافع شهرخودرو به روی صابر حردانی بازیکن تعویضی نساجی در نیمه‌ی دوم، داور مسابقه اعلام پنالتی کرد که مسعود شجاعی به راحتی توانست ضربه‌ی پنالتی به دست آمده را به گل تبدیل کند و نساجی را از حریفش پیش بیندازد.
شهرخودرو خراسان 1 نساجی مازندران 1 (دقیقه 74 - علی طاهران): کار تیمی زیبای بازیکنان شهرخودرو از زمین خودی با ارسال مسعود زائر کاظمینی از سمت راست همراه شد و محمدابراهیم رضازاده توپ را در پشت محوطه‌ی جریمه برای طاهران کاشت که ضربه‌ی دقیق هافبک دفاعی شهرخودرو به گوشه‌ی دروازه نساجی رفت و این‌گونه گل تساوی به سود شهرخودرو رقم خورد.


اتفاق ویژه

شهرخودرو برای نخستین‌بار در لیگ بیست و یکم دو بازی متوالی را بدون شکست پشت سر گذاشت تا امیدهای تیم مشهدی برای بقا در لیگ برتر حفظ شود و آن‌ها در فاصله‌ی 2 امتیازی منطقه‌ی امن در جدول قرار گیرند؛ نساجی هم با کسب بیست و هفتمین امتیاز فصل، سال 1400 را در رتبه‌ی دوازدهم جدول به پایان برد.

بهترین بازیکن

حسین خطیر سنگربان جوان نساجی امروز به خوبی توانست جای خالی علیرضا حقیقی را پر کند و سه موقعیت مسلم گلزنی را از مهاجمان شهرخودرو گرفت تا ستاره‌ی تیمش باشد؛ در کنار خطیر، مسعود شجاعی نمایش خوبی در ترکیب نساجی داشت و محمدابراهیم رضازاده و علی طاهران جزو بازیکنان شاخص شهرخودرو بودند.

در حاشیه:

* دیدار رفت دو تیم در شرایطی برگزار شد که نساجی با دو گل حامد شیری و ایوب کلانتری توانست در ورزشگاه شهدای ساری به پیروزی برسد.
* مسابقه‌ی رفت دو تیم اولین حضور ساکت الهامی روی نیمکت نساجی در لیگ بیست و یکم بود، چرا که این سرمربی تا پیش از رویارویی با شهرخودرو محرومیت انضباطی داشت و از مسابقه با این تیم مشهدی بود که محرومیت انضباطی‌اش به پایان رسید. 
* میلاد فراهانی، احسان حسینی و محسن ربیع‌خواه سه مهره‌ی کلیدی شهرخودرو به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیم خود در بازی امروز نبوده و در فهرست حضور ندارند.
* برخلاف دیدارهای گذشته، داوود سیدعباسی ترکیب تیمش را نسبت به دیدار با فجرسپاسی دستخوش تغییرات مهمی نکرده و با تنها 1 تغییر، شهرخودرو به دنبال پیروزی در مسابقه خانگی امروز است.
*علیرضا حقیقی، مهرداد عبدی، فرزاد زامهران و مرتضی مصنوری چهار بازیکن غایب در ترکیب نساجی مازندران هستند.
* الهامی با 2 تغییر اجباری در مقایسه با دیدار با سپاهان، تیمش را برای مسابقه امروز چینش کرده و امیدوار به کسب 3 امتیاز است.
* پیش از شروع مسابقه، داوود سیدعباسی به رسم میهمان‌نوازی به سوی نیمکت نساجی رفت و با الهامی خوش و بش گرمی داشت.
* مسابقه با 10 دقیقه تاخیر نسبت به زمان اعلام شده آغاز شد.
* اکبر صادقی کاپیتان نساجی در دقیقه 70 دچار آسیب‌دیدگی شد و از ترکیب تیمش خارج شد و جای خود را به شاهین طاهرخانی داد.
* درگیری میان اعضای کادرفنی دو تیم شکل گرفته بود که غلامی داور مسابقه به سیدصالحی مدیر تیم شهرخودرو و اسماعیلی مدیر تیم نساجی کارت زرد نشان داد.

1699570

دیدگاه‌ها